Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Jag ska tänka på det du skrivit och överlägga med mig själv vad jag tror och inte tror. Ingenting som inte är fastställt bortom rimligt tvivel kan presenteras som sanning. Det jag direkt kan säga är att ditt sätt att arbeta skiljer sig från mängden och det är just det som jag tycker är bra. Det har stått still och stampats i tråden i stort sett från början. Det ska du ha cred för. Men jag tycker inte du kan presentera det som en sanning när det inte är fastställt. Ett par frågor har jag nu på direkt. Du misstänkte att PU inte var Atervandsgrand4 och tänkte ut en plan? Du blev aldrig kontaktad av en källa A?
Du skriver att du kom på idéen igår men sen skriver du att du har slipat på den i flera veckor, vilket är det som gäller? Jag bad dig tidigare att dela med dig av din och atervandsgrand4 konversation, hur blir det med det?
Ja det stämmer, jag har under en ganska lång tid misstänkt att PU inte är Atervandsgrand4, gissningsvis ivca. ett år För en dryg månad sedan blev jag helt oväntat kontaktad av ett nick i tråden som jag aldrig tidigare hade haft kontakt med och jag märkte att det var något med den här användaren som jag inte riktigt kunde sätta fingret på, jag blev uppsökt utan att ha bett om det och säker och ting blev bara mer och mer märkligt för varje PM som vi utbytte. Personen ifråga var helt klart ute efter något frågan var bara vad? Vad som sen framkom här kan jag ta vid ett senare tillfälle men det var ingen trevlig erfarenhet så mycket kan jag avslöja. PM-kontakten fortsatte och vid ett senare tillfälle gled samtalsämnet på ett mycket oväntat sätt in på Atervandsgrand4, kopplingen var skum och det som framkom när jag började ställa frågor var ännu mer häpnadsväckande, snudd på orealistiskt. Jag hade nu på bara ett par dagar fått ett par oväntade indikationer som gällde PU och som fick mig att reagera, dessutom kom dom från helt oväntat håll i tråden vilket gjorde att jag fick upp ögonen ännu mer för det jag under en längre tid själv dessutom hade varit inne på, dvs. att det var något som inte stämde med kontot Atervandsgrand4.
Sammanfattningsvis var det ett flertal märkliga sammanträffanden som gjorde att jag till slut bestämde mig för att försöka gå till botten med det här. Problemet var att jag inte visste riktigt hur jag skulle gå till väga, så jag lät det vara för att se om det skulle dyka upp något ytterligare och det gjorde det. Det hade varit tyst här i tråden från kontot Atervandsgrand4 länge, vet ej hur länge men länge. Jag hade varit avstängd i ett halvår och kom tillbaka till tråden ett par dagar efter midsommar. Efter ett par veckor, kanske någon månad började jag att driva BW spåret, ett spår som jag själv bedömer vara ett av dom mest intressanta spåren. Jag kände ganska snabbt att det inte var populärt och att det förmodligen inte uppskattades av alla. Jag fortsatte ändå och minns sedan att när det började bli riktigt intressant och mycket fokus så upplevde jag att man i tråden försökte göra en fokusförflyttning. MIn första tanke var att grävandet om BW kanske hade blivit för mycket för någon som förmodligen ville ha allt fokus på KM eller PU eller båda. Då plötsligt, från ingenstans dök helt oväntat Atervandsgrand4 upp som gubben i lådan och började tjafsa, tanken slog mig direkt där och då att kontot användes för fokusförflyttning. Det här var för ett par veckor sedan och det var då jag började smida lite smått på en plan som sedan efter lite finslipning och en ny idé gick i lås sent igår kväll efter det att Atervandsgrand4 hade blivit nyfiken på vad jag hade att berätta, eller rättrare sagt det jag påstod att jag ville ta upp med honom på tu man hand i PM.
Lockbetet visade sig vara bra... jag berättade öppet i tråden i ett inlägg som riktade sig direkt till honom, jag har för mig att jag berättade om ett PM som jag påstod att jag nyligen hade fått av en person som kände PU och som påstod att PU inte,skrev i tråden. samt ett par andra saker vilka säkert också lockade honom att söka upp mig, för han "nappade" i stort sett direkt på mitt bete efter att jag gick ut öppet i tråden och anropade honom ang. saker som jag undrade över.Jag satte mig och väntade in honom och inom en halvtimme hade han tagit kontakt med mig via PM och jag hade ett meddelande i inkorgen som lydde: "Sökt kontakt".