2018-09-03, 10:08
Medlem
Antirasister/afaiter verkar planera härjningar även under dagens möten.

Citat:
Ursprungligen postat av Skåne mot rasism
Tack för igår Malmö och Lund! Även idag förpestar AfS Skåne, denna gång i Helsingborg. https://www.facebook.com/events/244048146256725/https://www.facebook.com/217575484967627/posts/1982697131788778/
https://twitter.com/skanemotrasism/status/1036496110255267840

AFA kommenterar gårdagen och skryter om sitt eget våldskapital:

Citat:
Ursprungligen postat av AFA Skåne
AFA Skåne: De antifascistiska vindarna blåser starkt i Skåne. Idag fick AFS inte stå ostörda i varken Malmö eller Lund. Under kraftig polisbevakning så fick de få rasister som letat sig fram eskorteras ut ur Malmö med antifascister hack i häl. #antifa #svpol
https://twitter.com/afaskane/status/1036349047446155272
Citat:
Ursprungligen postat av AFA Skåne
Tillsammans så kunde AFS knappt mobilisera några lokala aktivister. Istället var det inresta nazister från bl.a Helsingborg på plats. Nazisten Andreas Carlsson blev omhändertagen av polis för hans egen säkerhet då han uppmärksamades av antifascister i motdemonstrationen.
https://twitter.com/afaskane/status/1036349496823873537
Citera
2018-09-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Klockren sammanfattning.
Men, du glömmer att väga in att nåt riktigt facit kommer inte att kunna fås, då du glömmer alternativ 4:

Undrar om det världsförbättrande, landsförrädande och mentalsjuka vänster/globalist/liberal/SJW-drägget som hanterar rösträkningen den 9 sept kommer att justera ner AFS (och SDs) siffror med 10 eller 90 procent?

Så hur kommer det sig att du inte är med och hanterar rösträkningen?

I min kommun var det närmast lite panik då det var för få som hände anmält sig som frivilliga.
Citera
2018-09-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Känns väl som det är MED eller AFS som skulle kunna komma in om de blir nytt parti. Vad har katerina janouch för del i MED? Hon är ju väldigt invandrings kritisk och hur dåligt Sverige styrs. Hon kabske skulle passa in i AFS lol. Kanske inte hör hemma här, men ställer frågan ändå angående katerina janouch
Nej tack.
Citera
2018-09-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Så hur kommer det sig att du inte är med och hanterar rösträkningen?

I min kommun var det närmast lite panik då det var för få som hände anmält sig som frivilliga.
Röstmanipuleringen sker förstås i de centrala valdatorerna, inte i offentlighetens ljus.
Citera
2018-09-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Antirasister/afaiter verkar planera härjningar även under dagens möten.

https://twitter.com/skanemotrasism/status/1036496110255267840

AFA kommenterar gårdagen och skryter om sitt eget våldskapital:

https://twitter.com/afaskane/status/1036349047446155272
https://twitter.com/afaskane/status/1036349496823873537
AFA finns inte längre och detta har inget med Alternativ för Sverige att göra.
Citera
2018-09-03, 10:23
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Sinnesbilden för Sverige förr i världen var Bullerbyn. Röda hus med vita knutar och blonda blåögda barn som lekte vid dessa. Nu är det bilbränder med arabiska ungdomar som kastar brandbomber mot polisen och slöjbeklädda kvinnor på väg mot moskéen som får definiera Sverige. Vilket bild ska definiera Sverige utomlands?

Min egen mor är mörkhårig och brunögd. Jag har gröna ögon. Oavsett det så är det viktigt att stå upp för Bullerbyn, som förut definierar svenskarna utomlands - Bullerbyn som Jimmie Åkesson menade var oviktig. De som inte förstår vad jag menade med det jag sa kommer antagligen aldrig rösta på oss ändå. Vi ska spränga åsiktskorridoren, inte ängslas över den. Ingen av mina juggepolare från barndomen blev ledsna i ögat över talet, de kommer rösta AfS. Snarare blev de glada, för de slåss själva för att Bullerbyn ska definiera Sverige igen.
Bra svarat där Jeff!
Som sagt så övertolkade jag inte detta med ögonfärg även om det kanske kan låta så.
Jag har varit kritisk mot massinvandring sedan jag var runt 15 år och mest umgicks med invandrare, jag har alltid haft enormt svårt för politisk korrekthet och förnekande av svenskar och/eller kulturen.
Det blir AfS nästa val för mig om ni fortsätter det goda arbetet. Ni är grymma!
Citera
2018-09-03, 10:24
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Ser nu på min Facebook vänsterfolk/sossar börjar dela afs video från deras återvandringsturne och alla är bara chockade man märker de inte har vetat om partiets existens, många som gråter ut.

Också lagt märke till samma. De lever verkligen i sin lilla filterbubbla. Grejen med 'filterbubbla' tycker jag mer är att Dem Goda, pk och åsiktskorridårens människor, de lever i filterbubblan. Har bara ett flöde fullt av indignerade poster om Trump, SD och Brexit, kollar bara SVT och The Guardian för nyheter. Ojar sig över de hemska tyska nazisterna som marscherar i Chemnitz. Sen swishar något klipp förbi med Afs och då blir de helt chockade över vilka 'nazister' de är. De har en totalt falsk bild av verkligheten. På andra sidan däremot sitter vi. Vi får DN:s och SVTs nyheter sköljda över oss hur lite vi än vill. Ser alla på 'goda' sidan fullständigt ösa ur sig åsikter på våra Facebooks, Instagram och Twitter. Men sen tar vi del av andra fakta också. Det är vi som befinner oss utanför filtqrbubblorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mycket belysande video. Läkaren Mikael Simm berättar lugnt, sakligt och med stort medkännande om resursbristen i vården, hur patienter kommer i kläm och hur personalen går på knäna. Han blir överöst med hat från vänsteraktivisterna - de som utger sig för att försvara de svaga.

Än värre var det när de feministiska antirasisterna skrek "nazzesvin" när Louise Ask beskrev hur hon blir behandlad som kvinna i Malmö. Så vidrigt. Den här reaktionen (eller motsvarande) är faktiskt rätt vanlig när man som kvinna tar upp frågan om massinvandring av män från djupt patriarkala länder. Hur i hela friden kan dessa antirasister anse sig ha rätt att kräva att kvinnor ska engagera sig för deras sak när de själva är fullkomligt iskalla för massinvandringens konsekvenser för kvinnor? Att de lyckats hjärntvätta horder av svenska flickor är nästan outhärdligt att tänka på.

Jag är djupt imponerad av företrädarna för AfS som står ut med det här. I morgon går jag och lägger min röst.

Tydliggör min poäng av att de lever i en filterbubbla, helt oförmögna att ta in en annan sanning eller perspektiv. En sektmentalitet. Här står folk och pratar om att det i stort sett är 100% födda utomlands eller med invandrarbakgrund som begår alla övervallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, om en skola som havererar, en vård i ständig stress. Skulle jag aldrig hört talas om sånt innan skulle jag pausa upp och tänka till, shit liksom, har jag missat något. Men dem liksom bara upp med fuckfingret och gapar håll käften ditt äckliga svin, jävla idioter, håll käften! Liksom..
Citera
2018-09-03, 10:25
Bannlyst
Vad tror ni Kasselstrand hade svarat om han fick frågan "vad tycker du om NMR?"
Citera
2018-09-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Röstmanipuleringen sker förstås i de centrala valdatorerna, inte i offentlighetens ljus.

Så då kommer man alltså kunna se att den slutgiltiga rösträkningen för specifikt AfS kommer skilja sig med 90% - din siffra - från den som övervakas av allmänheten? Resultaten av bägge publiceras nämligen.

Spännande.
Citera
2018-09-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Vad tror ni Kasselstrand hade svarat om han fick frågan "vad tycker du om NMR?"

Varför frågar du inte honom själv?
Citera
2018-09-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Så då kommer man alltså kunna se att den slutgiltiga rösträkningen för specifikt AfS kommer skilja sig med 90% - din siffra - från den som övervakas av allmänheten? Resultaten av bägge publiceras nämligen.

Spännande.
Du blandar ihop mig med Rhesus-Minus, jag har inte nämnt någon siffra.
Citera
2018-09-03, 10:52
Medlem
Bildandet av AfS, här är vad jag känner till:
Hösten 2016, kräftskiva och planering av partiet.
Därefter insamlande av 50 namnunderskrifter för att registrera partinamnet i Stockholm. Detta var inte för att verkligen ställa upp i lokalvalet utan för att blockera så att ingen annan kunde ta namnet.
Våren 2017, intern lansering av partiet.
Därefter insamlande av 1500 namnunderskrifter för att registrera partiet för riksdagsvalet.
Hösten 2017, stort internt möte för att diskutera partiprogram, logotype etc.
Våren 2018, lanseringsfesten.

Sen har det antagligen skett en hel del bakom kulisserna som inte jag känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in