Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 15:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
SvP fick väl 4000 röster 2014.

Om vi lägger till 20000 missnöjda SD:are så får AfS runt 24000 röster vilket gör 0,4% i valet.

Undrar om dom orkar komma tillbaka 2022 efter ett sånt valresultat eller lägger dom ner partiet som SvP gjorde?

Enligt Sentio så har partiet 1,5 procent just nu.
Citera
2018-09-02, 15:16
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min kritik handlar inte om detta utan om att AfS vill diskriminera utlandsfödda medborgare på andra grunder. Se mitt inlägg i den andra tråden:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Jag har redan svarat på det, men du kanske missade det. Kraven på att man ska ha varit svensk medborgare i 18 år vid anhöriginvandring och kraven på goda språkkunskaper m.m. för att få behålla sociala förmåner som intjänad pension. Här handlar det alltså om krav som AfS vill införa i efterhand, vilket är både oetiskt och rättsvidrigt.

Annars kan jag också hänvisa till länken jag gav ovan.

Detsamma gäller givetvis för etniska svenskar, så hur är det diskriminering? Förklara gärna.
Citera
2018-09-02, 15:17
Citat:

Om vi lägger till 20000 missnöjda SD:are så får AfS runt 24000 röster vilket gör 0,4% i valet.

Undrar om dom orkar komma tillbaka 2022 efter ett sånt valresultat eller lägger dom ner partiet som SvP gjorde?

Haha 0,4%...tror du AfS kommer få lika lite som Piratpartiet 2014? Kul skämt.
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:

De 349 000 som röstade in SD 2010 också. Majoriteten av dem har sett hur partiet har liberaliserats och blivit allt mer mellanmjölk.
Citera
Medlem
Citat:
Visst, jag har förstått att jag delvis predikar för döva öron i den här tråden. De som röstade på SvP 2014 kommer naturligtvis att rösta på AfS i år vad jag än säger.

Jag vänder mig främst till dem som surfar in av ren nyfikehet, kanske efter att ha hört om AfS eller bevittnat ett av deras torgmöten. Dessa väljare förtjänar att få en korrekt bild av det parti de överväger att rösta på.

Se det som konsumentupplysning, om du vill.

Det är ingen här inne som bryr sig om dina vänsterliberala åsikter ändå så du kan lika gärna lägga ner det du håller på med. Inte ens dom som "surfar in av ren nyfikenhet" bryr sig.
Citera
2018-09-02, 15:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Haha 0,4%...tror du AfS kommer få lika lite som Piratpartiet 2014? Kul skämt.

Nej, han vet att AfS har betydligt mer än 0,4 procent. Med andra ord så sitter han och ljuger rakt av för trådens läsare.
Citera
2018-09-02, 15:19
Medlem
Anmärkningsvärt att fjantvänstern buade unisont när Jessica O. började tala. Har de problem med att hon är kvinna?
Citera
2018-09-02, 15:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Anmärkningsvärt att fjantvänstern buade unisont när Jessica O. började tala. Har de problem med att hon är kvinna?
"Dubbelt svek", tänker dom nog.
Citera
2018-09-02, 15:21
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Visst, jag har förstått att jag delvis predikar för döva öron i den här tråden. De som röstade på SvP 2014 kommer naturligtvis att rösta på AfS i år vad jag än säger.

Jag vänder mig främst till dem som surfar in av ren nyfikehet, kanske efter att ha hört om AfS eller bevittnat ett av deras torgmöten. Dessa väljare förtjänar att få en korrekt bild av det parti de överväger att rösta på.

Se det som konsumentupplysning, om du vill.

Genom att ljuga och tala i tungomål tror du att folk kommer att lita på dig? Du kanske kan börja med att framföra adekvat fakta istället för dina känslor.
Citera
2018-09-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Enligt Sentio så har partiet 1,5 procent just nu.

Är detta en särredovisning av partiet?
Citera
2018-09-02, 15:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Är detta en särredovisning av partiet?

Chang Frick har påstått detta. Med det sagt så tror jag att 1,5 är en underskattning.
Citera
2018-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det ultimata för att få huvuden att explodera vore att bjuda in Putin som stödtalare. Då kan jag lova att media skriver.

Men det optimala vore såklart Trump. Men om han inte är i närområdet av andra skäl, så är det rimligare att gissa på Don Trump Jr (om man ska försöka pricka in en skräll).
Eller både Trump och Putin, det hade varit något. Putin hade dock stått och snackat ryska eftersom han inte gillar engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in