2018-09-04, 13:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sätter man in dom olika tänkbara GM på plats utanför LW, så ser jag bara en tänkbar, ML.

Sätter man in dom olika tänkbara GM vid planket, viktar jag bara mest JH och random.

O.s.v. jag resonerar kring fakta, vissa spekulationer, olika händelseförlopp och olika GM i denna smet.
Jag har inte låst mig. Men just NU känns ML het. Han hade möjlighet, förmåga och motiv (känns det igen).
Sen kan han ha kontrollerats (tveksam) och ha 100% alibi. Samma med JH.
Men tills nya fakta kommer in så fortsätter jag spekulera och se över händelserna.

Annars skulle jag inte hitta LW:s logg med ML på deras tågresa som indikerar att dom inte haft ett förhållande innan ML skiljde sig.

Hur kan du veta att ML hade förmågan att begå ett mord?
Citera
2018-09-04, 13:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det var definitivt inte kolsvart som på vintern. Vet detta då jag var på bröllop några dagar efter mordet. Och kom hem en bit efter midnatt och det var definitivt inte becksvart ute.

Du bodde väl inte i Örebro, om jag minns rätt. Mörkhetsgraden på nätterna är olika beroende på var i landet man är.
Citera
2018-09-04, 13:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
De brott som den första utredningsledningen kan ha begått, tror jag har något att göra med ett fejkat 112-samtal. (1)
Postaren dalaan är ett 100% trovärdigt vittne. Det finns inget värde i att ifrågasätta det.

"Vi tog emot ett samtal 23:47 som var 30 sekunder långt hos oss och där vi kopplade samtalet vidare till polisen, säger Anders Klarström på SOS Alarm".
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-skrik-prioriterades-bort-natten-45-aringen-forsvann

F.ö. är samtalet bekräftats missat av Springare eftersom det fastnade hos vakthavande och därmed inte heller skickades ut en patrull på. Vidare har daalan med sambo underställt sig vardera 1,5 timmars förhör på polishuset örebro.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-04 kl. 13:10.
Citera
2018-09-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du får faktiskt ta ansvar för vad du själv skriver.
Att du anser att jag är en stor gnällspik hänger ihop med ditt tragglande av JH hur?
Du gnäller om att jag tragglar om JH när jag svarar på frågor som ställs kring mitt resonemang.
Du gnäller om jag inte svarar på frågor.
Förstår du nu?
Citera
2018-09-04, 13:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du bodde väl inte i Örebro, om jag minns rätt. Mörkhetsgraden på nätterna är olika beroende på var i landet man är.

Nej men var på bröllop där ca 4 mil därifrån.
Så stor skillnad är det inte.
Citera
2018-09-04, 13:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, haha.
SD är en HELT annan person än Billy. Men om han är gm, tror jag att det inte är deras ålder som är den gemensamma komponenten, utan deras kontrollbehov.

Menade mest att gm kan ha ett eget motiv, ett motiv som utifrån samhällets normer är så väsensskilt så "vi" inte förstår gm motiv på ett vettigt sätt.

Det är därför jag är här i den här tråden bl a.
Försöker göra det obegripliga begripligt. På något sätt...

Tack... Jag skulle nog inte ge mig på att författa någon annans idé, och då ssk inte smygarens. Han har bevisligen skumt omdöme. Han kan säkert kontra med samma...

En GM kan ofta ha skumma bevekelsegrunder (också), men i fallet SD kan man tro att han i högre grad än andra har lyckats anpassa sig till den värld han lever i. Vilket antyder att motivet är om än lika dumt och lika banalt så likväl ”rationellt” i en bemärkelse andra kan begripa. Han vill städa av ett hot mot hans person. På ngt sätt.
Citera
2018-09-04, 13:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Inlägget var menat som ett svar på det dubbla i att avslå en person som sannolik gärningsman pga att han inte har någon känd historik av att vara våldsam mot kvinnor för att i nästa mening föreslå en kandidat som heller inte har det.
Dessutom är all historik av våldsamheter känd för vare sig Flashback eller rättsystemet, särskilt inte våld i kom relationer. Så vi kan varken svara ja eller nej på frågan om någon av dem har brukat våld tidigare.

Jag vet inte om HD har någon känd historik av att vara våldsam mot kvinnor.
Vet du?
Citera
2018-09-04, 13:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fyra dagar tidigare, den 10/5 har LW loggat Bara en sista bild på den magiskt ljusa vårkvällen. Efter kl 21.
Själv spelar jag golf och man kan spela på vit boll fram till 21 i slutet av maj. Om man inte slår mer än 250m Sedan får man gå över till gul. Att det skulle vara beckmörk kl 22.30 i slutet av maj kan bara en utlänning påstå.
Testa 23:30 då, alltså två timmar efter solnedgången, jag är tornedaling och van vid ljusa sommarnätter och det är iofs nära utlandet
Senast redigerad av DreamTwister 2018-09-04 kl. 13:16.
Citera
2018-09-04, 13:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Har svarat tidigare på frågan om LW, därför inte prioriterades inte den.

Vi har träffat LW flyktigt. Inget direkt intryck. Verkar glad och uppmärksam...

HD: hon har ett motiv helt klart. Med nä... säger min magkänsla nu. Varför denna tidpunkt, varför denna dag....
JG: långskott som jag bara skummat vad som skrivits, ser ingen konkret motivbild byggd på fakta, bara spekulationer

Jag spekulerar i andra GM, som gör honom oskyldig.
Men om du litar på MV och uppgiften stämmer om att GM stått utanför. Betyder inte det sannolikt en visuellt vittne? Borde inte det leda till ett utpekande av SD om det var han?

Som skrivits innan så kan det funnits digital kontakt som innehöll konversation där de bestämde träff utanför Lenas bostad eller att GM skrivit att han väntar utanför.
Behöver inte vara ett vittne som sett någon stå utanför.
Citera
2018-09-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hur kan du veta att ML hade förmågan att begå ett mord?
Sett han klättra, gå raskt och verkar i övrigt vara i väldigt god vigör. Sett bilder före och efter mordet och loggtexter den dagen som beskrev en man i farten. Tror inte han satt i rullstol eller liknande. M.a.o. han hade den fysiska förmågan att utföra mordet.
Citera
2018-09-04, 13:16
Medlem
Citat:
Har svarat tidigare på frågan om LW, därför inte prioriterades inte den.

Vi har träffat LW flyktigt. Inget direkt intryck. Verkar glad och uppmärksam...

HD: hon har ett motiv helt klart. Med nä... säger min magkänsla nu. Varför denna tidpunkt, varför denna dag....
JG: långskott som jag bara skummat vad som skrivits, ser ingen konkret motivbild byggd på fakta, bara spekulationer

Jag spekulerar i andra GM, som gör honom oskyldig.
Men om du litar på MV och uppgiften stämmer om att GM stått utanför. Betyder inte det sannolikt en visuellt vittne? Borde inte det leda till ett utpekande av SD om det var han?
Ja många frågor vad gäller HD som Du skriver... hon har motiv...också...
Vad gäller JG... har Du någon konkret "motivbild byggd på fakta" som gör att han är mindre misstänkt än de andra i Din lista?

Var det något visuellt vittne att någon stod utanför dörren behöver inte betyda att vittnet kan säkert säga vem det var... bara att var någon... och ev se om det var en kvinna/man.
Citera
2018-09-04, 13:19
Medlem
Snor-Johans avatar
o,
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om man nu väljer att tro på MV:s uppgifter så har hen delat att man tror att GM väntade på Lena utanför. Och det var därför området utanför hennes lägenhet spärrades av i hopp om att kanske hitta bevis i form av saliv, fimp eller annat.
Så då verkar det som att GM inte varit inne hos Lena.
Om detta stämmer vet jag ej men utifrån dessa uppgifter finns inget som pekar på att GM var inne i Lenas lägenheten innan de gick mot planket.

Det KAN vara så att polisen hittat sms eller liknande i Lenas mobil typ: ”vi måste prata, jag väntar utanför om en kvart”
Därför tesen om att GM aldrig varit inne.

Eller att GM ville träffas hos Lena men hon skriver att sonen ligger och sover så hon föreslår att GM väntar utanför.
Avaldamon 2018-09-02, 20:15 |65129882]Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

"Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut."
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, "därefter knäpptyst från MV."

I så fall är MV i sig trovärdig men" icke uppgiften som levererats."

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat." Slut citat.

Jag har kommenterat det planterade påståendet här, notera datumen : (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-04 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in