Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-04, 00:29
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har väldigt svårt att höra vad som sägs efter ordet slöja.

https://youtu.be/UAGBnFnbaJA?t=2084

Är det någon som hör vad fan han säger?

Men det är väldigt rasistiskt uttalande liksom. Vet inte dom bättre än att sprida hat? Vad tycker deras föräldrar nu typ?
Citera
18-09-04, 00:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fast det kanske är slut med "avståndstagande" nu? Slut med såna som du som ska säga åt folk vad de får tycka och inte tycka?

Vi tycker nämligen vad vi vill.

Du får tycka vad du vill. Men om du någon gång i framtiden söker väljarnas förtroende får du finna dig i att dina åsikter nagelfars. Särskilt om du umgås med brunhögern.
Citera
18-09-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Då kan ju du börja berätta varför dessa kvinnor bär slöja. Jag vet varför och jag vet att anledningen gör slöjbärarna helt inkompatibla med västvärlden.

Var så god att presentera din uppfattning om saken.

Självfallet varierar anledningarna till att folk bär slöja.
En kursare till mig bar slöja under hela uppväxten men slängde av den så fort hon flyttade hemifrån, i det fallet var det religiöst förtryck. En annan valde som ung att inte bära slöja men har det idag då hennes mamma gick bort och hon bär sin mammas slöja som ett minne.

Det finns aldrig ett enkelt svar, den som ger dig ett enkelt svar ljuger.
Citera
18-09-04, 00:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har väldigt svårt att höra vad som sägs efter ordet slöja.

https://youtu.be/UAGBnFnbaJA?t=2084

Är det någon som hör vad fan han säger?

Scraper skrev ovan att de ohörbara orden var: kräver ni moskéer på vår mark

Vilket naturligtvis också kan uppfattas som hets mot muslimer.
Citera
18-09-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Klockrent svar av Jeff i Kristianstad idag "Skall ni anmäla Per Albin Hansson också?! Kanske hans efterlevande ska betala böter??"
Sedan ett resonemang om det absurda i hmf-lagen.
Ett skolexempel på det skall bemötas.
Rakryggat. Befriande. Och sakligt slagkraftigt - inte bara svavelos mot "etablissemanget".

Det var redan tidigare förbjudet med anstiftan till våldsbrott, uppvigling och förtal.
Företeelser som gapvänstern och dess hussar i maktens korridorer gör sig skyldiga till.

Om AfS verkligen vill stå för sanningen så bör de ta upp hur hmf-lagen kom till och vilka som låg bakom (det var judarna som använde sin makt till att tysta en man som berättade om judarnas makt).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Ett av syftena med införandet av lagen 1948 var att komma åt Einar Åbergs spridning av antisemitiska flygblad, även till utlandet, och lagen kallades därför i början även "Lex Åberg".[17] Spridningen av flygbladen ledde till påtryckningar på den svenska regeringen från judiska grupper i USA, vilket bidrog till skapandet av lagen. [18]

Jag vill dock inte att Jeff Ahl tar upp detta nu, det kan vänta tills de sitter i riksdagen.
Citera
18-09-04, 00:35
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Wåg var ju med och grundade AFA. Han var med vid dessa kravaller. Jag höll inte på med sånt men jag minns väl 30 novmber-kaoset som höll på i några år.

Ni har hög energi men är alldeles för unga, och i vissa avseenden kanske okunniga, för att känna till och förstå vissa saker.
Jag minns den tiden och de kriget som va va för ung då men kände folk som va där
Nu har alla nationella chansen att skriva historia på fredag i Stockholm kungsan ja ska ditt och se historia skrivas
Citera
18-09-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Menar du att AFS inte tillåter giftemål över nationsgränser? Jag vet inte var AFS står i frågan men min önskan är att en svensk medborgare ska kunna bjuda in sin maka med försörjningsansvar. Naturligtvis existerar skenäktenskap men det finns redan system som utreder relationernas äkthet. Det är faktiskt en besvärlig process att skaffa sambovisum. Jag har faktiskt undrat länge hur dessa importfruar, som knappt är läskunniga, lyckas få sambovisum. Utbildade thailändare vill inte ens resa till Sverige på grund av den jobbiga visumprocessen.

AfS har just nu ingen politik på det området, men om de växer och får inflytande kommer de att behöva en. Naturligtvis ska man inte kunna fylla landet med en massa thaifruar och liknande (= sexköp av tredjevärldenmänniskor inom äktenskapsramar). I alla fall inte om målet med den förda politiken är svenska folkets överlevnad. Och svenskar är vita, de är inte någon rasblandad brunbeige sörja.

Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Att stänga ute asiater från Sverige kommer visserligen att straffa oss ekonomiskt för rika asiater vill gärna turista i Europa och spendera pengar här om de får. Den turismen skulle gynna Sverige och rika asiater vill inte lämna ett bra jobb och god levnadsstandard för att diska på en restaurang i Sverige.

Jag förstår inte riktigt varför du tar upp asiatisk turism i det här sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag tycker att du ska gå på ett AfS-möte och framför ditt jävla skitsnack där, om du nu på riktigt är så bekymrad. Men det vågar du ju inte din lille fege sekterist. Du vågar bara sitta hemma på kammaren bakom anonymitets skydd och pissa på dem som är ute och på riktigt och kämpar för ett bättre Sverige.

Skriv personnummer, fullständigt namn och hemadress i din signatur, så att alla här får reda på vem du är. Du kanske kan bifoga en länk till en tydlig ansiktsbild på dig också. Det är väl inte för mycket begärt, när du nu hånar andras anonymitet?

Citat:
Att komma med "din thaifru" och "dina bruna barn" när man inte har några argument är typiskt för den drägg-nivån när Flashback är som sämst. Det visar att du är motsatsen till A-människorna i AfS, dvs sämsta sortens människomaterial. Det är en patetisk nivå även om jag haft thaifru och bruna barn.

Ingen rök utan eld, och din grad av engagemang i den här frågan är nog så betecknande. Du verkar också ha full koll på andra AfS-medlemmar som är perversa nog att ha thaifruar. Märkligt. Man kunde nästan tro att ni har något gemensamt. Och en användare här i tråden som tydligen träffat dig på någon AfS-tillställning häromsisten nämnde att du suttit vid något han kallade "thaibordet". Undrar vad det kan ha varit för bord.

Citat:
Du är ett politisk stolpskott som inte fattar hur en framgångsrik samhällsförändring genomförs, du är politiskt illiterat. Om du har lite självrespekt, lite självförtroende, så tycker jag att du ska gå på AfS-möten och snacka öga mot öga med folk där. På så sätt kan du börja växa som person.

Idel epitet och falsk omtanke, men det är väl så du jobbar.

Eftersom du, till skillnad från oss anonyma näthatare och tangentbordskrigare är en riktig person, som snackar öga mot öga med folk och är en allmänt präktig människa, utgår jag från att du sitter på dina AfS-möten och säger saker som att "etnonationalister och thaigubbar ska kämpa sida vid sida i det här partiet", framhåller att AfS är ett helt oideologiskt parti, att det där med etnicitet i grunden inte är så viktigt, att det är utmärkt att AfS har börjat få icke-vita medlemmar etc. Hur tas det budskapet emot? Berätta.

På tal om självförtroende så kan man undra hur det står till med ditt eget, när du hela tiden måste lyfta fram din egen förträfflighet. Sedan flera månader tillbaka spammar du sönder tråden dagligen och missar aldrig en chans att påtala hur genomtänkta och kloka dina analyser är, hur du har koll på vad som händer "på insidan" i AfS, hur du har kontakter med partitoppen, skämtar med Jeff, styr upp AfS-träffar och går på möten, delar ut valfoldrar och stalkar varenda AfS-möte du kan. Du BRINNER 100 % för AfS och är helt jävla omistlig för partiet! Åtminstone är det din egen bild. I verkligheten är du förmodligen mest en hangaround som folk tycker är ohyggligt tradig och står ut med mest av medlidsamhet.

Kan du inte försöka tänka lite på de bruna barnen där hemma? AfS är ändå inte allt...

Citat:
Jag tar upp SvP och NMR för att det är/var partier där ditt sekteristiska pladder skulle rendera high fives. De delar samma loser-mentalitet som du har. Men det sjuka är att er loser-mentalitet är så djup att ni t.o.m. har beröringsskräck inför att man ens pratar om dessa partier. Fattar du hur jävla sjuk din reaktion är? Bara man nämner SvP så känner du dig brunsmetad. Du har i alldeles för hög grad internaliserat vänsterns verklighetsbeskrivning (således blir det en loser-mentalitet).

Till skillnad från dig föraktar jag inte den nationella rörelsen. Jag ser att olika organisationer har både styrkor och svagheter. SvP och NMR var/är en del av den nationella rörelsen, och AfS är det också. Sedan får dumma kulturnationalister tycka vad de vill. Att påstå att SvP och NMR skulle vara något helt väsensskilt från det AfS håller på med är bara nonsens. AfS är naturligtvis överlägsna, men SvP och NMR var/är i grunden bra organisationer som AfS kan lära sig saker av. Tror du att jag skulle påstå det om jag hade "beröringsskräck" och var rädd för att bli "brunsmetad"? Du använder dock dessa organisationer som skräckexempel och boogeymen när du känner att din egen thaigubbenationalism är hotad, på samma sätt som du på klassiskt vänstervis pratar om "30-talet" och "rasbiologi" så snart någons ståndpunkter bara har ett stråk av mer implicit etnonationalism. Kort sagt försöker du upprätta en åsiktskorridor för diskussioner om partiet och dess politik. Problemet för såna som dig (ni finns i alla politiska organisationer) är att situationen extrapoleras för varje dag som går. Bara under återvandringsturnén har man kunnat se hur AfS och dess företrädare radikaliserats och uttryckt saker som man tidigare inte kunnat vänta sig. Den processen kommer att fortsätta, och jag kan lova dig att den inte rör sig i din riktning.
Citera
18-09-04, 00:41
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Men det är väldigt rasistiskt uttalande liksom. Vet inte dom bättre än att sprida hat? Vad tycker deras föräldrar nu typ?

Okej, om vi vänder på frågan. Miljoner Européer åker till Mellanöstern och kräver motsvarande.

1. Anpassar oss inte.
2. Arbetar inte.
3. Bär inte slöja.
4. Kräver saker som strider mot islam.
5. Kräver att det byggs kyrkor.

Med mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Scraper skrev ovan att de ohörbara orden var: kräver ni moskéer på vår mark

Vilket naturligtvis också kan uppfattas som hets mot muslimer.

Jag tyckte att det lät som något mera, men jag kan ha hört fel.
Citera
18-09-04, 00:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det är diskriminering att ha olika rättigheter för folk som varit medborgare olika länge. Alla myndiga medborgare bör ha samma rättigheter, oavsett hur länge de varit medborgare, vilken etnicitet de har eller andra ovidkommande faktorer.

Att avsikten med och effekten av just det här förslaget är att diskriminera mot utlandsfödda medborgare gör det hela än värre, men själva principen att man inte ska ha A-medborgare och B-medborgare är i sig viktig att upprätthålla. Annars är man inne på ett sluttande plan som slutar med apartheid.

Det handlar om att tillaga en omelett .. och du är säkert medveten om att det har vissa konsekvenser.

Dessutom, det som görs ”idag” för att undvika ett inbördeskrig i ”morgon” är förmodligen att ses som humant, sett till alternativet.
Citera
18-09-04, 00:52
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om AfS verkligen vill stå för sanningen så bör de ta upp hur hmf-lagen kom till och vilka som låg bakom (det var judarna som använde sin makt till att tysta en man som berättade om judarnas makt).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Ett av syftena med införandet av lagen 1948 var att komma åt Einar Åbergs spridning av antisemitiska flygblad, även till utlandet, och lagen kallades därför i början även "Lex Åberg".[17] Spridningen av flygbladen ledde till påtryckningar på den svenska regeringen från judiska grupper i USA, vilket bidrog till skapandet av lagen. [18]

Jag vill dock inte att Jeff Ahl tar upp detta nu, det kan vänta tills de sitter i riksdagen.
Då kan även Jeff ta upp varför vi har mångkultur och hur den skattefinanserade Barbara Spectre kunnat få så stort inflytande.
Citera
18-09-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ja, det är ju precis därför som Hitler inte var någon riktig nationalist. En riktigt nationalist (som Jeff Ahl) har en ödmjukhet inför sitt land och sitt folk. En narcissistisk bluff-nationalist, som Hitler, ställer sig över sitt eget folk, och anser sig vara förmer.

En riktig nationalist älskar sitt land och sitt folk mer än han älskar sig själv och sitt parti.

Fatta skillnaden! Fjant!

Bara lägg ner nu din gamla pajas. Hitler kommer alltid vara höjdpunkten av nationalism. Detta förstår människor över hela världen. Det är bara trångsynta européer som har hjärntvättats av judarna som vann andra världskriget (att judarna vann kriget är orsaken till att vi befinner oss i dagens situation i hela den vita västvärlden) som rabblar sånt hjärndött trams som du gör.
Citera
18-09-04, 00:56
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Du får tycka vad du vill. Men om du någon gång i framtiden söker väljarnas förtroende får du finna dig i att dina åsikter nagelfars. Särskilt om du umgås med brunhögern.

Nej, jag får uppenbarligen inte tycka vad jag vill, eftersom det står småtjejer och sojapojkar och skriker och skränar då.

Och skulle jag vilja umgås med "brunhögern" eller "rödmojan", så är det ju upp till mig.

Ska jag som väljare inte kunna bevista torgmöten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in