2018-09-04, 22:19
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tidigare i tråden skrev någon att utredare också geocacha och känner SD. Vet någon om detta stämmer och i så fall blir det inte märkligt i en utredning? Borde inte dessa ta något annat fall då. Kanske bara jag som tycker det.
Det är en kriminaltekniker. Han specialinkallades. Han geocoachar och han skriver i samma dyk-logg som SD och JG. Jo det kan man tycka. Av olika skäl.
Förresten är det han som ses ståendes på de obegripliga stegarna vid planket, och med den vita overallen halvt nedhasad över den skottsäkra västen. Egentligen är det mest han som syns på de flesta bilder. Lite lik mig själv faktiskt.
Senast redigerad av tjackarismyg 2018-09-04 kl. 22:22. Anledning: fattas ord
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag lyfte bara att MV aldrig skrev att SD väntade utanför, utan att GM gjorde det. Just eftersom man hänvisade till vad MV skrev. Sen om det hen skrev stämmer eller inte, läckte medvetet eller inte, vet vi såklart inte. Jag har gjort bedömningen att hen är trovärdig utifrån vissa iaktagelser, men det står bara för mig.

Nedanstående är inte specifikt riktat till er, men tråden har blivit väldigt paranoid. Vem som är trovärdig eller inte på detta nätforum är inte en diskussion som kommer ge oss några svar. Det är spelreglerna på Flashback; anonymiteten är total, åsiktsfriheten är hög, moralen ofta rätt låg, och krimtrådarna bygger i princip på läckor och personer som hört saker.
Var och en måste nog ansvara för sin egen källkritik och bilda sin uppfattning därefter. Sen spelar det ju ingen roll om andra postare inte tycker likadant.

Som min hulda mormor brukade säga: Var och en får skämmas för sig själv! 😊
Det var då ett märkligt resonemang. Trovärdiga uppgifter är vad som ger tråden existensberättigande ty dom förutan vore tråden stängd pga, trams och flams. Det är följaktligen av nöd tvunget söka utröna vad uppgifter som går att lita på och inte svälja allt som delgivits tråden,.
Tyvärr är trovärdighet för en betydande skara postare viktig i brant fallande skala. Från rena lögner till att inte mäkta med skilja på spekulationer versus anklagelser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-04 kl. 22:37.
Citera
Medlem
Citat:
Tidigare i tråden skrev någon att utredare också geocacha och känner SD. Vet någon om detta stämmer och i så fall blir det inte märkligt i en utredning? Borde inte dessa ta något annat fall då. Kanske bara jag som tycker det.

Finns en kriminaltekniker vid polisen i Örebro (TM) som är aktiv inom geocaching och har (hade?!) SD som vän på facebook.
Citera
2018-09-04, 22:21
Medlem
Citat:
Det där stämmer väl in på hela gänget av denna nördiga hobby. Stämmer väl bra på SD och JG också?
Jo, skrev det sen med väl? Det är ju ganska underförstått annars (om man inte råkat ut för en skidolycka eller så). Frågan kom på just ML och då svarade jag på den. Dum svarar som dum frågar...
Citera
2018-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har nästan helt sluta att skriva i tråden eftersom den blivit ett samlingshål för bitter ordfejd.
Är riktigt imponerad av vissa skribenters tålamod när det kommer till att de misstänkliggörs i varje stavelse.

Natten mellan den 14 och 15 maj var det mörkt på gatan mellan LWs bostad och fyndplatsen. Som jag skrivit så kollade jag detta. det finns viss belysning längs gatan men om man stod vid LWs hus och kollade ner mot fyndplatsen så kunde man inte se annat än mörker där borta. Längs den aktuella gatan är det få bostäder som har klar överblick över vad som sker helt enkelt för att flertalet bostadshus saknar fönster mot gatan. Väljer man att gå längs LWs sida så var det riktigt mörkt, som i ett kolararsle och viker man in på lilla vägen till planket så var det om möjligt ännu mörkare.
Förstår inte varför det blir så viktigt för vissa skribenter att få den tragiska natten att bli vårljus och upplyst? Det var mörkt. Punkt.
Du som har koll på området, planket och FP.. Måste man ta sig över ett staket för att ta sig till andra sidan planket?
Citera
2018-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det är en kriminaltekniker. Han specialinkallades. Han geocoachar och han skriver i samma dyk-logg som SD och JG. Jo det kan man tycka. Av olika skäl.
Förresten är det han som ses ståendes på de obegripliga stegarna vid planket, och med den vita overallen halvt nedhasad över den skottsäkra västen. Egentligen är det mest han som syns på de flesta bilder. Lite lik mig själv faktiskt.
Tack, ja det känns lite märkligt. Tycker hela denna soppan känns konstig och jag får lite sektvibbar. Alla verkar känna alla och sen pratas det skit och är du inte med mig är du emot mig. Hållhakar och hemligheter etc etc.
En sak tror jag dock och det är att ML och HD VET om SD är skyldig eller ej. Om han nu är skyldig kan deras huvudkuddar aldrig bli mjuka och sköna igen.
Citera
2018-09-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, skrev det sen med väl? Det är ju ganska underförstått annars (om man inte råkat ut för en skidolycka eller så). Frågan kom på just ML och då svarade jag på den. Dum svarar som dum frågar...
Jag skrev mitt inlägg före jag läst färdigt hela tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är en bra fråga. Skapa förvirring?
En fråga till dig EGT.. Varför påstår du att man måste klättra över ett staket för att komma till andra sidan planket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad jag inte kan få ihop är att EGT håller SD som högst trolig GM, men samtidigt säger att info i tråden talar lite för honom som GM. Jag har frågat vad det då är för något som får hen att se SD som högst trolig GM. Självklart får jag inget svar på det, istället det vanliga svamleriet. Om EGT nu har uppgifter som är besvärande för SD och som inte presenterats i tråden, så är det anmärkningsvärt att EGT inte delger detta anser jag.
Högst trolig kan man utläsa lite olika verkar det som... Och verkligen gå i spinn över det. Kan inte du bara tagga ned och ta det för vad det är, spekulationer i olika riktningar?!
Om du spelar på ett travlopp, kan det finnas en häst med lägst odds, som alla tror på, så även du. Men du håller en annan häst, med högre odds som högst trolig att vinna.

Vad avser mina uppgifter om SD finns det som en förklarade för dig, uppgifter jag nyss droppade, som du verkar referera till.
Det finns andra saker som jag och min partner känt oss osäkra på vad gäller SD, men det är ingen jag dryftar här. Det är bara en känsla och spekulation. Men jag har förankrat denna känsla hos ett par stycken här i tråden i PM, så uppgiften finns.
Citera
2018-09-04, 22:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tack, ja det känns lite märkligt. Tycker hela denna soppan känns konstig och jag får lite sektvibbar. Alla verkar känna alla och sen pratas det skit och är du inte med mig är du emot mig. Hållhakar och hemligheter etc etc.
En sak tror jag dock och det är att ML och HD VET om SD är skyldig eller ej. Om han nu är skyldig kan deras huvudkuddar aldrig bli mjuka och sköna igen.

Hur tänker du ang ML? Eller menar du JG?
Citera
2018-09-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har jag inte missat. Men detta är ju info som finns i tråden. Men det verkar som EGT menar att det finns annat mot SD som ej har presenterats i tråden.
Verkar? Den infon finns i tråden? Var det någon annan som droppat uppgiften innan mig?
Citera
2018-09-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur tänker du ang ML? Eller menar du JG?
Fel initialer av mig. Det skulle stå JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in