Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Jag har aldrig kollat på dessa tv-program då jag slutade kollade på tv för cirka 5-10 år sedan.
Liknande program har visats i årtionden och det specifika hade premiär 2010, så jag ger inte mycket för din försäkran om TV-tittande. Dessutom finns det motsvarande dravel på Youtube.
Citat:
Idag.. om vi vela bygga pyramider.. så hade vi fått problem att frakta stenar som väger 500 ton och inte får plats på vägar.
Stenarna i Cheopspyramiden vägde i snitt 2,5 ton. Det är ingenting. Hörnstenarna kunde möjligen väga mer men det har ringa betydelse idag. Man fraktade dessutom stenarna några hundratals meter. Vad är väl det för utmaning?
Citat:
Vi hade dessutom fått problem att lyfta upp stenarna för att bygga toppen av pyramiden.. då det inte finns lyftkranar som lyfter sånna där stenar..
Det finns kranar som lyfter tusentals ton. Sluta svamla.
Citat:
lika lite som det finns lyftkranar som kan lyfta stora fartyg som väger ungefär lika mycket som en av stenarna i pyramiderna.
Du hittar på.
Allt det där är dessutom bara argument för att det skulle vara opraktiskt att bygga pyramiderna idag. Det håller jag med om. Istället bygger vi Burj Khalifa och sådant som hade fått Egypterna att svimma av chock.
Citat:
Våra förfäder levde liv som inte förstörde Jordens ekosystem..
Det gör knappt vi heller, även om vi försöker. Att man bodde i bajshyddor och därför inte förstörde miljön är inte ett bra argument.
Citat:
tänk vilka jävla grottmänniskor som inte ens är smarta nog att ta självmord som ateisterna idag gör genom sina "intelligenta livsvanor".
Vad har det med ateism att göra?
Citat:
Dom hade inte fattat hur viktigt det är att leva för pengar och förstöra naturen för att ta självmord tillsamans med resten av alla moderna och högintelligenta människor som inte vill leva eller ha en hemplanet att bo på eftersom pengar var viktigare.
Igen, vad har det med ateism att göra?