2018-09-04, 15:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men allt det där har ju inte ett dyft med att presentera bevis för eller emot gud att göra. Det är bara en manifestation av dom tanker som surrar runt inne i din egen slutna, alternativa verklighetsbubbla.

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja antingen detta eller så är du med i en sekt som får dig att tro att alla utanför sekten lever i en alternativ verklighetsbubbla eftersom du ju lever i den riktiga verkligheten.. där pengar är en gud.

Eftersom min existentiella platform (vad angår det som är relevant på denna tråd) är ett konventionellt och OBJEKTIVT användande av filosofi och vetenskap, så har jag en solid förankring i den verklighet som ... trädsämnes-relevant ... relaterar till bevisföring.

Du, däremot, presenterar en extremt subjektiv (pseudo-)argumentation som snarare är predikande än resonerande.
Citera
2018-09-04, 15:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Eftersom min existentiella platform (vad angår det som är relevant på denna tråd) är ett konventionellt och OBJEKTIVT användande av filosofi och vetenskap, så har jag en solid förankring i den verklighet som ... trädsämnes-relevant ... relaterar till bevisföring.

Du, däremot, presenterar en extremt subjektiv (pseudo-)argumentation som snarare är predikande än resonerande.

Fast om du verkligen hade intresse för vetenskap så hade du INTE trott att obevisade teorier är vetenskap , eftersom vetenskap handlar om tester som bevisar nånting.. inte teorier som inte går att bevisa.

Jag har intresse för vetenskapliga tester som bevisar saker.. men jag har inget intresse för "vetenskapliga" teorier som inte kan bevisas.

Brydde du dig om bevisföring så hade du också sett universum som ett bevis för medvetenhet som kan skapa designade system.. eller så hade du brytt dig om att hitta något annat som kan designa system utan att vara medvetna.. för än så länge så bevisar universum att gudar kan designa system med sina medvetanden och sin makt.

Ateister är precis som småbarn som påstår att en dator har skapats sig själv.. trots att bevisen säger att datorn måste ha blivit designad av någon som är medveten.
Citera
2018-09-04, 15:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Fast om du verkligen hade intresse för vetenskap så hade du INTE trott att obevisade teorier är vetenskap , eftersom vetenskap handlar om tester som bevisar nånting.. inte teorier som inte går att bevisa.

Strawman.

Jag "tror" inte på obevisade vetenskapliga teorier.

Citat:
Jag har intresse för vetenskapliga tester som bevisar saker..

Såsom?

Citat:
Brydde du dig om bevisföring så hade du också sett universum som ett bevis för medvetenhet som kan skapa designade system.. eller så hade du brytt dig om att hitta något annat som kan designa system utan att vara medvetna.. för än så länge så bevisar universum att gudar kan designa system med sina medvetanden och sin makt.

Och du anser god-of-gaps vara en bevisat teori? Enligt vilken bevisförings-metod?

Citat:
Ateister är precis som småbarn som påstår att en dator har skapats sig själv.. trots att bevisen säger att datorn måste ha blivit designad av någon som är medveten.

IGEN: Falsk analogi.
Citera
2018-09-04, 16:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har aldrig kollat på dessa tv-program då jag slutade kollade på tv för cirka 5-10 år sedan.
Liknande program har visats i årtionden och det specifika hade premiär 2010, så jag ger inte mycket för din försäkran om TV-tittande. Dessutom finns det motsvarande dravel på Youtube.

Citat:
Idag.. om vi vela bygga pyramider.. så hade vi fått problem att frakta stenar som väger 500 ton och inte får plats på vägar.
Stenarna i Cheopspyramiden vägde i snitt 2,5 ton. Det är ingenting. Hörnstenarna kunde möjligen väga mer men det har ringa betydelse idag. Man fraktade dessutom stenarna några hundratals meter. Vad är väl det för utmaning?
Citat:
Vi hade dessutom fått problem att lyfta upp stenarna för att bygga toppen av pyramiden.. då det inte finns lyftkranar som lyfter sånna där stenar..
Det finns kranar som lyfter tusentals ton. Sluta svamla.
Citat:
lika lite som det finns lyftkranar som kan lyfta stora fartyg som väger ungefär lika mycket som en av stenarna i pyramiderna.
Du hittar på.

Allt det där är dessutom bara argument för att det skulle vara opraktiskt att bygga pyramiderna idag. Det håller jag med om. Istället bygger vi Burj Khalifa och sådant som hade fått Egypterna att svimma av chock.

Citat:
Våra förfäder levde liv som inte förstörde Jordens ekosystem..
Det gör knappt vi heller, även om vi försöker. Att man bodde i bajshyddor och därför inte förstörde miljön är inte ett bra argument.
Citat:
tänk vilka jävla grottmänniskor som inte ens är smarta nog att ta självmord som ateisterna idag gör genom sina "intelligenta livsvanor".
Vad har det med ateism att göra?
Citat:
Dom hade inte fattat hur viktigt det är att leva för pengar och förstöra naturen för att ta självmord tillsamans med resten av alla moderna och högintelligenta människor som inte vill leva eller ha en hemplanet att bo på eftersom pengar var viktigare.
Igen, vad har det med ateism att göra?
Citera
2018-09-04, 16:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Liknande program har visats i årtionden och det specifika hade premiär 2010, så jag ger inte mycket för din försäkran om TV-tittande. Dessutom finns det motsvarande dravel på Youtube.

Stenarna i Cheopspyramiden vägde i snitt 2,5 ton. Det är ingenting. Hörnstenarna kunde möjligen väga mer men det har ringa betydelse idag. Man fraktade dessutom stenarna några hundratals meter. Vad är väl det för utmaning?
Du hittar på.

Allt det där är dessutom bara argument för att det skulle vara opraktiskt att bygga pyramiderna idag. Det håller jag med om. Istället bygger vi Burj Khalifa och sådant som hade fått Egypterna att svimma av chock.

Det gör knappt vi heller, även om vi försöker. Att man bodde i bajshyddor och därför inte förstörde miljön är inte ett bra argument.

Jag TROR inte det är logiskt att säga att det finns kranar som lyfter miljontals kilon precis som att en miljon kilon inte blir för mycket för en lyftkran.

Pyramiderna är elektrisitet-generatorer som gav elektrisitet åt alla människor på JOrden innan slavdrivare vela ha betalt för el som skapas gratis. Folk i dagens samhälle vet redan att pyramiderna byggdes av mindre intelligenta slavar som var galna eftersom dom trodde på gudar och utomjordingar, tallkottar och människor med djurhuvuden.. och skrev ner det på sina monument som vi som är så extremt intelligenta inte kan lära oss nånting ifrån.
Citera
2018-09-04, 16:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Du hittar på.

Citat:
Jag TROR inte det är logiskt att säga att det finns kranar som lyfter miljontals kilon precis som att en miljon kilon inte blir för mycket för en lyftkran.

Vart har du det där med miljoner kilo från? Vem talar du egentligen med?

Citat:
Pyramiderna är elektrisitet-generatorer som gav elektrisitet åt alla människor på JOrden innan slavdrivare vela ha betalt för el som skapas gratis. Folk i dagens samhälle vet redan att pyramiderna byggdes av mindre intelligenta slavar som var galna eftersom dom trodde på gudar och utomjordingar, tallkottar och människor med djurhuvuden.. och skrev ner det på sina monument som vi som är så extremt intelligenta inte kan lära oss nånting ifrån.

??
Senast redigerad av Bogomil 2018-09-04 kl. 17:09.
Citera
2018-09-04, 16:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
??

Det fanns uppenbarligen en tid på JOrden då människor levde utan att förslava och kriga mot varandra.. och det var då som människor organiserade sig för att skapa pyramider runt om hela planeten för att ge gratis elektrisitet till alla människor på Jorden.
Det hade vi också gjort om vi inte hade fullt upp med att jaga pengar och kriga mot både varandra, djur och natur istället för att organisera för att göra livet bättre för alla genom att tex. ordna gratis el eller ordna odlingsfält så att svältande kan få äta mat.

Enligt dagens vetenskapsmän som är talande apor och troende slavar på samma gång.. och enligt dom så finns det ingen som helst förklaring annan än att det var slavar som var galna och trodde på gudar när dom byggde pyramiderna HELT utan anledning.. ateisten gillar "helt utan anledning" mer än att det måste finnas en orsak till att det står pyramider på specifika platser på Jorden.

Detsamma gäller bevisen för gudarna.. ateisten kan inte se dom eftersom det finns, enligt ateisten, ingen som helst anledning till att se verkligheten när det är enklare att tro på obevisade teorier som inte går att bevisa.. för då slipper man ju tänka.

en gång i tiden levde mänskligheten enligt gudarnas lagar.. och då hade alla gratis el.

Kärnkraft var väl tänkt ffrån gudarnas perspektiv att ge människor chansen att ge gratis el till alla människor.. men slavdrivare sa istället att dom vill ha betalt för el som skapats genom kärnkraft.. och så fortsätte folk att köpa bensin istället vilket förstörde hela planetens ekosystem genom projekt som Kanadas oilsands , och som när kärnkraftverken "lagrar" avfallet i haven eftersom dom inte "hittade" något bättre ställa att dumpa det än i vattnet som ger liv åt all på planeten.
Citera
2018-09-04, 17:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det fanns uppenbarligen en tid på JOrden då människor levde utan att förslava och kriga mot varandra.. och det var då som människor organiserade sig för att skapa pyramider runt om hela planeten för att ge gratis elektrisitet till alla människor på Jorden.
Det hade vi också gjort om vi inte hade fullt upp med att jaga pengar och kriga mot både varandra, djur och natur istället för att organisera för att göra livet bättre för alla genom att tex. ordna gratis el eller ordna odlingsfält så att svältande kan få äta mat.

Enligt dagens vetenskapsmän som är talande apor och troende slavar på samma gång.. och enligt dom så finns det ingen som helst förklaring annan än att det var slavar som var galna och trodde på gudar när dom byggde pyramiderna HELT utan anledning.. ateisten gillar "helt utan anledning" mer än att det måste finnas en orsak till att det står pyramider på specifika platser på Jorden.

Detsamma gäller bevisen för gudarna.. ateisten kan inte se dom eftersom det finns, enligt ateisten, ingen som helst anledning till att se verkligheten när det är enklare att tro på obevisade teorier som inte går att bevisa.. för då slipper man ju tänka.

en gång i tiden levde mänskligheten enligt gudarnas lagar.. och då hade alla gratis el.

Kärnkraft var väl tänkt ffrån gudarnas perspektiv att ge människor chansen att ge gratis el till alla människor.. men slavdrivare sa istället att dom vill ha betalt för el som skapats genom kärnkraft.. och så fortsätte folk att köpa bensin istället vilket förstörde hela planetens ekosystem genom projekt som Kanadas oilsands , och som när kärnkraftverken "lagrar" avfallet i haven eftersom dom inte "hittade" något bättre ställa att dumpa det än i vattnet som ger liv åt all på planeten.

Och vad i detta är BEVIS för eller emot guds existens?
Citera
2018-09-04, 17:10
Medlem
Citat:

Jag har intresse för vetenskapliga tester som bevisar saker.. men jag har inget intresse för "vetenskapliga" teorier som inte kan bevisas.

Vilka ateister har påstått att datorer skapat sig själv? Och då kan du väll diskutera med dem istället, då jag inte sett något sådant påstående här.
Jag tycker du ska koncentrera dig på dina egna påståenden, istället för att hitta på vad andra tror och inte.
Citera
2018-09-04, 18:46
Medlem
nerdnerds avatar
Många sidor nu i tråden. Men hur går det egentligen med Topic? Finns det några bevis mot Guds existens? Finns det något iaf lite intressant försök till bevis mot Guds existens? Behöver ju inte vara komplett eller så för att ändå vara intressant att diskutera i iaf detta forum. Finns det något bra försök av någon lite mer känd och kapabel tänkare än de som huserar på FB? Länka gärna.
Citera
2018-09-04, 20:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilka ateister har påstått att datorer skapat sig själv? Och då kan du väll diskutera med dem istället, då jag inte sett något sådant påstående här.
Jag tycker du ska koncentrera dig på dina egna påståenden, istället för att hitta på vad andra tror och inte.

Ingen ateist har påstått att datorer har skapat sig själva.. men om ateisten inte visste vad en dator var så hade man kunnat lura ateisten att datorn har skapats genom en stor smäll och evolution under långa tidsperioder.. eftersom ateisten aldrig nånsin kan kolla upp om det är sannt.. då hade det varit givet att ateisten som inte tänker själv.. sväljer lögnen om att datorn har skapat sig själv.. trots att bevisen säger att det är många olika delar som har skapats med ett syfte och sedan satts ihop som ett system.. precis som i naturen , rymden och i våra kroppar.

Ateister är väldigt lättlurade.. dom tror att dom är intelligenta samtidigt som dom tror att dom är talande apor som inte behöver lära sig DEN RÄTTA historien som hänt på planeten.. och det är såklart inte den historian som du lärde dig i skolan.. där Columbus var en hjälte som hittade Amerika.. men i själva verket så var det en slavdrivare som invaderade ett land.. och förslavade dom som bodde där genom att först kalla dom för indier, sen för niggers, sen för african americans.. kärt barn har många namn lol.

Och vi.. min "vän" lol.. har lärt oss att denna slavdrivare är en riktig hjälte.. men urfolken på Jorden vet att Columbus inte var nån hjälte, utan en slavdrivare.
Citera
2018-09-04, 22:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Och vad i detta är BEVIS för eller emot guds existens?

Om människor vet skillnad mellan rätt och fel.. men väljer att göra fel ändå.. bevisar inte det att gudar både existerar och har sitt DNA i vårat DNA.. och att dom flesta människor inte vill veta av gudar eller en verklighet utanför deras lille slaveribubbla av tv-tittande och 9-17arbetande på fabriken.

Om dom skapade all den symbolism som finns på väggarna på pyramiderna så måste dom ju haft ett ganska bra samhälle runtom själva budskapandet och byggandet av konstruktionerna.. vissa av byggnaderna har perfekta utskärda hål som det hällts flytande metall i för att skapa en metallförbindning mellan stenarna i monumentet för att öka hållabarheten mellan stenarna , med hjälp av metall.. och för att göra detta.. så måste man ha en portabel smältugn som är flera tusentals grader varm.. för att kunna hälla flytande metall.. och detta är nånting som inte finns i dagens samhälle men som våra förfäder hade ordnat för att få deras megabyggnader att hålla i tusentals år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in