2018-09-03, 21:33
Medlem
Har övriga försvunnit nu från alla opinionsundersökningar?
Citera
2018-09-03, 21:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
"Frihetsindex"? Vad är det för bögig dynga?

"Frihetsindex" låter verkligen ohyggligt osexigt och low energy...

Libertarianismen är en löjlig pk-rörelse som nu dessutom är helt överspelad sedan flera år tillbaka. Trump och alt-right knäckte de sista kotorna i ryggen på den libertarianska näsormen.
Gå nu iväg till dina nazipolare och säg att du har blivit redpillad av en libertarian, föreslå att ni ska börja verka för att höja Sveriges frihetsindex.
Citera
2018-09-03, 21:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMcGoy
För bövelen, aldrig trodde jag AfS skulle gå om Centerpartiet på facebook innan valdagen.

Nu har vi gått om Centern i följare, och snart i "Gillamarkeringar" också!

Kan nån plotta en kurva och se om utvecklingen tyder på om vi hinner gå om MP också

För kurvan är inte linjär utan snarare kvadratisk.
Citera
2018-09-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vem bryr sig om tiderna? Detta är helt plötsligt så mycket mer än ett event.

Nu är det dags för alla i tråden att visa att man menar allvar med att rädda i Sverige.

Antingen dyker man upp i Kungsan runt 11.30/12.00 eller sluter upp senare under dagen. Eller så får man för evigt tiga om att rädda Sverige, ta tillbaka vårat land osv.

Nu har alla AfS:are chansen att visa att detta är på riktigt.

Med tanke på allt slit gänget har lagt ner, den glöd man har haft, det mod man visar så är att dyka upp på fredag det minsta man kan göra. Annars borde man skämmas.

ALLA TILL KUNGSAN!

Ja, du har rätt. Det går inte att bara sitta i sin fåtölj och rulla tummarna i det här läget, det är allvar nu. Jag har aldrig deltagit på några torgmöten eller politiska evenemang i hela mitt liv, men jag ska se till att dra med mig flera ur min bekantskapskrets och komma till Kungsträdgården för att visa stöd. Folket i AfS har redan gjort ett jättejobb och förtjänar vårt stöd inte bara i ord utan i handling också.
Citera
2018-09-03, 21:36
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad yrar du om Elias?
Sverige har en av Europas största gruv - och skogsindsutri. Vi förser stora delar av Europa med vår järnmalm.
Ja och den är ju förstås lika lukrativ som olja och naturgaser? Tror du inte andra länder har en del gruvor och skogar också? Ryssland är ju full av skog och har säkert en hel del gruvor också.

Citat:
Med lägree skatter blir Staten tvungen att priotera för att upprätta välfärden.
Precis som Sverige gjorde innan 1965 när skatterna började skena i höjden.
Innan dess hade Sverige OECD lägsta skattertryck...MEN...en välutbyggd grundläggande välfärd.
Med betoningen på grunläggande behov, så som välutbyggd, infrastruktur, försvar och polis.
Jaja, whatever, lägre skatt innebär mindre pengar i plånboken för pappa staten att finansera ett och annat som vi tar för givet idag. AfS kan vara ekonomiska snillen, men detta är ren matematik och mindre skatteintäkter innebär rent logiskt också mindre budget för staten att röra sig med, så det spelar ingen roll hur mycket Kaiserstrand har pluggat ekonomi, han kommer få det svårt att få skattepengarna att gå runt. Hur ska t.ex. alla mjölkbönder som får ekonomiskt stöd, klara sig samtidigt som AfS rustar upp militären, osv? Mjölkbönderna har ju det redan idag svårt ekonomiskt, trots statligt stöd. Jag tror du förstår min poäng här utan att jag behöver skriva en wall of text med detaljer.

Poängen är att platt skatt låter bra på papperet, sedan när dess samhällseffekter börjar bli kännbara, ja då kanske det inte längre är lika trendigt med platt skatt bland folk rent allmänt, när Sverige börjar likna mer ett öststatsland, eller för den delen USA.

Citat:
Plattskatt=ingen mer blatteskatt.
Hur har AfS tänkt finansiera gratis tandvård? Hur blir det med sjukvården och sådant, ska vi ha det som USA där ett enda läkarbesök kan kosta tiotusentals kronor? Tror du sådant skulle vara populärt i längden för AfS?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-03 kl. 21:38.
Citera
2018-09-03, 21:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Markus Jonsson gjorde jävligt bra poänger om sociala medier, naturliga monopol och antitrustlagar. Märks att karln är påläst.
Citera
2018-09-03, 21:41
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Ja, du har rätt. Det går inte att bara sitta i sin fåtölj och rulla tummarna i det här läget, det är allvar nu. Jag har aldrig deltagit på några torgmöten eller politiska evenemang i hela mitt liv, men jag ska se till att dra med mig flera ur min bekantskapskrets och komma till Kungsträdgården för att visa stöd. Folket i AfS har redan gjort ett jättejobb och förtjänar vårt stöd inte bara i ord utan i handling också.

Så sant! En röst och ett par timmar av ens fritid är det minsta man kan bjuda på!
Hoppa över träningen, Ica, dejten, soffan och tv:n. Tag med familjen!
Ut och skriv historia!!
Citera
2018-09-03, 21:45
Medlem
-Valhalls avatar
"Hets mot folkgrupp"-anmälan efter AfS möte i Malmö, men exakt ordagrant vad var det som sas som föranledde denna anmälan?

Hittade en förklaring på Twitter av Jeff Ahl om vad som hände:

"Ljugpressen påstår någon talare har sagt att alla muslimer ska ut i Malmö. Vilket är ren lögn. Det ska dessutom komma från någon på polismyndigheten. Sedan ska visst "Sverige åt svenskarna" utredas som HMF enligt polisen. Globalistlakejerna har fått panik"
Senast redigerad av -Valhall 2018-09-03 kl. 21:49.
Citera
2018-09-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
"Hets mot folkgrupp"-anmälan efter AfS möte i Malmö, men exakt ordagrant vad var det som sas som föranledde denna anmälan?

Var väl en polis som anmälde? Haha, hoppas några poliser som ”tvingas” stå där och lyssnar röstar afs
Citera
2018-09-03, 21:48
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall

Enligt uppgift anmälde polisen själva Jeff Ahl efter att han skanderat "Sverige åt svenskarna". Då man visste att detta var okontroversiellt (och helt inom lagens ram) ljög man även och påstod att han sagt "alla muslimer ska ut". Inget åtal kommer väckas, men Stockholms stad kunde åtminstone använda anmälan som förevändning för att dra tillbaka bokningen av Kungsträdgården.
Citera
2018-09-03, 21:52
Medlem
I grunden går det såklart att förstå de här snubbarna. Sverige har onekligen fått en hel del oönskade problem i och med massinvandringen. De etablerade partierna framstår som tama och inkompetenta - och det finns definitivt anledning att oroa sig över framtiden. Men sättet detta görs på är ju bara osnyggt och patetiskt. Stå i småstäder och raljera över/håna invandrare för att få dem på plats att lacka ur, för att sedan dokumentera detta och skapa surr kring ”kaoset”. Bemanna alla möjliga platser på internet och försöka framstå som ett seriöst alternativ med realistiska chanser att nå fyra procent. Haha, lycka till, skräpmänniskor. Och du Kasslerstrand, klipp dig, slipa bort din bonniga dialekt och skaffa dig din första flickvän.
Citera
2018-09-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jaja, whatever, lägre skatt innebär mindre pengar i plånboken för pappa staten att finansera ett och annat som vi tar för givet idag. AfS kan vara ekonomiska snillen, men detta är ren matematik och mindre skatteintäkter innebär rent logiskt också mindre budget för staten att röra sig med, så det spelar ingen roll hur mycket Kaiserstrand har pluggat ekonomi, han kommer få det svårt att få skattepengarna att gå runt.

Fast här har du fel, det följer inte alls logiskt att skatteintäkterna går ned för att man sänker skattetrycket. Du antar att den samlade ekonomiska produktiviteten i samhället är konstant oavsett skattetrycket, så är inte fallet. Det är typiskt för vänstern att tro att människor vill arbeta utan att få ta del av frukten av sagda arbete, eller att de vill ta risken att starta nya företag utan att få ta del av den eventuella vinsten. Om du beskattar människor för hårt så sjunker produktiviteten i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in