Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Och du tycker inte det är rimligt att man försöker bygga BR i Rinkeby och därmed få in lite andra samhällsklasser än bara de mest utsatta i området? Älskar du ghetton?
Du vet väl var Joakim Larsson (m) själv bor ? Kanske var det hans egen ide att lägga
ombildningskontoret i Rinkeby så att ombildarna skulle tvingas åka dit för första
och sista gången i sitt liv. Eller var det Sten Nordin eller hans föregångare Kristina
Axen Olin ? Eller kanske Kristina Alvendal ?
Köp en BR i Rinkeby själv om du rekommenderar den boendeformen. Nära till den
nya mosken som snart kommer.
Ekonomisk segregation är en sak, etnisk en annan. Vissa förespråkar båda.
Pengar till de redan besuttna, överkörning av de mindre bemedlade. Borgerlig
bostadspolitik som nu verkar ha nått vägs ände när folk inte längre verkar ha
råd att köpa och de som redan tjänat pengar bara på att bo vill tjäna ännu lite
mera utan att anstränga sig.