2018-09-01, 01:59
Medlem
Till Rosamund-har inte sätt på vilket sätt hon blev dödad -strypt -(inget blod)-sten i huvudet-blod-kvävning-inget blod har betydelse
Citera
2018-09-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Men JG kan även ha en annan koppling till detta fall som han av professionella skäl inte yppar till sina vänner.
Jag skrev en liten hänvisning igår om en artikel i Aftonbladet. Försöker igen:

Aftonbladet skrev den 30/8 2018 att FBI genom avlyssning av Internetforum, varnat den svenska polisen för misstänkt farligt föremål i Västerås.. Visst OT, men det finns faktiskt folk från FBI som håller koll. Inte bara i en stackars tjackares fantasier.

Haha. Jag visste redan innan jag läste ditt inlägg att förr eller senare kommer iden om att JG, amerikan som han är, är FBI

F ö FYI, den interna Närke-Örebro humorn är väldigt snäv och exkluderande. Är man inte från gnällbältet och inte gillar Peter Flack är den obegriplig och inte det minsta rolig.
Citera
2018-09-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral
Misstänkta
1.Sd-känd kärleksrelation med LW- anmäld 2ggr tidigare
2.UW -f.d. man -hur är det med alibit?
3.Hd Bedragen fru
4.Mv besviken ex fru till Uw
5.Ml -gammal relation till Lw
6.geochachkompisar Al,Js,Jg.
7.Random
Håller med Egt-att det finns fler misstänkta än sd

Vart vill du egentligen komma med dina felstavade, dåligt grammatiskt uppbyggda inlägg som inte redan finns i tråden?
Citera
2018-09-01, 02:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Till Rosamund-har inte sätt på vilket sätt hon blev dödad -strypt -(inget blod)-sten i huvudet-blod-kvävning-inget blod har betydelse

Den må vara okänd för oss, men polisen har en dödsorsak så vitt jag läst.
Citera
2018-09-01, 02:41
Medlem
Ursäkta!
Är inte så van ännu. Tänkte bara göra ett inlägg utifrån. Men det är nog för känsligt för tillfället.
Citera
2018-09-01, 02:56
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vad fint att det återkommit folk i tråden som verkar ha känt LW och som kan berätta mer för oss andra om hur hon var och hennes kopplingar till personer som tråden bara kunnat spekulera löst kring. Finns det något alls i LWs liv som ni fann märkligt den sista tiden? Personer hon nämnde? Oro? Hur brukade hon hantera konflikter osv? Jag tänker i o m att du Miridi berättar om att hon själv berättade för HD om relationen med SD. Var detta samtal det första där HD fick kännedom om relationen eller senare? Hur reagerade HD? Jag antar att jag ställer frågor som du inte kanske kan svara på men passar på att fråga utifall att. Det känns som när man i tråden tidigare undrat kring LWs personlighet så blev det mycket vändande på stenar som snuddade till smutskastning så därav vore det värdefullt nu känner jag att få en lite mer nyanserad bild av vem hon var som person, hur hennes sociala liv såg ut och om det fanns innan mordet några tecken till oro från hennes eller anhörigas sida.

Nu tar jag mig fräckheten att citera mig själv för att upprepa frågor till er som kände LW. Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.

Jag tackar därtill Holmes ifall hen kan läsa för det mycket intressanta svaret om JG och dennes upplevelser av svek från SD men framförallt LW. Jag reagerar på och finner intressant att hen trots allt, som Tufsankatt säger, väljer SDs sida. Vi är alla olika men jag hade nog antingen brutit med båda två om jag velat bryta eller så brutit med SD där. LW var ju inte gift, svek ingen man hon lovat något och var inte ens aktiv präst längre. I mina ögon svek SD värst mot HD och det känns lite underligt att JG skulle ta sig rätten att göra sådana teologiska utsvävningar att han definierade hur LWs snedsteg skulle innebära ett sådant stort svek mot JG. Det känns i mina ögon mycket konservativt att lägga största skulden på kvinnan här och avkräva henne som fd pastor en större kontroll över sig själv än andra... hade hon varit pastor än hade det varit annorlunda tycker jag. Sedan undrar jag även om karaktären på denna relation enligt JG. Om det var kärlek mellan SD och LW eller bara sex, var det bara det senare så kan jag mer förstå JGs ståndpunkt. Och givetvis det är fult av en pastor att ha sex och en lång otrohetsaffär med mannen hon vigt men jag kan ändå inte få det till att bli det största sveket här. Det var SD som antagligen stod där vid altaret och lovade HD sin trohet, inte LW som lovade att vara ett mänskligt föredöme, även präster och pastorer är ju människor med fel och brister (dock inte sagt att jag tycker att det var bra eller snyggt av LW).
Citera
2018-09-01, 03:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursäkta!
Är inte så van ännu. Tänkte bara göra ett inlägg utifrån. Men det är nog för känsligt för tillfället.

Det var bra med sammanfattande inlägg utifrån, tycker jag.
Varför ska du be om ursäkt för din rätt att skriva här som alla vi andra?
Citera
2018-09-01, 03:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu tar jag mig fräckheten att citera mig själv för att upprepa frågor till er som kände LW. Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.

Jag tackar därtill Holmes ifall hen kan läsa för det mycket intressanta svaret om JG och dennes upplevelser av svek från SD men framförallt LW. Jag reagerar på och finner intressant att hen trots allt, som Tufsankatt säger, väljer SDs sida. Vi är alla olika men jag hade nog antingen brutit med båda två om jag velat bryta eller så brutit med SD där. LW var ju inte gift, svek ingen man hon lovat något och var inte ens aktiv präst längre. I mina ögon svek SD värst mot HD och det känns lite underligt att JG skulle ta sig rätten att göra sådana teologiska utsvävningar att han definierade hur LWs snedsteg skulle innebära ett sådant stort svek mot JG. Det känns i mina ögon mycket konservativt att lägga största skulden på kvinnan här och avkräva henne som fd pastor en större kontroll över sig själv än andra... hade hon varit pastor än hade det varit annorlunda tycker jag. Sedan undrar jag även om karaktären på denna relation enligt JG. Om det var kärlek mellan SD och LW eller bara sex, var det bara det senare så kan jag mer förstå JGs ståndpunkt. Och givetvis det är fult av en pastor att ha sex och en lång otrohetsaffär med mannen hon vigt men jag kan ändå inte få det till att bli det största sveket här. Det var SD som antagligen stod där vid altaret och lovade HD sin trohet, inte LW som lovade att vara ett mänskligt föredöme, även präster och pastorer är ju människor med fel och brister (dock inte sagt att jag tycker att det var bra eller snyggt av LW).

Som attraktiv kvinna, både in- och utvändigt, behöver man inte nedlåta sig till att ha affärer med gifta kräk när det finns gott om gentlemän som är intresserade av en.

Det är som du säger extra fult gjort när man är pastor och därtill vigt det gifta paret.

Det blir än värre, enligt mig, när man är mamma då man ska vara ett gott föredöme för sina barn. Det är man knappast på detta vis, när man riskerar att ens barn, i synnerhet döttrar tycker att det är okej att vara tillsammans med gifta män. Är det dessa moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Ja, jag vet att SD var ett otrogen svin också men det ursäktar inte LW för det. Hon hade dessutom en hord av andra män att välja mellan, är jag säker på, om hon nu ville ha sex och/eller kärlek.
Citera
2018-09-01, 03:58
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Som attraktiv kvinna, både in- och utvändigt, behöver man inte nedlåta sig till att ha affärer med gifta kräk när det finns gott om gentlemän som är intresserade av en.

Det är som du säger extra fult gjort när man är pastor och därtill vigt det gifta paret.

Det blir än värre, enligt mig, när man är mamma då man ska vara ett gott föredöme för sina barn. Det är man knappast på detta vis, när man riskerar att ens barn, i synnerhet döttrar tycker att det är okej att vara tillsammans med gifta män. Är det dessa moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Ja, jag vet att SD var ett otrogen svin också men det ursäktar inte LW för det. Hon hade dessutom en hord av andra män att välja mellan, är jag säker på, om hon nu ville ha sex och/eller kärlek.

Jag säger inte att jag tycker att LW uppträdde moraliskt eller bra på något vis men om jag var JG och jag skulle bedöma svek eftersom att min goda vän HD blev bedragen så skulle jag tycka att SD, HDs man svek mest då han var den som lovat HD trohet. Det gör inte LW till en bra person i detta fallet alls utan hon förblir taskig och omoralisk mot HD kan jag hålla med om. Men återigen, det är inte hon som lovat varken SD, JG eller HD något. I detta fallet är det SD och HD som lovat varandra äktenskap i nöd och lust får man anta. Sedan så är ju även SD pappa och ska vara ett gott föredöme för sina barn. Vilket han då knappast är inför sina döttrar då han visar att det är okej att bedra sin äkta hälft och göra deras älskade mamma ledsen då hon redan är utmattningsdeprimerad om det nu stämmer. Är detta moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Att LW hade en hord av män efter sig är det rykten som kommer från SD eller sanning från fler med insatthet om att det var just i egenskap av män och att de var efter henne? För mig som inte känner någon så framstår det som att det finns två läger här, de ena säger att LW var lite grabbig och hade massa killkompisar inom geocachingen men tjejkompisar i andra kretsar, de andra säger att hon var en mansslukerska som hade karlar efter sig hela tiden. Jag är inte den att bedöma vad som är sant här men jag finner det likfullt intressant att försöka förstå hur dessa två bilder fungerar ihop.
Citera
2018-09-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursäkta!

Här i tråden huggs det på allt som rör sig.
Bry dig inte.
Citera
2018-09-01, 08:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Några ord om diskussionen om att MV själv ev, deltagit i okulärbesiktningen.

2018-07-28, 12:08 "Moralensväktare|64763031]"Då jag får information muntligt"och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu."

2018-07-28, 12:08 "Moralensväktare|64623705]Självklart så är ju rättsläkarens intyg avgörande och intressant. Men på frågan om jag visste någonting om kroppen svarade jag "den informationen jag har efter en okulärbesiktning."

2018-08-24, 20:34 "DreamTwister|65041754]Nej "MV skriver inte att h*n personligen har sett kroppen" utan förmedlar information från någon som gjort det (om man sen tror på informationen eller inte är en annan sak)"

Så är även min uppfattning att MV fått sin information om offret muntligt dvs i andra hand. Uppgiften kan tyckas irrelevant men att det är andrahandsinformation bör tas med vid bedömning av tillförlitligheten också i MVs övriga uppgifter..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-01 kl. 08:28.
Citera
2018-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter bärfisens bannlysning och lite mer tolkning så har flera hört av sig att det troligen är en SD hatare som skapat ett spökkonto och glorifierat SD och tagit min part i tråden, fast jag själv inte tagit SD:s parti.
Syftet har varit att ta med mig, bara mig i väl valda inlägg och på så sätt svartmåla mig och till slut inkludera mig i ett hot.

Även fått feedback att det finns en gruppering som aktivt klankar ned på alla mina inlägg, omskriver och förvränger det jag skrivit. Dessa skriver inte samtidigt utan det är en åt gången som bombarderar mina inlägg med dumheter.

Räcker det inte snart? Måste man vara SD-hatare för att få skriva här?

Not. MV:s loggtext om att han sett kroppen. En lektor i svenska språket tittade på texten. Det kan inte tolkas på annat sätt än MV sett kroppen som det står i inlägget.
Å andra sidan så förstår jag nu att ni (vissa) mycket väl förstod detta och bråkade bara för sakens skull.

Jag tycker ni (vissa) inte hedrar LW:s minne. Tänk om SD är oskyldig... vart står ni då?
Hur skapar man som Du skriver "spökkonto" och vad menas med det...? Antar att vi alla är "spöken" eftersom alla är bakom ett nick.
Den här feedbacken Du skriver om... har dom läst Dina inlägg som det kommit följdfrågor om...?
Som påtalats många gånger i tråden har Du skrivit väldigt otydligt till och från, därav kommer frågor (till Dig som alla andra i tråden).
Även jag tolkade MV inlägg ang mordoffret... hen har inte sett det själv utan fått uppgifter från annat håll (som allt annat hen hänvisar till). Som jag har sagt tidigare är jag inte helt säker på om hen verkligen har någon info från utredare m m... tänker att hen mest spekulerar som vi andra...

Ja tänk om SD är oskyldig och det blir bevisat... vore skönt för många!

Om inte Du tagit SD:s parti... tycker Dina %-satser visar motsatsen.

Hot är inte OK... antar att det är därför det blev ytterligare en "semesterfirare" nyss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in