2018-09-02, 23:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Hon kommer vara nöjd, när hon ligger där på döds sängen, och kan se tillbaka på ett rikt liv. Teater handlar om och analysera och gestalta saker som har med existensen och göra, mycket bättre än och sitta som en annan Ebenezer Scrooge.

Ja men då är det hennes val och då ska hon inte klaga.
Citera
2018-09-02, 23:30
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
En mening som löd "varför skaffar hon sig inte ett riktigt jobb?" och du missförstod ändå.

Eller att hon är för "fin" för att jobba och hellre ägnar sig åt sin hobby som verkar vara teater. Ja men då får man ta konsekvenserna av det också.

Ja för alla som.har en hobby på fritiden jobbar inte? Är det du vill ha sagt? Aha hon gillar teater = hon har inte tid att jobba. Ungefär som att säga till någon jaha du gillar att spela golf inte konstigt du är arbetslös. Du har inget att komma med så du antar saker, låter som en skruttig gammal gubbe i varje inlägg som är negativt inställd till alla som inte har sitt på det torra. Varför hon inte jobbar kan vi båda bara anta. Det enda vi vet är att hon inte jobbar så därmed ska du inte sitta och hitta på varför hon inte jobbar.

Vadå ta konsekvenserna? Vad exakt menar du? Samhället ska helst skita i henne för att hon blev ensamstående? Säg det rakt ut istället giriga gubbe istället för att väva in det i fina ord.
Citera
2018-09-02, 23:32
Avslutad
Citat:
Och du klarar inte av att hålla dig till sakfrågan eftersom du inte har några argument.

'Sverige: landet där det råder stor bostadsbrist' heter rubriken, och det' är sant. Varför diskuteras ämnet inte?
Citera
2018-09-02, 23:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Ja för alla som.har en hobby på fritiden jobbar inte? Är det du vill ha sagt? Aha hon gillar teater = hon har inte tid att jobba. Ungefär som att säga till någon jaha du gillar att spela golf inte konstigt du är arbetslös. Du har inget att komma med så du antar saker, låter som en skruttig gammal gubbe i varje inlägg som är negativt inställd till alla som inte har sitt på det torra. Varför hon inte jobbar kan vi båda bara anta. Det enda vi vet är att hon inte jobbar så därmed ska du inte sitta och hitta på varför hon inte jobbar.

Vadå ta konsekvenserna? Vad exakt menar du? Samhället ska helst skita i henne för att hon blev ensamstående? Säg det rakt ut istället giriga gubbe istället för att väva in det i fina ord.

Hon utbildade sig på till sin hobby och kan inte försörja sig på det eller ens få en heltidstjänst och sedan klagar hon över att hon inte kan ordna en bostad i innerstan. När jag påpekar det absurda och oansvariga i hennes agerande anser du att jag är en skruttig gammal gubbe. Tja vad ska man säga, vänsterflummare förnekar sig aldrig, inget eget ansvar för någonting, någon annan ska alltid betala för er lyx för ni ska ägna er åt era hobbies.
Citera
2018-09-02, 23:35
Avslutad
Citat:
Ja men då är det hennes val och då ska hon inte klaga.

Alla människor i ett civiliserat land, och jag räknar Sverige som ett sånt land, har rätt till en passande bostad. Ingen diskussion på det'.
Citera
2018-09-02, 23:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
'Sverige: landet där det råder stor bostadsbrist' heter rubriken, och det' är sant. Varför diskuteras ämnet inte?

Jaså, hur många sover utomhus?
Citera
2018-09-02, 23:39
Avslutad
Citat:
Jaså, hur många sover utomhus?
Tillräckligt, det är inte rätt. Varför frågar du om det? Bryr du dig om hemlösa då?
http://www.socialstyrelsen.se/publikationer2017/2017-11-15Drygt 33 250 personer. Du ju själv Googlat, du vet väl hur man gör?
Senast redigerad av TantRossin 2018-09-02 kl. 23:46.
Citera
2018-09-02, 23:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tillräckligt, det är inte rätt. Varför frågar du om det? Bryr du dig om hemlösa då?

Ingen siffra alls trots att du hävdade att det är bostadsbrist?

Och tror du de få som faktiskt sover utomhus gör det pga bostadsbrist, har du så dålig koll på de bakomliggande orsakerna till det?
Citera
2018-09-02, 23:53
Avslutad
Citat:
Ingen siffra alls trots att du hävdade att det är bostadsbrist?

Och tror du de få som faktiskt sover utomhus gör det pga bostadsbrist, har du så dålig koll på de bakomliggande orsakerna till det?

Om du påstår att alla hemlösa är alkisar och pundare, då har du fel. Men jag förstår att det var dit du ville. Finns folk som haft bolag, och mist det. Frun antagligen också gått, ingen vill vara ihop med en loser, då är det inte långt till absolut social deroute.
Citera
2018-09-02, 23:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du påstår att alla hemlösa är alkisar och pundare, då har du fel. Men jag förstår att det var dit du ville. Finns folk som haft bolag, och mist det. Frun antagligen också gått, ingen vill vara ihop med en loser, då är det inte långt till absolut social deroute.

Jösses, du har ju noll koll på detta. Det är klart en stor andel av uteliggarna har drogproblem och i övrigt är så missanpassade att de inte kan få en egen bostad. Att du ser detta som ett bevis på bostadsbrist visar hur borta du är.
Citera
2018-09-03, 02:28
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Hon utbildade sig på till sin hobby och kan inte försörja sig på det eller ens få en heltidstjänst och sedan klagar hon över att hon inte kan ordna en bostad i innerstan. När jag påpekar det absurda och oansvariga i hennes agerande anser du att jag är en skruttig gammal gubbe. Tja vad ska man säga, vänsterflummare förnekar sig aldrig, inget eget ansvar för någonting, någon annan ska alltid betala för er lyx för ni ska ägna er åt era hobbies.

Så jäkla verklighetfrånvänd som vanligt. Arbetsmarknaden funkar inte på det viset. Finns det inte jobb inom branschen man är utbildad inom så tvingar arbetsförmedlingen dig att söka alla sorters jobb. Men du har ju ditt på det torra så du har väl aldrig råkat i kläm du din giriga nyliberal, så du har inte en susning om hur det fungerar.

Du är så jävla fel ute. Jag ligger i mitten på vänster och höger skalan, den ekonomiska skalan. När det gäller konservativ och progressiva skalan så ligger jag rejält åt höger dvs jag är sveigedeomkrat bokstavligen talat om man slår ihop dessa skalor.

Lätt för dig att kalla någon vänsteflummare så fort man har empati för andra. Ja du ditt giriga kräk, i mitt sverige så finns det inga personer som du men ni nyliberaler är utdöende så vi får hoppas ni är utrotningshotade till valet 9e september.

I Sverige hjälpa vi åt. Vill du leva under devisen jag bryr mig bara om mig själv och skiter i andra så kan du flytta till USA eller vad som passar. Dina inskränka åsikter är inte ett dugg talande för hur saker ska fungera

Du hittar hela tiden nya halmgubbar för att trycka ner människor som har det svårt. Som hon i artikeln. Du tror inte hon kämpar för att få det att gå runt? Men du hjälper till genom att säga att han får skylla sig själv? För vadå? Hennes existens och att hon har 3 barn hon ska försörja?

Jag tror hon kämpar som det är varje dag. Gamla, feta giriga gubbar som du är som trycker ner vanligt folk är riktigt pissigt.
Citera
2018-09-03, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek

Fast vänta nu här.

Kvinnan i exemplet har läst en master på 5 ÅR inom drama/teater. Ett område som är NOTORISKT svårt att få jobb inom. På de 5 åren hade hon kunnat utbilda sig till TVÅ olika bristyrken (tex VVS montör eller SSK) där hon hade fått garanterad anställning omedelbart. Eftersom hon klarade av en master finns uppenbarligen kvaliteten där.

Hon sätter sedan barnen i skolor på Sveriges mest exklusiva plats (sthlms innerstad) som de sedan "måste" gå kvar i (sannolikt för att pappan bor i innerstan)

Finns flera möjliga anledningar till hennes situation men mest sannolikt har allt ekonomiskt ansvar lagts på maken vilket är oerhört oansvarigt om man ser det som helt nödvändigt att fortsätta bo på Sveriges mest exklusiva plats vid ett eventuellt uppbrott.

Ska ALLA i Stinas situation "ha rätt" till en våning i innerstan billigt? Hur prioriterar man? Det finns säkert en miljon ansvarslösa människor runt om i Sverige. Ska alla få bo i Sthlms innerstad? Varför ska "samhället" kratta manegen för de som är oansvariga på det sättet? Hur motiverar man det ur ett rättviseperspektiv för de som INTE valde att läsa en 5årig flumutbildning som man vet är omöjlig att få jobb på och blev vvs-montörer istället??

Hur motiverar man för en annan trebarnsmorsa (som inte har delad vårdnad) som bor i Farsta stt Stina ska få särbehandling för att hon tidigare i en period av sitt liv bodde i innerstan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in