2018-09-03, 23:35
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var precis det jag gjorde:

– Brottet i sig ska bestå i att en av talarna ska ha uttryckt "alla muslimer ska ut" och "Sverige åt svenskarna", säger polisens presstalesman Nils Norling till Fria Tider.

Folk har redan tidigare konstaterat att Ahl inte - vad man kan höra på den delvis dåliga inspelningen - sa "alla muslimer ska ut". Men däremot skrek han: "bär ni slöja ... då ska ni UT!" vilket jag tror är vad anmälaren syftade på.

Hets mot klädesplagg, alltså.

Låter lite som det nya memet "Häst mot soffgrupp".
Citera
2018-09-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om de inte vill att folk ska tro det bör de ta avstånd från nazisterna, både de som besöker deras möten och den bruna svansen här på Flashback.

Mer aktuellt Vänsterpartiet tar avstånd från sin svans av extremister och våldsamma AFA aktivister. Tar inte Sjöstedt avstånd kan man ju folk tro att kommunistiska Vänsterpartiet är ett odemokratiskt parti som vill strypa yttrandefriheten. Kan väl aldrig stämma, kommunismen har ju byggt så många "paradis". Ha ha.
Citera
2018-09-03, 23:39
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
AfS är helt klart nazister, fast de säger det inte rätt ut.

Om alla konservativa demokratiska partier i västvärlden pre - 68 och multikulturalism var "nazister" - så jo visst!

Tyvärr är ju en av de auktoritära kulturradikalernas och globalistiberalernas mest framgångsrika hjärntvättsprojekt att få folk att tro det.

Det är den första av deras bluffar man genomskådar när man intresserar sig för politik.
Citera
2018-09-03, 23:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja och den är ju förstås lika lukrativ som olja och naturgaser? Tror du inte andra länder har en del gruvor och skogar också? Ryssland är ju full av skog och har säkert en hel del gruvor också.

Jaja, whatever, lägre skatt innebär mindre pengar i plånboken för pappa staten att finansera ett och annat som vi tar för givet idag. AfS kan vara ekonomiska snillen, men detta är ren matematik och mindre skatteintäkter innebär rent logiskt också mindre budget för staten att röra sig med, så det spelar ingen roll hur mycket Kaiserstrand har pluggat ekonomi, han kommer få det svårt att få skattepengarna att gå runt. Hur ska t.ex. alla mjölkbönder som får ekonomiskt stöd, klara sig samtidigt som AfS rustar upp militären, osv? Mjölkbönderna har ju det redan idag svårt ekonomiskt, trots statligt stöd. Jag tror du förstår min poäng här utan att jag behöver skriva en wall of text med detaljer.

Poängen är att platt skatt låter bra på papperet, sedan när dess samhällseffekter börjar bli kännbara, ja då kanske det inte längre är lika trendigt med platt skatt bland folk rent allmänt, när Sverige börjar likna mer ett öststatsland, eller för den delen USA.

Hur har AfS tänkt finansiera gratis tandvård? Hur blir det med sjukvården och sådant, ska vi ha det som USA där ett enda läkarbesök kan kosta tiotusentals kronor? Tror du sådant skulle vara populärt i längden för AfS?
Du kan börja med att ta en titt på den här listan:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_revenue_to_GDP_ratio

Kanada är ett bra exempel. De har liksom Sverige en väl utbyggd välfärdsstat, ändå har de 36% lägre skatt än Sverige, och även Kanada har en mycket kostsam invandring och kostsamma invandrare så även de skulle kunna sänka skatten rejält utan att behöva röra budgeten för välfärden.

Sen kan du titta på det här:
https://www.regeringen.se/sveriges-regering/finansdepartementet/statens-budget/statens-budget-i-siffror/

Några exempel på områden där pengar kan sparas:

Rikets styrelse 13,3 mdkr - här vill AfS göra nedskärningar
Rättsväsendet 44,1 mdkr - här finns det pengar att spara när vi skickar hem en halv miljon kriminella babianer
Internationellt bistånd 36,7 mdkr - bort helt
Migration 40 mdkr - bort helt
Hälsovård, sjukvård och social omsorg 67,4 - en halv miljon färre parasiter att vårda och AfS vill frigöra läkarna från pappersarbete vilket skulle spara en massa shekels
Ekonomisk trygghet vid sjukdom och funktionsnedsättning 101,9 - en halv miljon färre parasiter som utnyttjar detta
Ekonomisk trygghet för familjer och barn 88,7 mdkr - blattarna har fler barn än oss, här kommer det frigöras pengar
Jämställdhet och nyanlända invandrares etablering 23,9 mdkr - bort helt
Arbetsmarknad och arbetsliv 71,6 mdkr - AfS vill slopa låtsasjobben
Studiestöd 19,7 mdkr - AfS vill sätta stopp för de som utbildar sig i 15 år utan att bli någonting
Utbildning och universitetsforskning 71,1 mdkr - AfS väll sätta stopp för genusvetenskap och annat svammel
Kultur, medier, trossamfund och fritid 14,5 mdkr - AfS vill avskaffa presstödet
Allmänna bidrag till kommuner 105,6 mdkr - kommunernas utgifter minskar när vi sänder hem en halv miljon
Avgiften till Europeiska unionen 24,2 mdkr - bort helt

Sen vet du mycket väl att AfS inte vill avskaffa den fria sjukvården. Det är förövrigt bara ekonomiska analfabeter som drar upp sjukvårdskostnaderna i USA som ett exempel på vilka kostnader brist på skattefinansiering inom sjukvården leder till. Här kan du läsa om de verkliga anledningarna till varför USA:s sjukvård är så dyr:
https://mises.org/wire/how-government-regulations-made-healthcare-so-expensive
Citera
2018-09-03, 23:41
Medlem
Nu har jag lyssnat på 10-15 torgmöten. Vem fan är mannen som skriker EXAAKT när Kasselstrand säger något bra? Måste vara någon som reser land och rike runt för att skrika EXAAKT.

Jeff Ahl är min gissning.
Citera
2018-09-03, 23:44
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Nu har jag lyssnat på 10-15 torgmöten. Vem fan är mannen som skriker EXAAKT när Kasselstrand säger något bra? Måste vara någon som reser land och rike runt för att skrika EXAAKT.

Nej, det är ingen av talarna. Han skriker ''EXAAAKT'' när Jeff är framme vid podiet också.
Citera
2018-09-03, 23:47
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork

Det här har klargjorts tidigare. Erik Berglund började med det när Återvandringsturnén hade sitt första torgmöte i Stockholm. Därefter har flera olika röster hjälpt till att föreviga "Exaaaakt!", däribland Viktor Södermark som för det mesta sköter kameratekniken. Men när han har varit upptagen med att själv stå vid podiet har andra tagit ansvaret för att utbrista "Exaaaakt!" vid väl valda tillfällen.
Citera
2018-09-03, 23:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Hets mot klädesplagg, alltså.

Inte bara mot plagget utan mot alla som bär det. Det är ju dessa människor som Ahl syftar på när han skriker: Då ska ni UT!
Citera
2018-09-03, 23:50
Medlem
Vilka partier förutom eventuellt sd tror ni skulle kunna tänka sig sammarbeta med afs? Jag tror ingen någonsin förutom möjligen sd kan tänka sig sammarbeta.
Citera
2018-09-03, 23:52
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Vilka partier förutom eventuellt sd tror ni skulle kunna tänka sig sammarbeta med afs? Jag tror ingen någonsin förutom möjligen sd kan tänka sig sammarbeta.

Svårt att säga. I framtiden kan jag se ett nationalistiskt block skapas, som utgörs av SD+AfS+KD+M.
Citera
2018-09-03, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio

Just nu ser det tungt ut. Men ge det 2-3 år så kanske både M och Kd joinar. Men då tror jah (tyvärr) att de ”rödgröna ” med hjälp av typ C och l har skapat en regering med S och möjligtvis V

Kd om de klarar sig i detta val. Kommer inse hur landet går åt helvete. Även M hoppas man på. Så om nu ingen i detta val väljer sammarbeta med sd ( och afs om de kommer in). Så måste skiten träffar fläkten (ännu mer) så ett nyval utkrävs

Förhoppningsvis blir det då ( eller redan nu men känns som en liten chans ) Kd m sd och afs
Senast redigerad av Captinhero 2018-09-03 kl. 23:56.
Citera
2018-09-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Haha, mannen lyckades sparka sönder baklyset med tofflor på fötterna.

https://minfil.com/v5n2Q8g8ba/A_ADEMI_01_png

https://minfil.com/x7nbQ6gdbe/A_ADEMI_02_png

https://minfil.com/zen2Q8g6b0/A_ADEMI_03_png

Starkt gjort!

Fler skulle rusat dit för att vända uppochner på bilen och lämna gangstern som en sprattlande sköldpadda på rygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in