2018-09-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Och jag har inte fått några PM från Atervandsgrand4.Hur är det med er övriga?Har ni fått PM från
Atervandsgrand4?Eller från PU rättare sagt

Har aldrig fått ett pm från atervandsgrand4, men har heller aldrig sökt någon kontakt med honom så det är ju inte så konstigt kanske.
Citera
2018-09-04, 19:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jubbero kommenterade Trollmoders inlägg. Allt stod snyggt uppradat i mitt inlägg 29666 på sidan 2473.

Ok, jag trodde att det var Atervandsgrand4 som jubbero åsyftade, jag minns att han dök upp i tråden i samma veva.
Citera
2018-09-04, 19:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Och jag har inte fått några PM från Atervandsgrand4.Hur är det med er övriga?Har ni fått PM från
Atervandsgrand4?Eller från PU rättare sagt

Nej, jag har inte fått något PM från Atervandsgrand4
Citera
2018-09-04, 19:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
[/b]

Jag blev själv anmäld och officiellt varnad av en mod när jag förde ett liknande resonemang för ungefär ett år sen (tror jag det var). Bara därför.

Men någon vill helt klart inte att det rotas och att det fokuseras kring de här frågorna, så i den aspekten ger jag dig rätt, även om jag är tveksam till att återvändsgränd är ett fejk-konto.

Ok, ja det är tydligen en hårfin balansgång...

Jag tror jag ser i syne...👀... även du anser alltså att någon här i tråden inte vill att det rotas och fokuseras kring dessa frågor, du måste vara den första som är överrens med mig på ett ljusår - brofist på den 👊
Citera
2018-09-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej Atervandsgrand4 är definitivt inte P*r Ul*berg förräns personen som står bakom kontot kan BEVISA det! Hur svårt kan det vara att svara på en fråga?
Här har vi alltså en person som frivilligt har utgett sig ju för att vara PU varför blir det då plötsligt ett sånt stort problem för vederbörande när det kommer till att bevisa det?
Att PU:s identitet måste styrkas är en självklarhet med tanke på dom senaste uppgifterna som har framkommit. Man kan inte bara blunda och kringå detta, man måste gå till botten med det en gång för alla och då räcker det INTE med att du bara säger att: "jag läste igenom mina PM med Atervandsgrand4 idag och allt känns trovärdigt och inte alls konstigt", eller att du dränker tråden med trams om att PU har ett sår i läppen som bör läkar undersökas och annat stunt.
Svar på Fetningen. För att han inte längre vill kännas vid allt han delgett i tråden därför får du ett "tips" lägligt som kan friställa PU från det han sagt i tråden? Det måste du väl ändå kunna se som ett alternativ du som själv är öppen för olika möjligheter? När man får information kastat på sig utan man efterfrågat det bör man ana oråd. Tråden har blivit styrd sedan länge, jag anser att prinsessan har utnyttjats för att sprida falsk information därmed inte sagt att prinsessan själv har förstått detta utan jag tror prinsessan är på rätt sida. Frågan är om du nu tänker ta över stafettpinnen efter p och bli utnyttjad för att sprida lögner. Ifrågasätt, vänd och vrid men slå inte fast något som sanning som inte är bevisat som sanning. Atervandsgrand4 kommer såklart inte att dryfta något mer här nu när han kan falla ur som en lögnare och inte som PU. Smart.
Citera
2018-09-04, 20:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Svar på Fetningen. För att han inte längre vill kännas vid allt han delgett i tråden därför får du ett "tips" lägligt som kan friställa PU från det han sagt i tråden? Det måste du väl ändå kunna se som ett alternativ du som själv är öppen för olika möjligheter? När man får information kastat på sig utan man efterfrågat det bör man ana oråd. Tråden har blivit styrd sedan länge, jag anser att prinsessan har utnyttjats för att sprida falsk information därmed inte sagt att prinsessan själv har förstått detta utan jag tror prinsessan är på rätt sida. Frågan är om du nu tänker ta över stafettpinnen efter p och bli utnyttjad för att sprida lögner. Ifrågasätt, vänd och vrid men slå inte fast något som sanning som inte är bevisat som sanning. Atervandsgrand4 kommer såklart inte att dryfta något mer här nu när han kan falla ur som en lögnare och inte som PU. Smart.

Sorry, men det finns inget tips...

Jag har dock länge funderat över hur jag ska gå till väga för att avslöja Atervandsgrand4 för jag har länge haft mycket starka misstankar mot det här kontot och även fått flera indikationer på att det är något som inte riktigt stämmer med "PU". Så igår fick jag äntligen smart idé, den avgörande lilla pusselbiten om hur jag skulle gå till väga och som jag hade gått och funderat över länge fick plötsligt en lösning och jag skred direkt till verket.

Med facit i hand så gick ju planen i lås, jag lyckades få Atervandsgrand4 att nappa på mitt första s.k. "offentliga" inlägg i tråden om att jag sökte "live" PM- kontakt med Atervandsgrand4 och uppgav som orsak att jag hade några saker som jag vill få klarhet i och som jag ville ta direkt, privat med honom.
Sanningen om varför jag ville ha just "live" PM kontakt uppgav jag givetvis inte, men det var för att jag skulle kunna ställa honom mot väggen med mina "kontrollfrågor" och omöjliggöra att han skulle kunna få någon längre betänke tid att svara. Men efter ett par väldigt trevande och ljusskygga PM-svar från Atervandsgrand insåg han förmodligen sitt misstag, började han direkt att backa, och när det hettade till rejält och han visste vad som skulle komma och vad jag var ute efter så drog han sig ur direkt utan att varken, svara på frågorna eller på ett normalt sätt avsluta vår lilla chatt...

Jag känner att jag lyckades uppnå det jag ville och jag fick precis dom "svaren" som jag ville ha och som jag hade förväntat mig att få.

Så ni får gärna gratulera mig nu.
Ja det var en kupp och den gick hem.

Jag har alltså inte fått ett "tips" lägligt som kan friställa PU från vad han tidigare har sagt i tråden.
Jag har alltså inte heller fått information kastad på mig som jag inte själv har efterfrågat och har därmed inte heller haft någon anledning att åka oråd.

Jag har helt enkelt bara gjort det här jävligt bra, och följt min egen plan som jag hade slipat på i några veckor.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-04 kl. 20:54.
Citera
2018-09-04, 20:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har länge funderat över hur jag ska gå till väga för att avslöja Atervandsgrand4 för jag har länge haft stärka misstankar mot det här kontot och även fått flera indikationer på att det är något som inte riktigt stämmer med "PU". Så igår fick jag äntligen smart idé, den avgörande lilla pusselbiten om hur jag skulle gå till väga och som jag hade gått och funderat över länge fick plötsligt en lösning och jag skred direkt till verket.

Med facit i hand så gick ju planen i lås, jag lyckades få Atervandsgrand4 att nappa på mitt första s.k. "offentliga" inlägg i tråden om att jag sökte "live" PM- kontakt med Atervandsgrand4 och uppgav som orsak att jag hade några saker son jag vill få klarhet i och som jag ville ta direkt, privat med honom.
Sanningen om varför jag ville ha just "live" PM kontakt uppgav jag givetvis inte, men det var för att jag skulle kunna ställa honom mot väggen med mina "kontrollfrågor" och omöjliggöra att han skulle kunna få någon längre betänke tid att svara. Men när han insåg sitt misstag, började han direkt att backa, och när det hettade till rejält och han visste vad som skulle komma och vad jag var ute efter så drog han sig ur direkt utan att varken, svara på frågorna eller på ett normalt sätt avsluta vår lilla chatt...

Jag känner att jag lyckades uppnå det jag ville och jag fick precis dom "svaren" som jag ville ha och som jag hade förväntat mig att få.

Jag har alltså inte fått ett "tips" lägligt som kan friställa PU från vad han tidigare har sagt i tråden.
Jag har alltså inte heller fått information kastad på mig som jag inte själv har efterfrågat och har därmed inte heller haft någon anledning att åka oråd.

Jag har helt enkelt bara gjort det här jävligt bra, och följt min egen plan som jag hade slipat på i några veckor.

Två saker, då:

1) BEVISA DET SOM DU PÅSTÅR!!! (Vilket du inte kan.)
2) Du bluffar! Det är panik nu med att försöka "ogiltigförklara" inläggen från Atervandsgrand4.

Summa summarum: INGEN TROR PÅ DIG! OCH VART TOG A-KÄLLAN VÄGEN? GLÖMDE DU DEN, KANSKE?

DET HÄR ÄR BLAND DET ABSOLUT LÖJLIGASTE OCH MEST LÖGNAKTIGA SOM JAG NÅGONSIN HAR LÄST!
Citera
2018-09-04, 20:57
Medlem
Fattar inget....jag skiter i vilket...Det är uppgifterna som delges som avgör trovärdigheten.
Återvändpu....har inte delgett något som inte är känt. Trots att han var där osv..känner känner inte aktuella personer...vem är vem har dizzat hans utsvävningar här. Finns inget av intresse som han fört fram bara recycling av tidigare uppgifter från andra i tråden. Då blir det helt ointressant om han är den han utger sej att vara eller ej......

Vidhåller att det hela har varit ett vandetta mellan PK och PU eller en och samma person.

Då har vi även Freija som skulle kunna delge och vara av värde med dennes anknytning...
Det vore tex av vikt att få reda på hur stor vänskapen var mella UA och PKs dåvarande flickvän? Umgicks de så även PK var med? Tänker då hurvida PK kände Helena via den kontakten? För det var du som tog upp att UA och hans dåvarande tjej var vänner.
Citera
2018-09-04, 20:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Ursäkta här nu, men på vilket sätt menar du att jag blivit utnyttjad till att sprida falsk information?
Citera
2018-09-04, 21:00
Medlem
Citat:
Jag har länge funderat över hur jag ska gå till väga för att avslöja Atervandsgrand4 för jag har länge haft stärka misstankar mot det här kontot och även fått flera indikationer på att det är något som inte riktigt stämmer med "PU". Så igår fick jag äntligen smart idé, den avgörande lilla pusselbiten om hur jag skulle gå till väga och som jag hade gått och funderat över länge fick plötsligt en lösning och jag skred direkt till verket.

Med facit i hand så gick ju planen i lås, jag lyckades få Atervandsgrand4 att nappa på mitt första s.k. "offentliga" inlägg i tråden om att jag sökte "live" PM- kontakt med Atervandsgrand4 och uppgav som orsak att jag hade några saker son jag vill få klarhet i och som jag ville ta direkt, privat med honom.
Sanningen om varför jag ville ha just "live" PM kontakt uppgav jag givetvis inte, men det var för att jag skulle kunna ställa honom mot väggen med mina "kontrollfrågor" och omöjliggöra att han skulle kunna få någon längre betänke tid att svara. Men när han insåg sitt misstag, började han direkt att backa, och när det hettade till rejält och han visste vad som skulle komma och vad jag var ute efter så drog han sig ur direkt utan att varken, svara på frågorna eller på ett normalt sätt avsluta vår lilla chatt...

Jag ska tänka på det du skrivit och överlägga med mig själv vad jag tror och inte tror. Ingenting som inte är fastställt bortom rimligt tvivel kan presenteras som sanning. Det jag direkt kan säga är att ditt sätt att arbeta skiljer sig från mängden och det är just det som jag tycker är bra. Det har stått still och stampats i tråden i stort sett från början. Det ska du ha cred för. Men jag tycker inte du kan presentera det som en sanning när det inte är fastställt. Ett par frågor har jag nu på direkt. Du misstänkte att PU inte var Atervandsgrand4 och tänkte ut en plan? Du blev aldrig kontaktad av en källa A?
Du skriver att du kom på idéen igår men sen skriver du att du har slipat på den i flera veckor, vilket är det som gäller? Jag bad dig tidigare att dela med dig av din och atervandsgrand4 konversation, hur blir det med det?
Senast redigerad av divadnil 2018-09-04 kl. 21:10.
Citera
2018-09-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ursäkta här nu, men på vilket sätt menar du att jag blivit utnyttjad till att sprida falsk information?
Det mesta i tråden som framkommit har du delat med dig av ifrån människor som tagit kontakt med dig. Såklart är allt det som du fått pm om inte sant utan ett sätt att sprida desinformation. Perfekt att lämna info till dig och slippa lägga ut infon själv. Det är vad jag tror. Varför skulle man annars inte själv gå ut med infon på ett forum där du är anonym?
Citera
2018-09-04, 21:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Två saker, då:

1) BEVISA DET SOM DU PÅSTÅR!!! (Vilket du inte kan.)
2) Du bluffar! Det är panik nu med att försöka "ogiltigförklara" inläggen från Atervandsgrand4.

Summa summarum: INGEN TROR PÅ DIG! OCH VART TOG A-KÄLLAN VÄGEN? GLÖMDE DU DEN, KANSKE?

DET HÄR ÄR BLAND DET ABSOLUT LÖJLIGASTE OCH MEST LÖGNAKTIGA SOM JAG NÅGONSIN HAR LÄST!

Det är lugnt för min del, jag är den FÖRSTA här i tråden att avslöja ett (av många) trollkonton som har påverkat 8ch styrt den här tråden i åratal!

Jag visste givetvis att just du Ugglan skulle flyga på mig direkt med fetningar, stora bokstäver och understrykningar i ett desperat försök att flytta fokus från ett riktigt stort avslöjande till att det är jag som ljuger och bluffar...
Tänk att du är SÅ extremt förutsägbar Ugglan, snart ansluter som vanligt hela armén som om jag skulle bry mig, jag har väl varit med förr...

Jag har lyckats och det kan DU ALDRIG ta ifrån mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in