Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 20:11
Medlem
Hardstekts avatar
om det där är en nazisalut skall halva bajens klack sitta i finkan.
Citera
2018-09-02, 20:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Var det en sån här gest? Märkligt att lagen inte är lika för alla...

Hahaha. Det visar ju att HMF är en skitlag som måste avskaffas. Likhet inför lagen är grundläggande i en demokrati. HMF är en lag som inte uppfyller det kravet, och då måste den bort.
Citera
2018-09-02, 20:13
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har fortfarande inte fattat varför man sparkade AKB bara för att ersätta med en annan som fortsätter med exakt samma politik? Köper inte alls den förklaringen att AKB var stel och illa omtyckt som person. Nånting gick jäkligt fel inom M när UK valdes och det är bara att beklaga och hoppas på bättre lycka nästa gång. M kommer förmodligen att göra ett katastrofval på ca 15% och UK ryker förhoppningsvis redan på valnatten!

AKB har nån lätt autism eller asperger. Hon tog alltid alla frågor bokstavligt, ibland med katastrofala följder. Det går inte ha en sån partiledare.

Jag håller med om att M går mot ett katastrofval men UK kommer sitta kvar ett tag och så länge han sitter blir det inget samarbete med SD.
Citera
2018-09-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ahl var min första tanke. I Halmstad gjorde han en hälsning med högeramen och knuten näve av samma typ som NMR-ledaren Simon Lindberg nyligen blev åtalad och dömd för:

Hovrätten fastställer hetsdom mot nazistledare

Den 2 januari dömdes Lindberg för hets mot folkgrupp. Straffet blev villkorlig dom och 3 000 kronor i böter.

Han överklagade till hovrätten, som fastställer tingsrättens dom. Hovrätten konstaterar att hälsningsrörelsen som Lindberg gjorde liknar en så kallad Hitlerhälsning, med den skillnaden att högerhanden är knuten i stället för utsträckt.

https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-faststaller-hetsdom-mot-nazistledare/

Hälsningen kan ses 56:50 in i videon från Halmstad:

https://www.youtube.com/watch?v=2mdaCboaSTM

Såg dock inte om Ahl gjorde någon liknande gest i Malmö.
Tjyvas hann före, men ...

är inte det där en typisk negerhälsning (med risk att bli anmäld för HMF)?

https://en.wikipedia.org/wiki/1968_Olympics_Black_Power_salute
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/har-ar-bilden-fran-borlange-och-1-maj-som-sprids-over-natet
https://www.svd.se/medkansla-integritet-och-alltfor-stor-lojalitet

Herregud vad tramsig du är. Sitter här i soffan och gör just en sådan hälsning nu, bara för dig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3y36R/nazistledaren-simon-lindberg-doms-for-hets-mot-folkgrupp
Citera
2018-09-02, 20:18
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ahl var min första tanke. I Halmstad gjorde han en hälsning med högeramen och knuten näve av samma typ som NMR-ledaren Simon Lindberg nyligen blev åtalad och dömd för:

Hovrätten fastställer hetsdom mot nazistledare

Den 2 januari dömdes Lindberg för hets mot folkgrupp. Straffet blev villkorlig dom och 3 000 kronor i böter.

Han överklagade till hovrätten, som fastställer tingsrättens dom. Hovrätten konstaterar att hälsningsrörelsen som Lindberg gjorde liknar en så kallad Hitlerhälsning, med den skillnaden att högerhanden är knuten i stället för utsträckt.

https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-faststaller-hetsdom-mot-nazistledare/

Hälsningen kan ses 56:50 in i videon från Halmstad:

https://www.youtube.com/watch?v=2mdaCboaSTM

Såg dock inte om Ahl gjorde någon liknande gest i Malmö.

Helt sinnessjukt samhälle vi lever i när en knuten näve tydligen symbolisera hets mot folkgrupp! 1984 samhället är här sedan länge.
Citera
2018-09-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
"Libertarianska fascistkonvertiter" är ett intressant ämne.

För mig har alltid libertarianerna alltid varit mina värsta hatobjekt. Tänker på norberg, eller visf på det här forumet.

Men det känns som om det hände något i svallvågorna kring ron paul.

Anyway. Hur pass stora är egentligen bubbla?
Jo, så var det. Jag har också varit libertarianhatare i många år men i och med Ron Paul så tog det en ny vändning.

Jag har sett lite olika versioner men vad som tycks ha hänt i och med Ron Paul var att libertarianismen helt plötsligt fick tillskott av en massa unga tjejer som drog rörelsen åt vänster. Männen reagerade med att gå åt höger och rörelsen sprack i en vänster- och en högerfalang.

Högerfalangen har i Sverige hittat sitt hem i AfS. Erik Berglund påstår att Malta, med en stor svensk libertariansk kontingent kommer att ge egen majoritet för AfS i valet, och det skulle inte förvåna mig om det blir så.
Citera
2018-09-02, 20:22
Medlem
Vryzass avatar
Det värmer något oerhört varje gång liberalfjanten Regulus kommer in i tråden med sina östrogenfyllda tårar.

Ert kaotiska skitsamhälle är på upphällningen, ni kommer att förpassas till historiens skräphög med mindre smickrande omdöme.

Om inte 2018 så blir det någon annan gång. Vi kommer inte försvinna.
Citera
2018-09-02, 20:25
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hahaha. Det visar ju att HMF är en skitlag som måste avskaffas. Likhet inför lagen är grundläggande i en demokrati. HMF är en lag som inte uppfyller det kravet, och då måste den bort.
Kanske något fel på mitt ögonmått men jag tycker nog vinkeln på den gesten Ahl gör är samma som på den modiga svarta kvinnans arm. Om nu vinkeln spelar roll över huvud taget. Är det hudfärgen som är faktorn?
Citera
2018-09-02, 20:26
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hela "Mattias Karlsson är EXPO älskare" argumentet har visat sig vara en total bluff, ett typexempel för en halmgubbe. I två veckor har "avslöjanden" kommit angående nazism och rasism från SD företrädare. Expressen gick ut med en artikel för någon vecka sedan med uppgifter som de hade fått FRÅN EXPO. Hade det varit ett äkta judas-samarbete mellan SD och EXPO som ni påstår så hade man ringt partiet istället.
Ni är så instängda i era retoriska termer där ni överanalyserar varenda ytliga mening för att blinda er för helhetsbilden. Ert hat och förakt för SD har växt sig så starkt att ni totalt ignorera varje motsägelse som finns framför er.
Men du fattar ingenting. Herr Karlssons intention var att etablera ett samarbete med Expo. Han trodde att det, genom att kasta varenda partikamrat som gjort något som i Expos ögon var olämpligt under bussen, gick att bli accepterad och så småningom omtyckt av Poohl, Bengtsson och övriga skumraskfigurer på den redaktionen. Viljan till samarbete var inte ömsesidig, den fanns endast från Karlssons håll. Men det är förräderi nog.

Expo ville inte samarbeta. För Expo förblir SD fienden trots att SD utesluter varenda person de skriver en notis om. Karlsson ville samarbeta med Poohl för att kunna bevisa en påstådd koppling mellan SDU, friatider och Nordisk Ungdom. Det är därför han är Expo-Karlsson. Han är beredd att etablera ett samarbete med människor som vill se honom ligga blödande, misshandlad till döds i rännstenen. För tro inget bättre om Expo. De är ondska. Men trots det skriver Karlsson ett sliskigt mail till Herr Poohl där han förklarar hur mycket respekt han har för verksamheten och önskar honom god jul. Vidrigt är bara förnamnet.

För den som tvivlar är det bara att läsa.
Senast redigerad av me-we 2018-09-02 kl. 21:22.
Citera
2018-09-02, 20:29
Medlem
Vad är AFS inställning till hbtq-frågor och liknande?

Ska exempelvis samkönade par få gifta sig eller adoptera? Iom att KD och SD blivit allt mer pk saknas ett (någorlunda) värdekonservativt parti i riksdagen.
Citera
2018-09-02, 20:30
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Av intresset att döma för Afs gissar jag på 2-3% i valet. För att nå 4% skulle det behövts en kändis som

Ja jag börjar tro det ochså, för nån vecka sen trodde jag på 1-2% men nu är jag övertygad att det blir mer än så. Men vi kämpar ända in i kaklet.
Citera
2018-09-02, 20:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Var det en sån här gest? Märkligt att lagen inte är lika för alla...

Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
om det där är en nazisalut skall halva bajens klack sitta i finkan.

Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Tjyvas hann före, men ...

är inte det där en typisk negerhälsning (med risk att bli anmäld för HMF)?

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Helt sinnessjukt samhälle vi lever i när en knuten näve tydligen symbolisera hets mot folkgrupp! 1984 samhället är här sedan länge.

Om det är HMF beror väl på kontexten, dvs. vad som i övrigt sades och gjordes.

Simon Lindberg skrek: "Hell seger!"

Jeff Ahl skrek: "Sverige åt svenskarna!"

Det är inte uppenbart att det ena skulle räknas som HMF men inte det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in