Men menar du allvar?
Jag skriver ju tydligt VÄL och ett frågetecken efter.
( "Det var väl hit SD och HD åkte efter USA resan?")
Det är en spekulation och en undran om det kan vara så att de åkte dit efter USA vändan. Man kan väl inte behöva länka en fråga och spekulation? Dessutom är det ju inte bara en gång, utan flera gånger detta varit uppe i tråden. Diskussion och länkar om sommarstugan och till denna artikel finns bara några sidor bakåt.
Du följer väl tråden?
Enligt Sh. Holmes åkte de aldrig till JG sommarsuga.
Och jag har själv funderat och sökt efter uppgifter i tråden efter hur dessa uppgifter har uppstått. Det är väl mer än du själv har gjort?
Det enda som vi läst i pressen om är att man gjort en husrannsakan och beslagtagit två personer tillhörigheter i en sommarstuga.
Artikeln är från: Uppdaterad:19 juni 2018 15.38
"Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga."
Någonstans måste de ha bott. SDs hus har varit avspärrat, dock inte HDs. Ingen vet väl var de bott. Någon i tråden berättade tror jag att hen sett SD vid något tillfälle (var det att han hämtade bilen eller något liknande. Minns inte riktigt?) Tänker att om SD bott permanent hos HD eller liknande kanske vi skulle hört om det?
Be mig inte länka detta, tack!
Detta är funderingar.
Edit:
Kanske inte var bilen när jag tänker efter. Tar tillbaka det.
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-03 kl. 11:02.
Enligt Sh. Holmes åkte de aldrig till JG sommarsuga.
Och jag har själv funderat och sökt efter uppgifter i tråden efter hur dessa uppgifter har uppstått. Det är väl mer än du själv har gjort?
Ok, jag mindes fel. Jag hade för mig att Sh.Holmes skrev att SD och HD aldrig hade bott i sommarstugan, men nu ser jag (tack för länken) att det Holmes motsätter sig är uppgiften om att SD skulle ha bott i JG:s sommarstuga.
Vet någon varifrån uppgiften om att SD skulle ha bott i JG:s sommarstuga kommer? Och varifrån kommer uppgiften om att JG hämtade SD och HD på flygplatsen?
Tillägg: Ser nu i ditt eget inlägg du länkar till att vi undrar över samma saker, och att du dessutom redan har grävt en hel del i det här.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-03 kl. 11:31.
Ok, jag mindes fel. Jag hade för mig att Sh.Holmes skrev att SD och HD aldrig hade bott i sommarstugan, men nu ser jag (tack för länken) att det SH motsätter sig är uppgiften om att SD skulle ha bott i JG:s sommarstuga.
Vet någon varifrån uppgiften om att SD skulle ha bott i JG:s sommarstuga kommer? Och varifrån kommer uppgiften om att JG hämtade SD och HD på flygplatsen?
Edit: Ser nu i ditt eget inlägg du länkar till att vi undrar över samma saker, och att du dessutom redan har grävt en hel del i det här.
Tack för att du kan resonera och erkänna att du mindes fel.
Så jag ska var lika tillmötesgående.
Det kan ju faktiskt vara på så sätt att SD varit i sommarstugan vid tidigare tillfälle. Våren var väl ovanligt varm och man kan ju från polisens håll tänkt sig att man skulle kunna finna något från de "anhörigas" datorer om SD varit på besök där under någon helg eller dylikt? Till exempel konversationer mellan SD och LW?
Men mest tror jag på att de skulle kunna ha fått bo där efter USA resan när de återvände hem. Men det är inget vi vet något om alls.
Tillägg:
För att förtydliga menar jag "sommarstuga" i en mer allmän betydelse (den som pressen refererar till), då vi inte vet vilken sommar stuga det kan vara. Kanske är det svärföräldrarnas sommarstuga om det inte är JGs?
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-03 kl. 12:21.
Har för mig att dom inte fick tillstånd till det. SD/HD kanske inte ens har befunnit sig där? Däremot kan dom fått gå in och se sig omkring? Någon avspärrning har jag inte hört om.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan ju faktiskt vara på så sätt att SD varit i sommarstugan vid tidigare tillfälle. Våren var väl ovanligt varm och man kan ju från polisens håll tänkt sig att man skulle kunna finna något från de "anhörigas" datorer om SD varit på besök där under någon helg eller dylikt? Till exempel konversationer mellan SD och LW?
Enligt SVT-artikeln 19/6 gick alltså polisen in och tog saker i beslag, i en sommarstuga som troligen var SD:s svärföräldrars. Och om 'Remark' minns rätt så hade man inte tillstånd till det. Grunden för överklagandet av beslaget kan ju då ha varit att polisen hade gått in i sommarstugan och tagit saker i strid med lagen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
I en artikel som publicerades i NA samma dag (19/6) kan man också läsa att polisen själv gjorde en anmälan till särskilda åklagarkammaren med anledning av att lagbrott kan ha begåtts, och att det här lagbrottet i så fall skulle rubriceras som tjänstefel: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-09-03 kl. 13:29.
Tack för att du kan resonera och erkänna att du mindes fel.
Så jag ska var lika tillmötesgående.
Men mest tror jag på att de skulle kunna ha fått bo där efter USA resan när de återvände hem. Men det är inget vi vet något om alls.
Tillägg:
För att förtydliga menar jag "sommarstuga" i en mer allmän betydelse (den som pressen refererar till), då vi inte vet vilken sommar stuga det kan vara. Kanske är det svärföräldrarnas sommarstuga om det inte är JGs?
Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.
Det verkar tyvärr som att du också har skickats på semester, vilket är väldigt tråkigt. Då detta inte är tillåtet att diskutera hoppas jag bara att du kommer tillbaka snart!
Tycker det är intressant det som du nämner, ifall LW var tyngd av något mot slutet. Vore relevant att veta om det fanns några pågående konflikter/gräl/hot/rädslor de sista dagarna.
Sökte lite i arkivhavet och hittade bla dessa inlägg, som jag helt hade glömt bort i mängden. När i tiden var detta bråk tro?
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Han har också sagt apropå mordet att, han medgav att han och LW "bråkat" lite men att någon kunde misstänka honom för att gjort något så fruktansvärt, det hade han svårt att förlika sig med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det var jag som hört från en bekant till honom att SD berättat för hen att han och LW bråkat och att polisen annars "bara hade anmälningarna". Men som sagt, taget ur sitt sammanhang låter det ju lite märkligt sagt.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-09-03 kl. 15:56.
Det verkar tyvärr som att du också har skickats på semester, vilket är väldigt tråkigt. Då detta inte är tillåtet att diskutera hoppas jag bara att du kommer tillbaka snart!
Tycker det är intressant det som du nämner, ifall LW var tyngd av något mot slutet. Vore relevant att veta om det fanns några pågående konflikter/gräl/hot/rädslor de sista dagarna.
Sökte lite i arkivhavet och hittade bla dessa inlägg, som jag helt hade glömt bort i mängden. När i tiden var detta bråk tro?
Är både Sherlock och Philomena på semester? What!!. Då är det väl jag som ryker next. Som jag ser det har LW varit trasig i kroppen och tyngd av oro sedan 2017. Shazzer nämner att LW har varit utsatt för mer än misshandeln. Den kvinnlig polisen som jobbar med vittnesskydd kom in på allvar 2017.
Mellan Sälenresan den 13/1 och 5/5 har hon inte varit sitt vanliga spirituella cyberjag men mellan 5/5 och 10/5 lyser hon och sedan försvinner hon.