2018-09-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Vilken underbar dröm, även om jag inte riktigt vågar tro på det. Jag är rädd att MP's rekyl uppåt efter den varma sommaren är tillräcklig för att hålla de kvar.

Men åker MP ut så vore det den enskilt bästa händelsen på flera decennier i svensk politisk historia. Inte bara pga deras vrickade politiska åsikter och skadliga inflytande, utan också för att en socialdemokratisk regering blir nästan omöjlig utan MP's mandat.

Men här i Småland där jag bor går kor och betar på gröna frodiga ängar sedan snart en månad tillbaka.

Var länge sedan man skådade sådan växtlighet i början av september!
Det där snacket om nödslakt kan man bara glömma!
Nya regnskurar är dessutom på väg runt om i landet i veckan.
Senast redigerad av Hultabultan 2018-09-04 kl. 11:59.
2018-09-04, 11:51
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Stor kraftansamling av media mot sd nu. Hur väl tror ni dom lyckas påverka opinionen? Mer eller mindre än 3 pe?

Beror helt och hållet på hur indoktrinerade och lättlurade befolkningen är.
2018-09-04, 11:58
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

I Sifos mätningar så ser det ut som att staplarna ändras med rubrikerna i tidningarna. Ena dagen är ett parti populärt och nästa dag något annat parti. Kan befolkningen verkligen vara så indoktrinerade och lättlurade?

Här kan man se alla extramätningar under valåret, samt dagsmätningar från den 27 augusti och fram till 7 september.

https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern
2018-09-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Stor kraftansamling av media mot sd nu. Hur väl tror ni dom lyckas påverka opinionen? Mer eller mindre än 3 pe?

Jag tror tyvärr att media kommer lyckas sänka SD något. Late bloomers är förmodligen lättpåverkade. Vi som varit med sedan länge rider ut stormen, vi vet att media jobbar såhär, vi var förberedda på det här.

Men det kan lika gärna få motsatt effekt, många utav de som står och väger kan se detta o tänka "fyfan vad smutsiga de är!". Vi får se.
2018-09-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag saknar SD i reklamen? Har de varit för snåla i år? Kan det ha påverkat vad vi nu ser i OI?
Dom e la portade. MSM har löftesfullt gått ut med detta.
2018-09-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Vilket direkt kan översättas till att SD idag har 17 procent av befolkningens stöd enligt Sifo. Tänk hur tokigt det kan bli i de vänsterblivna dårarnas paradis.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-09-04 kl. 12:17.
2018-09-04, 12:23
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Vilken underbar dröm, även om jag inte riktigt vågar tro på det. Jag är rädd att MP's rekyl uppåt efter den varma sommaren är tillräcklig för att hålla de kvar.

Men åker MP ut så vore det den enskilt bästa händelsen på flera decennier i svensk politisk historia. Inte bara pga deras vrickade politiska åsikter och skadliga inflytande, utan också för att en socialdemokratisk regering blir nästan omöjlig utan MP's mandat.

Svenskar har i regel kort minne. Sommaren är snart glömd, kyliga vindar som påminner om hösten har uppenbarat sig. Tyvärr är detta illa för SD med, bilbränderna i GBG, Akilov, DÖ m.m, är ett minne blott, tillbaka till det normala.
2018-09-04, 12:25
Medlem
2big4yous avatar
Har en stark känsla att partiernas egna mätningar visar något annat än den dipp vi sett i ou's sista veckan.
Och har även en känsla att mediaetablissemanget själva inte litar på dessa mätningar, varför?
Jo, hörde senast idag på SR och diskuterade valet och sammanhanget nämnde dom SD i scenariot om SD blir största parti
Skulle dom ens tanken om det nu var så att Ipsos 16,9% skulle stämma?
Naturligtvis inte då det saknas 8-9% till första platsen.
Och skulle Såssarna lägga allt krut på att attackera SD så deras egna valrörelse blir lidande om de inte kände sig hotade om platsen som största parti?
Nej, troligtvis inte.
2018-09-04, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Svenskar har i regel kort minne. Sommaren är snart glömd, kyliga vindar som påminner om hösten har uppenbarat sig. Tyvärr är detta illa för SD med, bilbränderna i GBG, Akilov, DÖ m.m, är ett minne blott, tillbaka till det normala.

JÅ fick mycket kritik i utfrågningen, men en sak han vann på var att prata om Akilov och påminna folket om att han var en illegal invandrare. Tycker SD borde påminna om IKEA, bilbränderna och Akilov nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men här i Småland där jag bor går kor och betar på gröna frodiga ängar sedan snart en månad tillbaka.

Ja, lika snabbt som katastrofdebatten tog fart, lika snabbt har den dött ut, nu när vädret återgått till det normala och bönderna ser ut att klara sig hyfsat ändå.

Men klimatalarmismen är hårt inbankad i folket, så det är lite frågan vilken prioritet det får när folket skall rösta.

Jag tycker ändå att SD lyckats vända debatten och nu inte framstår som klimatförnekare, utan snarare som ett parti som har lite mer genomtänkt klimatpolitik. Detta att man inte måste stå i Sverige och slå sig för bröstet utan istället kan satsa pengar där det gör störst skillnad.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Men MP och Co kan vända regnet till att vara klimatförrändring så förbered er på det.
2018-09-04, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har en stark känsla att partiernas egna mätningar visar något annat än den dipp vi sett i ou's sista veckan.
Och har även en känsla att mediaetablissemanget själva inte litar på dessa mätningar, varför?
Jo, hörde senast idag på SR och diskuterade valet och sammanhanget nämnde dom SD i scenariot om SD blir största parti
Skulle dom ens tanken om det nu var så att Ipsos 16,9% skulle stämma?
Naturligtvis inte då det saknas 8-9% till första platsen.
Och skulle Såssarna lägga allt krut på att attackera SD så deras egna valrörelse blir lidande om de inte kände sig hotade om platsen som största parti?
Nej, troligtvis inte.
Ja, det är ett spel för gallerierna. Fick Svensson reda på att SD har ett stöd på 21-24% vore det katastrof för övriga partier. Genom att bluffa med SIFO/IPSOS tror jag tyvärr detta sänker SD's valresultat med en PE. 23% istället för 24% är min gissning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in