Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag har svårt att släppa ett antal punkter som utredningen stampar på.
7. Uppgiften att GM stod utanför LW. Det betyder en visuell kontakt och den verkade inte ge SD på ett fat. Då skulle han sitta inne.
Tog mig friheten att endast kommentera N:O 7
Tror vi med rent samvete kan avskriva MVs uppgift om att SD väntat utanför LWs bostad.
"2018-08-12, 00:56 Moralensväktare|64914450]Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW."
"Draifos|65120337]Ja, fan vet alltså. Själv har jag hela tiden utgått från att MV har talat sanning när han säger att han har en källa med insyn i polisutredningen, men nu börjar ju många tvivla på det här. Har du någon egen uppfattning om MV:s trovärdighet som uppgiftslämnare?"
"Avaldamon 2018-09-02, 20:15 |65129882]Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.
"
Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut."
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, "
därefter knäpptyst från MV."
I så fall är MV i sig trovärdig men"
icke uppgiften som levererats."
Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat." Slut citat.