Citat:
Ursprungligen postat av
mumin020203
Ser nu på min Facebook vänsterfolk/sossar börjar dela afs video från deras återvandringsturne och alla är bara chockade man märker de inte har vetat om partiets existens, många som gråter ut.
Också lagt märke till samma. De lever verkligen i sin lilla filterbubbla. Grejen med 'filterbubbla' tycker jag mer är att Dem Goda, pk och åsiktskorridårens människor, de lever i filterbubblan. Har bara ett flöde fullt av indignerade poster om Trump, SD och Brexit, kollar bara SVT och The Guardian för nyheter. Ojar sig över de hemska tyska nazisterna som marscherar i Chemnitz. Sen swishar något klipp förbi med Afs och då blir de helt chockade över vilka 'nazister' de är. De har en totalt falsk bild av verkligheten. På andra sidan däremot sitter vi. Vi får DN:s och SVTs nyheter sköljda över oss hur lite vi än vill. Ser alla på 'goda' sidan fullständigt ösa ur sig åsikter på våra Facebooks, Instagram och Twitter. Men sen tar vi del av andra fakta också. Det är vi som befinner oss utanför filtqrbubblorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Mycket belysande video. Läkaren Mikael Simm berättar lugnt, sakligt och med stort medkännande om resursbristen i vården, hur patienter kommer i kläm och hur personalen går på knäna. Han blir överöst med hat från vänsteraktivisterna - de som utger sig för att försvara de svaga.
Än värre var det när de feministiska antirasisterna skrek "nazzesvin" när Louise Ask beskrev hur hon blir behandlad som kvinna i Malmö. Så vidrigt. Den här reaktionen (eller motsvarande) är faktiskt rätt vanlig när man som kvinna tar upp frågan om massinvandring av män från djupt patriarkala länder. Hur i hela friden kan dessa antirasister anse sig ha rätt att kräva att kvinnor ska engagera sig för deras sak när de själva är fullkomligt iskalla för massinvandringens konsekvenser för kvinnor? Att de lyckats hjärntvätta horder av svenska flickor är nästan outhärdligt att tänka på.
Jag är djupt imponerad av företrädarna för AfS som står ut med det här. I morgon går jag och lägger min röst.
Tydliggör min poäng av att de lever i en filterbubbla, helt oförmögna att ta in en annan sanning eller perspektiv. En sektmentalitet. Här står folk och pratar om att det i stort sett är 100% födda utomlands eller med invandrarbakgrund som begår alla övervallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, om en skola som havererar, en vård i ständig stress. Skulle jag aldrig hört talas om sånt innan skulle jag pausa upp och tänka till, shit liksom, har jag missat något. Men dem liksom bara upp med fuckfingret och gapar håll käften ditt äckliga svin, jävla idioter, håll käften! Liksom..