Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Hon utbildade sig på till sin hobby och kan inte försörja sig på det eller ens få en heltidstjänst och sedan klagar hon över att hon inte kan ordna en bostad i innerstan. När jag påpekar det absurda och oansvariga i hennes agerande anser du att jag är en skruttig gammal gubbe. Tja vad ska man säga, vänsterflummare förnekar sig aldrig, inget eget ansvar för någonting, någon annan ska alltid betala för er lyx för ni ska ägna er åt era hobbies.
Så jäkla verklighetfrånvänd som vanligt. Arbetsmarknaden funkar inte på det viset. Finns det inte jobb inom branschen man är utbildad inom så tvingar arbetsförmedlingen dig att söka alla sorters jobb. Men du har ju ditt på det torra så du har väl aldrig råkat i kläm du din giriga nyliberal, så du har inte en susning om hur det fungerar.
Du är så jävla fel ute. Jag ligger i mitten på vänster och höger skalan, den ekonomiska skalan. När det gäller konservativ och progressiva skalan så ligger jag rejält åt höger dvs jag är sveigedeomkrat bokstavligen talat om man slår ihop dessa skalor.
Lätt för dig att kalla någon vänsteflummare så fort man har empati för andra. Ja du ditt giriga kräk, i mitt sverige så finns det inga personer som du men ni nyliberaler är utdöende så vi får hoppas ni är utrotningshotade till valet 9e september.
I Sverige hjälpa vi åt. Vill du leva under devisen jag bryr mig bara om mig själv och skiter i andra så kan du flytta till USA eller vad som passar. Dina inskränka åsikter är inte ett dugg talande för hur saker ska fungera
Du hittar hela tiden nya halmgubbar för att trycka ner människor som har det svårt. Som hon i artikeln. Du tror inte hon kämpar för att få det att gå runt? Men du hjälper till genom att säga att han får skylla sig själv? För vadå? Hennes existens och att hon har 3 barn hon ska försörja?
Jag tror hon kämpar som det är varje dag. Gamla, feta giriga gubbar som du är som trycker ner vanligt folk är riktigt pissigt.