2018-09-03, 23:54
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Vilka partier förutom eventuellt sd tror ni skulle kunna tänka sig sammarbeta med afs? Jag tror ingen någonsin förutom möjligen sd kan tänka sig sammarbeta.
AfS främsta uppgift är inte att söka samarbete med något annat parti, eller ens att få igenom sin politik, utan att förflytta Overtons fönster. Det är egentligen viktigare än någonting annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Nej, det är ingen av talarna. Han skriker ''EXAAAKT'' när Jeff är framme vid podiet också.

Jo men när jeff talar låter det som en annan EXAAKT. Men kul är det
Citera
Medlem
Citat:
Svårt att säga. I framtiden kan jag se ett nationalistiskt block skapas, som utgörs av SD+AfS+KD+M.

Jo självklart svårt att säga men ändå realistiskt att frågan ställs då afs har chans att komma in. Inget parti nu säger sig kunna tänka sig sammarbeta med sd och jag har svårare att se de kan tänka sig samarbete med afs. Luktar omval
Citera
2018-09-03, 23:55
Medlem
Citat:
Nej, det är ingen av talarna. Han skriker ''EXAAAKT'' när Jeff är framme vid podiet också.

Jo, det förekommer. Kasselstrand gästspelade som Exakt-man vid ett torgmöte.

Sedan har vi minst en Exakt-Skylt-kvinna. Skåning, trol.
Citera
2018-09-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jo, det förekommer. Kasselstrand gästspelade som Exakt-man vid ett torgmöte.

Sedan har vi minst en Exakt-Skylt-kvinna. Skåning, trol.

Jag har sett flera Exakt-skyltar så det börjar sprida sig.
Citera
2018-09-04, 00:08
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte bara mot plagget utan mot alla som bär det. Det är ju dessa människor som Ahl syftar på när han skriker: Då ska ni UT!

Det han faktiskt sa var följande:

Citat:
Därför är Sverige vårt, och ni som har invandrat är bara gäster. Och passar inte galoscherna, anpassar ni er inte, arbetar ni inte, bär ni slöja, kräver ni moskéer på vår mark, då ska ni ut.

Jag tolkar det som att alla kriterier ska vara uppfyllda, eller tror du att alla som inte har passande galoscher ska ut?
Citera
2018-09-04, 00:17
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Om de inte vill att folk ska tro det bör de ta avstånd från nazisterna, både de som besöker deras möten och den bruna svansen här på Flashback.

Fast det kanske är slut med "avståndstagande" nu? Slut med såna som du som ska säga åt folk vad de får tycka och inte tycka?

Vi tycker nämligen vad vi vill.
Citera
2018-09-04, 00:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Det han faktiskt sa var följande:

Jag tolkar det som att alla kriterier ska vara uppfyllda, eller tror du att alla som inte har passande galoscher ska ut?

Jaså, det var även moskéer som han nämnde. Jag hade som jag skrev svårt att höra just de orden eftersom kameramannen då vände kameran (och mikrofonen) mot publiken.

Hur som helst skulle jag tolka detta som en uppräkning av olika saker som Ahl ogillar och vill kasta ut folk för. En person som inte arbetar behöver ju inte vara muslim. Så alla villkor behöver inte vara uppfyllda samtidigt.

Är det å andra sidan så att Ahl bara syftar på muslimer och inte på andra invandrare, så hetsar han ju faktiskt mot muslimer när han skriker att de ska ut.
Citera
2018-09-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Med tanke på att det är Wåg vi pratar om är min förklaring rimligare.

Wåg var ju med och grundade AFA. Han var med vid dessa kravaller. Jag höll inte på med sånt men jag minns väl 30 november-kaoset som höll på i några år.

Ni har hög energi men är alldeles för unga, och i vissa avseenden kanske okunniga, för att känna till och förstå vissa saker.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-04 kl. 01:07.
Citera
2018-09-04, 00:25
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Inte bara mot plagget utan mot alla som bär det. Det är ju dessa människor som Ahl syftar på när han skriker: Då ska ni UT!

Då kan ju du börja berätta varför dessa kvinnor bär slöja. Jag vet varför och jag vet att anledningen gör slöjbärarna helt inkompatibla med västvärlden.

Var så god att presentera din uppfattning om saken.
Citera
2018-09-04, 00:26
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Folk har redan tidigare konstaterat att Ahl inte - vad man kan höra på den delvis dåliga inspelningen - sa "alla muslimer ska ut". Men däremot skrek han: "bär ni slöja ... då ska ni UT!" vilket jag tror är vad anmälaren syftade på.

Jag har väldigt svårt att höra vad som sägs efter ordet slöja.

https://youtu.be/UAGBnFnbaJA?t=2084

Citat:
Ni som är invandrare är bara gäster,
och passar inte galosherna,
anpassar ni er inte,
arbetar ni inte,
bär ni slöja,
ohörbart,
ohörbart,
då ska ni ut.

Är det någon som hör vad fan han säger?
Citera
2018-09-04, 00:28
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Jaså, det var även moskéer som han nämnde. Jag hade som jag skrev svårt att höra just de orden eftersom kameramannen då vände kameran (och mikrofonen) mot publiken.

Hur som helst skulle jag tolka detta som en uppräkning av olika saker som Ahl ogillar och vill kasta ut folk för. En person som inte arbetar behöver ju inte vara muslim. Så alla villkor behöver inte vara uppfyllda samtidigt.

Är det å andra sidan så att Ahl bara syftar på muslimer och inte på andra invandrare, så hetsar han ju faktiskt mot muslimer när han skriker att de ska ut.

Självklart ska det inte finnas moskéer i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in