2018-09-03, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s svärföräldrars hem i Örebro ligger 2.4 km från LW. Tidsåtgång ca 10-15 min om man springer (ca 30 vid gång).

Jag antar att alla närståendes positioner har kontrollerats.
Gångväg: Lundby, Vivalla och framme Hjärsta
Citera
2018-09-03, 08:12
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eftersom ingen reagerade på min redogörelse över MV:s informationsdroppning och dess härledning här på tråden och ni (vissa) verkar tro att hens inlägg är lag så refererar jag till hen i frågan:

2018-05-20, 21:40
Lenas två barn låg i lägenheten och sov.

2018-07-11, 01:39
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW

Fråga (fetade): Är detta konstaterat, antagande (baserat på vad) eller en trådsanning?
UW's alibi härstammar inte från sonen utan från UW's arbetsgivare som intygade att UW var i ett annat län. Då det betyder att äldste sonen saknade alibi uppstod förvirring och en kvinna sades ha varit i UW's hus tillsammans med NW. Detta försvann i den marflod av irrelevanta inlägg som vissa saboterar denna tråd med. Jag har hela tiden trott att denna kvinna var polisen som jobbar med vittnesskydd och som stöttade familjen sedan en tid.
Citera
2018-09-03, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
UW's alibi härstammar inte från sonen utan från UW's arbetsgivare som intygade att UW var i ett annat län. Då det betyder att äldste sonen saknade alibi uppstod förvirring och en kvinna sades ha varit i UW's hus tillsammans med NW. Detta försvann i den marflod av irrelevanta inlägg som vissa saboterar denna tråd med. Jag har hela tiden trott att denna kvinna var polisen som jobbar med vittnesskydd och som stöttade familjen sedan en tid.
Fattar inte riktigt vad Du menar... menar Du att en kvinnlig polis sover över hemma hos UW/NW för att stötta INNAN mordet... (och på mordnatten)?
Citera
2018-09-03, 08:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Förstår det är mycket att läsa ikapp men det förutan kommer du ofelbart fel i dina slutsatser.
UW arbetade på annan ort men sov hemma.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-03 kl. 08:58.
Citera
2018-09-03, 09:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag kan i princip noll och ingenting vad gäller regler som styr polisiärt arbete. Genom att följa tråden har jag dock haft förmånen att få ta del av andra skribenters kunskaper kring detta. Nödvändiga doser av juridik serveras också i forumet. Jag läser tacksamt allt och försöker lära mig och förstå. Men! Om fler hotfulla ”kontoinnehavare” uppenbarar sig så har jag bestämt mig för att inte delta mer

Samma här!
Lärt mig mycket och fortsätter att lära mig!
Hoppas innerligt att du inte viker dig för några "kontoinnehavare".

Du tillför tråden mycket, och förutom fakta och spekulationer är du en av dom som gör att tråden är trevlig och att fler använde en diskuterande ton i tråden!

Redan nu har flera användare försvunnit från tråden pga av hot och otrevligt bemötande!
Väldigt tråkigt då de som är insatta i fallet försvinner och många med ny input inte vågar komma in.
Citera
2018-09-03, 09:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

VET någon om UW har ett alibi?
Detta om att UW skulle ha ett alibi från sin arbetsgivare, det var väl bara en spekulation?
Hur har du fått denna information?

Än så länge väljer jag att tro på MV som har hävdat att hans information är att UW skulle varit hemma (om jag minns rätt), tills detta kan motbevisas.

Nu minns jag inte vem som droppade informationen om kvinnan i trädgården och när var det nu igen.
Citera
2018-09-03, 09:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut.
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, därefter knäpptyst från MV.

I så fall är MV i sig trovärdig men icke uppgiften som levererats.

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat.
Låter som en fullt rimlig förklaring. Ligger ju också rätt i tiden att någon kan ha blivit tagen i örat i just den vevan. Någon gissade också att just ett sådant förfarande skulle kunna förklara de motsägande uppgifterna om LW:s mobil, där användare med poliskontakter berättade att mobilen hade hittats vid bullerplanket, i Vivallaskogen, och att den inte hade hittats alls.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-03 kl. 09:49.
Citera
2018-09-03, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej då, det får finkammas även hemma hos andra om det finns ”synnerlig anledning... föremål som kan tas i beslag eller förvar... ”.
Tror att förundersökningsledare/åklagare kan besluta om detta.

(Är dålig på att länka från mobilen så avstår att försöka men lär väl vara RB som styr vad som gäller. Nu avvaktar jag snäsig kommentar från vår juridiska låtsasparnass )

Från RB kap 28, 1§:
(min fetning)

"[...]Hos annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får husrannsakan dock företas bara om brottet har begåtts hos honom eller henne eller om den misstänkte har gripits där eller om det annars finns synnerlig anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller att annan utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken kan vinnas."

https://www.lonnquist.se/rattegangsbalken-kap28-husrannsakan-kroppsvisitation-kroppsbesiktning.html

Så man måste ha ansett sig ha synnerlig anledning att göra husrannsakan i denna sommarstuga. Det var väl hit SD och HD åkte efter USA resan? SDs hus var avspärrat , dock ej HDs.
Citera
2018-09-03, 10:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så man måste ha ansett sig ha synnerlig anledning att göra husrannsakan i denna sommarstuga. Det var väl hit SD och HD åkte efter USA resan?
Varifrån kommer den uppgiften? Kan du länka?
Citera
2018-09-03, 10:28
Medlem
När var SD senast inloggad på geocaching?
Citera
2018-09-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från RB kap 28, 1§:
(min fetning)

"[...]Hos annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får husrannsakan dock företas bara om brottet har begåtts hos honom eller henne eller om den misstänkte har gripits där eller om det annars finns synnerlig anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller att annan utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken kan vinnas."

https://www.lonnquist.se/rattegangsbalken-kap28-husrannsakan-kroppsvisitation-kroppsbesiktning.html

Så man måste ha ansett sig ha synnerlig anledning att göra husrannsakan i denna sommarstuga. Det var väl hit SD och HD åkte efter USA resan? SDs hus var avspärrat , dock ej HDs.
Ingen vet var dom tog sig... men uppmärksammar Ditt ?-tecken... vilket alla inte tycks göra.
Ser det också som tänkbart alternativ till sovplats...
Citera
2018-09-03, 10:35
Medlem
Lite återblickar
Ursprungligen postat av mercy
Tror oxå på något liknande. GM lockar ut henne till bilen. LW räknar med ett kort möte eftersom hon låter dörren stå olåst

Sh.Holmes
Nej LW skulle aldrig gå med på ett möte frivilligt med honom.
Hon öppnade dörren 2330 ... vem eller vad fick henne att öppna?
Stod HD där medans SD gömde sig, hoppade fram och slet ut henne när hon öppnat?

Sh.Holmes
Kort tid innan sade hon att hon blockerat SD och förbjudit honom att kontakta henne på något vis

Ursprungligen postat av Hemma97322
SD har en geocachkompis som är psykolog på arbetsförmedlingen. Borde inte en psykolog ha lite koll på mysko beteenden?? (Mikae* Oh*sson *=l)
Undra om det kändes bra för hans ego att dölja vem han egentligen är för präster, sjuksköterskor och psykologer, sådana som borde haft koll.

Sh.Holmes
Hm ja de måste ju ha märkt att han var manisk, men de liksom andra kunde väl inte ana att det kunde gå så långt som till misshandel och slutligen mord.
Om de vetat om misshandeln och ofredandet, som JG visste, borde de sagt upp bekantskapen och varnat omgivningen.

Det fetade är intressant
Senast redigerad av bergabo 2018-09-03 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in