2018-09-02, 18:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vems sommarstuga som inspekterats skulle onekligen vara intressant att få fram.

Absolut. Finns det verkligen inte någon som vet vems stuga det kan ha rört sig om?

Jag undrar också om någon vet om det är gångavstånd från SD och HD till HD:s föräldrars hus?
Citera
2018-09-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Haha, ja du jag har lärt mig att det här är Flashbacks mått på källa. När man tar kvällsmedias ord framför en framstående professors i kriminologi (GW) som jag fick bakläxa på en gång så får ni mediakällor fr o m nu.
Men herr GW sitter väl inte inne med något användbart källmaterial att referera till i det här fallet. Han spekulerar precis som vi. Dock utifrån en bredare och djupare kunskap i kriminologi, statistik och sannolikhet, men definitivt inte utifrån mer bevisfakta.
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-02 kl. 18:54.
Citera
2018-09-02, 19:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Så är det säkert, tack. Jag får läsa på, det märker jag...

Haha, jag vet inte heller, därför jag satte frågetecken efter meningen. Trodde du visste och kunde bekräfta eller dementera faktamaskin som du brukar vara.
Citera
2018-09-02, 19:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: Japp, erkänner på momangen, det var jag som skrev ”finkammat” angående polisinsatsen i sommarstugan. Tog för givet (det ska man inte unna sig) att utredarna i det närmaste kröp omkring och sniffade i varje vrå

Ingen fara! Anledningen till min undrar var ifall polisen genomfört husrannsakan i sommarstugan eller endast varit där för att hämta beslag.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-02 kl. 19:21.
Citera
2018-09-02, 19:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag undrar om man ens får finkamma utan en "search warrant"? Och den får man väl bara när det finns misstanke om att ägaren till egendomen begått brottet?
Nej då, det får finkammas även hemma hos andra om det finns ”synnerlig anledning... föremål som kan tas i beslag eller förvar... ”.
Tror att förundersökningsledare/åklagare kan besluta om detta.

(Är dålig på att länka från mobilen så avstår att försöka men lär väl vara RB som styr vad som gäller. Nu avvaktar jag snäsig kommentar från vår juridiska låtsasparnass )
Citera
2018-09-02, 19:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Haha, jag vet inte heller, därför jag satte frågetecken efter meningen. Trodde du visste och kunde bekräfta eller dementera faktamaskin som du brukar vara.

Jag kan i princip noll och ingenting vad gäller regler som styr polisiärt arbete. Genom att följa tråden har jag dock haft förmånen att få ta del av andra skribenters kunskaper kring detta. Nödvändiga doser av juridik serveras också i forumet. Jag läser tacksamt allt och försöker lära mig och förstå. Men! Om fler hotfulla ”kontoinnehavare” uppenbarar sig så har jag bestämt mig för att inte delta mer
Citera
2018-09-02, 19:48
Medlem
Avstånd fr Örebro till Folkstorm är 42. km.
Citera
2018-09-02, 19:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
HDs föräldrar bor alltså i Örebro och har en sommarstuga i Odensbacken, är det rätt uppfattat?

Edit: Noterar att Gne*svägen ligger i Lundby med närhet till SDs bostad.

SD:s svärföräldrars hem i Örebro ligger 2.4 km från LW. Tidsåtgång ca 10-15 min om man springer (ca 30 vid gång).

Jag antar att alla närståendes positioner har kontrollerats.
Citera
2018-09-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, fan vet alltså. Själv har jag hela tiden utgått från att MV har talat sanning när han säger att han har en källa med insyn i polisutredningen, men nu börjar ju många tvivla på det här. Har du någon egen uppfattning om MV:s trovärdighet som uppgiftslämnare?

Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut.
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, därefter knäpptyst från MV.

I så fall är MV i sig trovärdig men icke uppgiften som levererats.

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat.
Citera
2018-09-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s svärföräldrars hem i Örebro ligger 2.4 km från LW. Tidsåtgång ca 10-15 min om man springer (ca 30 vid gång).

Jag antar att alla närståendes positioner har kontrollerats.

TACK! Låter som samma avstånd som när sommarstugan var på tapeten för första gången.
Citera
2018-09-02, 20:51
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han togs in för förhör den 15/5
Han hördes av polisen den 15:e. Sedan åkte han utomlands.Att han åkte till USA är en trådsanning. Enligt sägnen hade HD's föräldrar bekostat resan. Aftonbladet har påstått en gång att han landade i USA och nekades inträde, och att han därefter flög till Storbritannien och hem igen. Som vanligt, kan det vara sant alltihop, men ingen vet.
Citera
2018-09-02, 20:54
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Jag tror nog att MV är trovärdig, inget troll alltså.
Sedan är det en annan fråga huruvida MV har fått rätt uppgifter i sin tur.

Om polisen vill avslöja en läcka kan man plantera olika uppgifter inom organisationen och se vilka som läcker ut.
Börjar ana att det var det som hände innan helgen v.32. Det är då vi tilldelas uppgiften att gärningsmannen har väntat utanför LW, därefter knäpptyst från MV.

I så fall är MV i sig trovärdig men icke uppgiften som levererats.

Ovanstående ska läsas som spekulation och inget annat.
MV verkar vimsig ibland, men troll.. Säger som Draifos; Fan vet. Hursomhelst så tror jag som tidigare att OM MV har haft insyn i polisutredningen så är det "the pillowcase - way" och avser troligen den tidiga utredningen ledd av Springare &Co.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in