2018-09-04, 23:23
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanityOfVanheden
Upplever ni som chaufförer att tiggarna är ett stort problem i tunnelbanan....?
Ja det tycker jag.
1. De är påträngande.
2. De stör trafikanterna.
3. Håller oftast i dörrarna och försenar trafiken.
Irriterande!
Citera
2018-09-04, 23:25
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Jag hade som ungdom inte vågat ge mig in i denna branschen. Ge det 5-15 år så är ni arbetslösa igen.
Time will tell.
Citera
2018-09-07, 17:51
  #1227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanky08
Ja det tycker jag.
1. De är påträngande.
2. De stör trafikanterna.
3. Håller oftast i dörrarna och försenar trafiken.
Irriterande!

Tack för svar!!
Synd att SL står så handfallna och inte kan göra så mycket..... Även om tiggarna skulle åka fast i biljettkontroller och dylikt och avvisas från tunnelbanan för stunden så kommer de ändå tillbaka snabbt igen och igen.....
Citera
2018-09-10, 11:17
  #1228
Avslutad
Tjena, har ansökt till MTR som förare och efter att gjort alla deras tester så fick jag nu en inbjudan till information / intervju.
Undrar om du har några tips på hur man ska bete sig för att verka intresserad och förbättra sina möjligheter. Sen undrar jag en annan grej. Man ska ju ha godkänt i svenska står det på ansökningssidan. Vet att jag har godkänt i svenska 6 men inte svenska 7. Spelar det någon roll ?
Citera
2018-09-19, 00:33
  #1229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanityOfVanheden
Tack för svar!!
Synd att SL står så handfallna och inte kan göra så mycket..... Även om tiggarna skulle åka fast i biljettkontroller och dylikt och avvisas från tunnelbanan för stunden så kommer de ändå tillbaka snabbt igen och igen.....

Ja, håller med dig! Svårt att avvisa de permanent.
Citera
2018-09-19, 00:36
  #1230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Tjena, har ansökt till MTR som förare och efter att gjort alla deras tester så fick jag nu en inbjudan till information / intervju.
Undrar om du har några tips på hur man ska bete sig för att verka intresserad och förbättra sina möjligheter. Sen undrar jag en annan grej. Man ska ju ha godkänt i svenska står det på ansökningssidan. Vet att jag har godkänt i svenska 6 men inte svenska 7. Spelar det någon roll ?

Mitt tips är att du ska vara dig själv. Hjälper inte att du "låtsas".. De som intervjuar dig vill se ditt riktiga jag, va avslappnad och tänkt på hur du svarar på frågorna.

Ang betyget så har jag ingen koll på. De kollar inte ens det. De vill egentligen försäkra sig att du kan språket både skriftligt och muntligt. Engelska + annat språk är ett plus. Min chef kollade aldrig mina betyg, inte va jag vet iaf.

Lycka till!
Citera
2018-09-21, 17:33
  #1231
Medlem
Vilka arbetsuppgifter har ni förare utöver själva körandet av tågen.....? Är ni t.ex. med och öppnar/stänger stationer också eller är det enbart stationsvärdarna som gör detta....?

Har ni bra anställningsförmåner förövrigt.....?
Citera
2018-09-22, 00:38
  #1232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanityOfVanheden
Vilka arbetsuppgifter har ni förare utöver själva körandet av tågen.....? Är ni t.ex. med och öppnar/stänger stationer också eller är det enbart stationsvärdarna som gör detta....?

Har ni bra anställningsförmåner förövrigt.....?

Vi förare sysslar i princip bara med tågkörning. Finns vissa tjänster där man kombinerar dagen med vissa uppgifter i depån som att köra tågen genom tvätt, rangering och iordningställande av tåg. Men huvudsakligen så sysslar vi bara med att köra tåg.

Gällande anställningsförmåner så¨skulle jag säga att de är standard som finns i de flesta företag.
Citera
2018-09-22, 00:52
  #1233
Bannlyst
Varför finns inte C5 vagnarna längre för? Dom var coolast.

Är det stor skillnad på C30 och C20 vagarna?
__________________
Senast redigerad av 53280 2018-09-22 kl. 01:13.
Citera
2018-10-14, 05:28
  #1234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Varför finns inte C5 vagnarna längre för? Dom var coolast.

Är det stor skillnad på C30 och C20 vagarna?

De slopades mitt- slutet av 90-talet. Förmodligen för att de skulle ersättas av andra vangstyper. Finns o googla.

C30 har jag bara sett utifrån, men ska ha lite finesser.
Citera
2018-10-14, 06:41
  #1235
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanky08
De slopades mitt- slutet av 90-talet. Förmodligen för att de skulle ersättas av andra vangstyper. Finns o googla.

C30 har jag bara sett utifrån, men ska ha lite finesser.

C5 var en expriment vagn, hade många saker som senare hittades på c20 t.ex att dörrarna gick utan på chassit.
Citera
2018-10-14, 14:31
  #1236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
C5 var en expriment vagn, hade många saker som senare hittades på c20 t.ex att dörrarna gick utan på chassit.

Och där har du svaret varför de utrangerades, de var delvis gamla och de var av en udda typ vilket försvårade för depåerna med underhållet.

Sedan hade de med största sannolikhet varit utrangerade i alla fall numera då de är äldre än C6orna som är våra äldsta vagnar som går i trafik idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in