2018-09-04, 21:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det mesta i tråden som framkommit har du delat med dig av ifrån människor som tagit kontakt med dig. Såklart är allt det som du fått pm om inte sant utan ett sätt att sprida desinformation. Perfekt att lämna info till dig och slippa lägga ut infon själv. Det är vad jag tror. Varför skulle man annars inte själv gå ut med infon på ett forum där du är anonym?

Man kan aldrig garantera till hundra procent att källors uppgifter är korrekta. Jag tycker dock att det kan vara anledning att dela med sig av uppgifter i tråden som man fått och se om andra fått samma info, om det kan vara värt att gå vidare med dem, diskutera dem osv. Du får gärna ge exempel på den s k falska infon, annars tycker jag att det är aningen magstarkt att påstå det du gör. I så fall gäller det alla som fått uppgifter från källor, som de delar med sig i tråden.

Sedan är inte alla uppgifter sådana som kommit via PM, jag har lagt ner en massa tid på att "gräva" själv, prata med folk m.m.

Att framställa mig som någon slags uttnyttjad, naiv budbärare, det tycker jag verkligen är orättvist. Men alla får tro vad de vill. Orättvisor och osanningar är något jag inte tar - inte för någon.
Citera
2018-09-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är lugnt för min del, jag är den FÖRSTA här i tråden att avslöja ett (av många) trollkonton som har påverkat 8ch styrt den här tråden i åratal!

Jag visste givetvis att just du Ugglan skulle flyga på mig direkt med fetningar, stora bokstäver och understrykningar i ett desperat försök att flytta fokus från ett riktigt stort avslöjande till att det är jag som ljuger och bluffar...
Tänk att du är SÅ extremt förutsägbar Ugglan, snart ansluter som vanligt hela armén som om jag skulle bry mig, jag har väl varit med förr...

Jag har lyckats och det kan DU ALDRIG ta ifrån mig!

Har funderat så det knakar - ang din uppgift om PU. Han själv ( om han nu var PU) har inte delgett tråden någon ny uppgift eller fört tråden framåt med något matnyttigt. MEN den ende som skulle tjänat på detta resonomang(pudels teori) och kunnat styrat bort alla misstankar från sin egen inblandning är ju då PK. Hur ser tråden på detta..hur ser du på detta?
Senast redigerad av Hardbeck 2018-09-04 kl. 21:46.
Citera
2018-09-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Man kan aldrig garantera till hundra procent att källors uppgifter är korrekta. Jag tycker dock att det kan vara anledning att dela med sig av uppgifter i tråden som man fått och se om andra fått samma info, om det kan vara värt att gå vidare med dem, diskutera dem osv. Du får gärna ge exempel på den s k falska infon, annars tycker jag att det är aningen magstarkt att påstå det du gör. I så fall gäller det alla som fått uppgifter från källor, som de delar med sig i tråden.

Sedan är inte alla uppgifter sådana som kommit via PM, jag har lagt ner en massa tid på att "gräva" själv, prata med folk m.m.

Att framställa mig som någon slags uttnyttjad, naiv budbärare, det tycker jag verkligen är orättvist. Men alla får tro vad de vill. Orättvisor och osanningar är något jag inte tar - inte för någon.
Jag kan givetvis inte ge exempel på vilket som är den falska infon eftersom jag inte sitter på sanningen! Det du själv grävt fram irl tvivlar jag inte på, det är info som du delat med dig av som du fått i pm av "nyreggade användare som inte kan skriva själv" etc som jag inte tror ett dugg på. Det är naivt att tro att det är sanning någon vill berätta när den presenteras på det viset. Varför inte vänta att delge tråden tills man själv kan skriva? Varför vända sig till just dig? Jo i det fallet så ser jag dig som en naiv budbärare som hjälpt den som gett dig infon att styra tråden dit han vill. Detta är ett ouppklarat mord. Såklart sprids lögner för att dölja vem som ligger bakom brottet. Att ställa en rak fråga och tro att man ska få ett rakt ärligt svar är också naivt. Sanningen får man utläsa mellan raderna...
Citera
2018-09-04, 21:55
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Har funderat så det knakar - ang din uppgift om PU. Han själv ( om han nu var PU) har inte delgett tråden någon ny uppgift eller fört tråden framåt med något matnyttigt. MEN den ende som skulle tjänat på detta resonomang och kunnat styrat bort alla misstankar från sin egen inblandning är ju då PK. Hur ser tråden på detta..hur ser du på detta?
Som utomstående och utan vetskap om PK som verkar det vara en impulsiv människa som förstärker och/eller ljuger rätt friskt.
1. Sambon skulle komma och intyga i tråden om PU's bravader men dök aldrig upp.Och om något av
det som PK tog upp om den dramatiska morgonen som PK och sambon upplevde så borde hon nog nämnt
något för folk i hennes närhet och jag har aldrig hört någon nämna att hon sagt något.
2 Vissa saker tog PK tillbaka då han hade glömt hur det var med saken egentligen.
3 Att PU använt Klorin när han tvättade bilen är bara ett påhitt anser jag.Att tvätta bilen några veckor senare med Klorin låter inte trovärdigt.PU borde ha varit stressad och tvättat bilen fortast möjligt om han
var det minsta skyldig.Något PK bara hittat på.
Pk's historia är bara påhitt och om PU behövde alibi så var det säkert för att han varit ute och strulat hela natten och behövde en förklaring för flickvännen.Och om PU frågade om alibi från PK så har han säkert glömt det då åren gått och han inte var riktigt nykter.

En bra fråga och jag undrar varför PK försöker snärja PU?
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2018-09-04 kl. 21:57.
Citera
2018-09-04, 22:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Fattar inget....jag skiter i vilket...Det är uppgifterna som delges som avgör trovärdigheten.
Återvändpu....har inte delgett något som inte är känt. Trots att han var där osv..känner känner inte aktuella personer...vem är vem har dizzat hans utsvävningar här. Finns inget av intresse som han fört fram bara recycling av tidigare uppgifter från andra i tråden. Då blir det helt ointressant om han är den han utger sej att vara eller ej......

Vidhåller att det hela har varit ett vandetta mellan PK och PU eller en och samma person.

Då har vi även Freija som skulle kunna delge och vara av värde med dennes anknytning...
Det vore tex av vikt att få reda på hur stor vänskapen var mella UA och PKs dåvarande flickvän? Umgicks de så även PK var med? Tänker då hurvida PK kände Helena via den kontakten? För det var du som tog upp att UA och hans dåvarande tjej var vänner.

Ju mer jag läser i tråden, desto mindre begriper jag.
Citera
2018-09-04, 22:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är lugnt för min del, jag är den FÖRSTA här i tråden att avslöja ett (av många) trollkonton som har påverkat 8ch styrt den här tråden i åratal!

Jag visste givetvis att just du Ugglan skulle flyga på mig direkt med fetningar, stora bokstäver och understrykningar i ett desperat försök att flytta fokus från ett riktigt stort avslöjande till att det är jag som ljuger och bluffar...
Tänk att du är SÅ extremt förutsägbar Ugglan, snart ansluter som vanligt hela armén som om jag skulle bry mig, jag har väl varit med förr...

Jag har lyckats och det kan DU ALDRIG ta ifrån mig!

Ja, jag är förutsägbar, men det finns en anledning till det - och den anledningen stavas DU. Du har inte lyckats med något, för du har inget gjort.
Citera
2018-09-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Fattar inget....jag skiter i vilket...Det är uppgifterna som delges som avgör trovärdigheten.
Återvändpu....har inte delgett något som inte är känt. Trots att han var där osv..känner känner inte aktuella personer...vem är vem har dizzat hans utsvävningar här. Finns inget av intresse som han fört fram bara recycling av tidigare uppgifter från andra i tråden. Då blir det helt ointressant om han är den han utger sej att vara eller ej......

Vidhåller att det hela har varit ett vandetta mellan PK och PU eller en och samma person.

Då har vi även Freija som skulle kunna delge och vara av värde med dennes anknytning...
Det vore tex av vikt att få reda på hur stor vänskapen var mella UA och PKs dåvarande flickvän? Umgicks de så även PK var med? Tänker då hurvida PK kände Helena via den kontakten? För det var du som tog upp att UA och hans dåvarande tjej var vänner.

Om PU har varit på förhör och blivit frågad om saker han skrivit i tråden som inte stämmer så blir det logiskt att PU har kommit på att det var oklokt att skriva i tråden eftersom han snärjde in sig själv och nu försöker rädda sitt skinn och "nolla" det han sagt i tråden. Hur gör han det? Jo genom att påstå att han inte skrivit i tråden utan det är någon annan som skrivit och utgett sig för att vara han... Kan det vara så Pudelfrillan?
Senast redigerad av divadnil 2018-09-04 kl. 22:27.
Citera
2018-09-04, 22:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Som utomstående och utan vetskap om PK som verkar det vara en impulsiv människa som förstärker och/eller ljuger rätt friskt.
1. Sambon skulle komma och intyga i tråden om PU's bravader men dök aldrig upp.Och om något av
det som PK tog upp om den dramatiska morgonen som PK och sambon upplevde så borde hon nog nämnt
något för folk i hennes närhet och jag har aldrig hört någon nämna att hon sagt något.
2 Vissa saker tog PK tillbaka då han hade glömt hur det var med saken egentligen.
3 Att PU använt Klorin när han tvättade bilen är bara ett påhitt anser jag.Att tvätta bilen några veckor senare med Klorin låter inte trovärdigt.PU borde ha varit stressad och tvättat bilen fortast möjligt om han
var det minsta skyldig.Något PK bara hittat på.
Pk's historia är bara påhitt och om PU behövde alibi så var det säkert för att han varit ute och strulat hela natten och behövde en förklaring för flickvännen.Och om PU frågade om alibi från PK så har han säkert glömt det då åren gått och han inte var riktigt nykter.

En bra fråga och jag undrar varför PK försöker snärja PU?

Nu är det dock så att Prinzezzan har varit i kontakt med J*ns L*ndell (nu avliden), som har sagt att PU bad om alibi också i en annan bostad den där natten.
Citera
2018-09-04, 22:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om PU har varit på förhör och blivit frågad om saker han skrivit i tråden som inte stämmer så blir det logiskt att PU har kommit på att det var oklokt att skriva i tråden eftersom han snärjde in sig själv och nu försöker rädda sitt skinn och "nolla" det han sagt i tråden. Hur gör han det? Jo genom att påstå att han inte skrivit i tråden utan det är någon annan som skrivit och utgett sig för att vara han... Kan det vara så PUdelfrillan?

Jag dristar mig till att svara så länge: Så klart att PU har insett att hans medverkan i tråden har gått åt helvete.
Citera
2018-09-04, 22:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag ska tänka på det du skrivit och överlägga med mig själv vad jag tror och inte tror. Ingenting som inte är fastställt bortom rimligt tvivel kan presenteras som sanning. Det jag direkt kan säga är att ditt sätt att arbeta skiljer sig från mängden och det är just det som jag tycker är bra. Det har stått still och stampats i tråden i stort sett från början. Det ska du ha cred för. Men jag tycker inte du kan presentera det som en sanning när det inte är fastställt. Ett par frågor har jag nu på direkt. Du misstänkte att PU inte var Atervandsgrand4 och tänkte ut en plan? Du blev aldrig kontaktad av en källa A?
Du skriver att du kom på idéen igår men sen skriver du att du har slipat på den i flera veckor, vilket är det som gäller? Jag bad dig tidigare att dela med dig av din och atervandsgrand4 konversation, hur blir det med det?

Ja det stämmer, jag har under en ganska lång tid misstänkt att PU inte är Atervandsgrand4, gissningsvis ivca. ett år För en dryg månad sedan blev jag helt oväntat kontaktad av ett nick i tråden som jag aldrig tidigare hade haft kontakt med och jag märkte att det var något med den här användaren som jag inte riktigt kunde sätta fingret på, jag blev uppsökt utan att ha bett om det och säker och ting blev bara mer och mer märkligt för varje PM som vi utbytte. Personen ifråga var helt klart ute efter något frågan var bara vad? Vad som sen framkom här kan jag ta vid ett senare tillfälle men det var ingen trevlig erfarenhet så mycket kan jag avslöja. PM-kontakten fortsatte och vid ett senare tillfälle gled samtalsämnet på ett mycket oväntat sätt in på Atervandsgrand4, kopplingen var skum och det som framkom när jag började ställa frågor var ännu mer häpnadsväckande, snudd på orealistiskt. Jag hade nu på bara ett par dagar fått ett par oväntade indikationer som gällde PU och som fick mig att reagera, dessutom kom dom från helt oväntat håll i tråden vilket gjorde att jag fick upp ögonen ännu mer för det jag under en längre tid själv dessutom hade varit inne på, dvs. att det var något som inte stämde med kontot Atervandsgrand4.

Sammanfattningsvis var det ett flertal märkliga sammanträffanden som gjorde att jag till slut bestämde mig för att försöka gå till botten med det här. Problemet var att jag inte visste riktigt hur jag skulle gå till väga, så jag lät det vara för att se om det skulle dyka upp något ytterligare och det gjorde det. Det hade varit tyst här i tråden från kontot Atervandsgrand4 länge, vet ej hur länge men länge. Jag hade varit avstängd i ett halvår och kom tillbaka till tråden ett par dagar efter midsommar. Efter ett par veckor, kanske någon månad började jag att driva BW spåret, ett spår som jag själv bedömer vara ett av dom mest intressanta spåren. Jag kände ganska snabbt att det inte var populärt och att det förmodligen inte uppskattades av alla. Jag fortsatte ändå och minns sedan att när det började bli riktigt intressant och mycket fokus så upplevde jag att man i tråden försökte göra en fokusförflyttning. MIn första tanke var att grävandet om BW kanske hade blivit för mycket för någon som förmodligen ville ha allt fokus på KM eller PU eller båda. Då plötsligt, från ingenstans dök helt oväntat Atervandsgrand4 upp som gubben i lådan och började tjafsa, tanken slog mig direkt där och då att kontot användes för fokusförflyttning. Det här var för ett par veckor sedan och det var då jag började smida lite smått på en plan som sedan efter lite finslipning och en ny idé gick i lås sent igår kväll efter det att Atervandsgrand4 hade blivit nyfiken på vad jag hade att berätta, eller rättrare sagt det jag påstod att jag ville ta upp med honom på tu man hand i PM.
Lockbetet visade sig vara bra... jag berättade öppet i tråden i ett inlägg som riktade sig direkt till honom, jag har för mig att jag berättade om ett PM som jag påstod att jag nyligen hade fått av en person som kände PU och som påstod att PU inte,skrev i tråden. samt ett par andra saker vilka säkert också lockade honom att söka upp mig, för han "nappade" i stort sett direkt på mitt bete efter att jag gick ut öppet i tråden och anropade honom ang. saker som jag undrade över.Jag satte mig och väntade in honom och inom en halvtimme hade han tagit kontakt med mig via PM och jag hade ett meddelande i inkorgen som lydde: "Sökt kontakt".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 23:07.
Citera
2018-09-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ja det stämmer, jag har under en ganska lång tid misstänkt att PU inte är Atervandsgrand4, ca. ett år skulle jag gissa. För en dryg månad sedan blev jag helt oväntat kontaktad av ett nick i tråden som jag aldrig tidigare hade haft kontakt med och jag märkte att det var något med den här användaren som jag ibte riktigt kunde sätta fingret på, jag blev liksom uppsökt utan att ha bett om det,och säker och ting blev bara mer och mer märkligt för varje PM som vi utbytte. personen ifråga var helt klart ute efter något frågan var bara vad? Vad som sen framkom här kan jag ta vid ett senare tillfälle men det var ingen trevlig erfarenhet så mycket kan jag avslöja. Vad som sedan hände var att PM-kontakten fortsatte och vid ett senare tillfälle gled samtalsämnet på ett mycket oväntat sätt in på Atervandsgrand4, kopplingen var skum och det som framkom när jag började ställa frågor var ännu mer häpnadsväckande, snudd på orealistiskt. Jag hade nu på bara ett par dagar fått ett par oväntade indikationer som gällde PU och som fick mig att reagera, dessutom kom dom från helt oväntat håll i tråden vilket gjorde att jag nubfick upp ögonen ännu mer för det jag under en längre tid själv dessutom hade varit inne på, dvs. att det var något som inte stämde med kontot Atervandsgrand4. Sammanfattningsvis var det ett flertal märkliga sammanträffanden som gjorde att jag bestämde mig för att försöka gå till botten med det här. Problemet var att jag inte visste riktigt hur jag skulle gå till väga, så jag lät det vara för att se om det skulle dyka upp något ytterligare och det gjorde det. Det hade varit tyst här i tråden från kontot Atervandsgrand4 länge, vet ej hur länge men länge. Jag hade varit avstängd i ett halvår och kom tillbaka till tråden ett par dagar efter midsommar, efter ett par veckor, kanske någon månad började jag att driva BW spåret ett spår som jag själv bedömer vara ett av dom mest intressanta spåren, jag kände att det inte var populärt, utan att det förmodligen inte uppskattades av alla. Jag fortsatte ändå och minns sedan att när det började bli riktigt intressant upplevde jag att man i tråden försökte göra en fokusförflyttning, jag tänkte att grävandet om BW kanske gade blivit för mycket för någon som förmodlige v7lle fokusera på någon hrlt annan person. Då plötslift från ingrbstans dök plötsligt Atervandsgrand4 upp, tanken slog mig där och då att kontot användes för fokusförflyttning! Detta var för ett par veckor sedan och det var då jag började smida lite smått på min plan som sedan gick i lås sent igår kväll efter att Atervandsgrand, blev nyfiken på det jag påstod att jag hade att berätta, kanske i förrsta hand ett påhittat PM fom jag påstod att jag gått av en person som kände PU samt en annan sak som säkert ockdå lockade honom att söka upp mig, för han "nappade" i stort sett direkt på mitt bete efter att jag gick ut öppet i tråden och anropade honom. Jag satte mig och väntade in honom och inom en halvtimme hade han tagit kontakt med mig via PM och jag hade ett meddelande i inkorgen som lydde: "

Lydde vad??
Citera
2018-09-04, 22:29
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det dock så att Prinzezzan har varit i kontakt med J*ns L*ndell (nu avliden), som har sagt att PU bad om alibi också i en annan bostad den där natten.
Då har väl PU varit riktigt angelägen att ha ett alibi för flickvännen.Polis har ju avskrivit PU så vad vet vi,
han kan mycket väl strulat med en tjej under dessa timmar och verkligen behövt alibi.Ett alibi som
varannan kille frågar efter en blöt utekväll.Har man haft ihjäl en människa så går man knappast runt på
fester och frågar efter alibi,då det skulle komma fram direkt till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in