Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Länka gärna till inlägget där MV skriver att polisen antar att det är SD som väntade utanför
Kunde inte se att du fått svar, så här är dom inlägg MV skrivit i frågan:
2018-08-11, 09:21
Ska revidera mitt inlägg tidigt i utredningen om att man ökade ut avspärrningen utanför LW bostad och anledningen skulle vara att man hittat blod.
Man vet idag att mördaren befann sig utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Avspärrningen gjordes för att leta efter spår som fimpar, snus spott eller liknande spår. Vet inte vad den undersökningen fått fram för spår om det överhuvudtaget fanns några spår som kan leda till en gärningsman
2018-08-12, 00:50
Gärningsmannen hade påkallat LW uppmärksamhet om att träffas och kom till platsen utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Gemensamt gick dom sedan nerför gatan till bullerplanket. Där finns det vittnesuppgifter om att man samtalade och på andra sidan planket tog GM LW av daga. Det bekräftas tidsmässigt med skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Sen gör sig GM nerför grässlänten i riktning öster ut mot gång och cykelbron.
2018-08-12, 00:56
Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW
Man har avsökt området mellan mordplatsen och den sträckan jag beskriver i tråden ända fram till MGM bostad och tidsmässigt håller den bevismässigt. Om man hittat något mordvapen eller annan teknisk bevisning längs sträckan har jag i dagsläget inga uppgifter om.