Citat:
Ursprungligen postat av
Smoothman
Helvete, höll på att spotta ut teet över hela laptoppen när jag läste första raden... Nog väckte du mig.
Väl bekomme!
För att övergå till mer verklighetsförankrade siffror sitter jag och kollar på MP och tidigare val.
De överskattades av alla, inklusive Sentio och Yougov, med 0,9 i genomsnitt. 7,8 var medel hos instituten, valresultatet blev 6,9.
Deras snitt just nu är 5,5, så om överskattningen består kan de mycket väl åka ut. Tyvärr tänker vädret inte hjälpa till med en rejäl nedkylning, det ska visst komma nån form av bonusvärmebölja under veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Sen undrar man lite hur Sifo räknar ihop siffrorna. Tydligen skall detta vara en löpande sammanräkning av de tre senaste dagarnas mätningar. Men på helgen gör man tydligen bara webb-mätningar. Så det vete fan hur dom skall få till det. Jag gissar på en tokrusning till 17.1%
Nä, jag fattar inte mycket av Sifos grej. De har ändrat telefon/webb-förhållandet från 90/10 till 70/30 men ligger ändå på 16-17, medan förra valets jumbo Skop säger 20. Känns som att detta kan gå hur som helst mellan 15 och 30...