Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Nu tar jag mig fräckheten att citera mig själv för att upprepa frågor till er som kände LW. Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.
Jag tackar därtill Holmes ifall hen kan läsa för det mycket intressanta svaret om JG och dennes upplevelser av svek från SD men framförallt LW. Jag reagerar på och finner intressant att hen trots allt, som Tufsankatt säger, väljer SDs sida. Vi är alla olika men jag hade nog antingen brutit med båda två om jag velat bryta eller så brutit med SD där. LW var ju inte gift, svek ingen man hon lovat något och var inte ens aktiv präst längre. I mina ögon svek SD värst mot HD och det känns lite underligt att JG skulle ta sig rätten att göra sådana teologiska utsvävningar att han definierade hur LWs snedsteg skulle innebära ett sådant stort svek mot JG. Det känns i mina ögon mycket konservativt att lägga största skulden på kvinnan här och avkräva henne som fd pastor en större kontroll över sig själv än andra... hade hon varit pastor än hade det varit annorlunda tycker jag. Sedan undrar jag även om karaktären på denna relation enligt JG. Om det var kärlek mellan SD och LW eller bara sex, var det bara det senare så kan jag mer förstå JGs ståndpunkt. Och givetvis det är fult av en pastor att ha sex och en lång otrohetsaffär med mannen hon vigt men jag kan ändå inte få det till att bli det största sveket här. Det var SD som antagligen stod där vid altaret och lovade HD sin trohet, inte LW som lovade att vara ett mänskligt föredöme, även präster och pastorer är ju människor med fel och brister (dock inte sagt att jag tycker att det var bra eller snyggt av LW).
Som attraktiv kvinna, både in- och utvändigt, behöver man inte nedlåta sig till att ha affärer med gifta kräk när det finns gott om gentlemän som är intresserade av en.
Det är som du säger extra fult gjort när man är pastor och därtill vigt det gifta paret.
Det blir än värre, enligt mig, när man är mamma då man ska vara ett gott föredöme för sina barn. Det är man knappast på detta vis, när man riskerar att ens barn, i synnerhet döttrar tycker att det är okej att vara tillsammans med gifta män. Är det dessa moraliska värderingar man vill lära sina barn?
Ja, jag vet att SD var ett otrogen svin också men det ursäktar inte LW för det. Hon hade dessutom en hord av andra män att välja mellan, är jag säker på, om hon nu ville ha sex och/eller kärlek.