Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
AFS har redan klargjort att man vill samarbeta med SD. AFS partiledare röstade ju tom på SD till kommun och landsting. När det gäller AFS sakpolitik så håller jag med om att de borde arbeta på den lite mer istället för att bara framstå som ett populistiskt parti. Tex skulle det vara bättre om man sa att man vill förändra radio och tv istället för att lägga ner och starta upp nåt nytt under annat namn. Och när det gäller skatterna så skulle man ju kunna precisera vilka skattesänkningar man prioriterar istället för att bara säga att man vill ha platt skatt. Och när det gäller antisemitism så har jag inga speciella åsikter om det. SD är ju starkt pro-israeliskt med mossad-agenten Bieler i frontlinjen haha. Har svårt att se att det skulle vara någon stor fråga i Sverige. Jag är inte emot att utländska företag investerar i Sverige med varor och tjänster. Det är allt mygel kring massinvandring jag har fått nog av. I vårt grannland Danmark så har de stramat åt sin flyktingpoltik så mycket att den nästan är nollad. Skulle gärna se att Sverige följde efter men då måste SD och AFS kunna samarbeta, om nu AFS kommer in.
Det spelar ingen roll om AfS "klargör" att man vill samarbeta med SD. Vänsterpartiet hade kunnat klargöra att de vill samarbeta med Centern...
Ibland börjar jag nästan undra om det inte är självaste planen från AfS, man vill legitimera sig själva genom att tvinga SD till att framstå som skurkarna. Man gör ett utspel som man vet att SD inte kan ställa sig vid och sedan använder man det emot dem.
Det skiljer knappt ingenting mellan AfS och SD även om ni gärna vill tro det pga retoriken som används, men på pappret blir det mer eller mindre samma sak fast med mindre korrigeringar. För övrigt folk kommer det närmast att vara osynligt. Hela etnonationalismen och antisemitismen kommer dock att lysa som en LED strålkastare för dem.
SD är mycket smarta i att hålla sig borta från AfS eftersom man då skulle bli dödförklarad av alla utom AfS och deras hetsiga mantra.
Det är intressant att du tar upp Danmark som ett bra exempel på politisk utveckling. Detta skedde eftersom deras SD parti stöddes hela vägen till regeringsbildning och efteråt. Deras rörelse splittrades aldrig av något "AfS" som skapade friktioner i debatten.
Jag borde helt klart ha tagit med Danmark i min analys i trådstarten. Bra att du tog upp det och jag hoppas att fler inser hur mycket de saboterar för den politiska utvecklingen genom att skapa två fronter, enbart för att det är häftigt med ett nytt parti och man "kan kalla en spade för en spade" med lite ryt i rösten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjyvas
Du menar att Soros betalade Mattias Karlsson för att utesluta SDU? Det var där splittringen uppstod nämligen.
Hela "Mattias Karlsson är EXPO älskare" argumentet har visat sig vara en total bluff, ett typexempel för en halmgubbe. I två veckor har "avslöjanden" kommit angående nazism och rasism från SD företrädare. Expressen gick ut med en artikel för någon vecka sedan med uppgifter som de hade fått FRÅN EXPO. Hade det varit ett äkta judas-samarbete mellan SD och EXPO som ni påstår så hade man ringt partiet istället.
Ni är så instängda i era retoriska termer där ni överanalyserar varenda ytliga mening för att blinda er för helhetsbilden. Ert hat och förakt för SD har växt sig så starkt att ni totalt ignorera varje motsägelse som finns framför er.
Men jag antar att AfS inte hade kunnat få några röster annars.
Hela George Soros kommentaren var självklart inte 100% seriöst med hade en fungerande funktion av att besvara AfS'ares tafatta försök att svartmåla SD som en del av etablissemanget.
Båda "argumenten" ä ju teoretiskt sett tänkvärda
1984 scenarion.
Även Kina och Nordkorea varnar sin befolkning för en diktatur... för hindra folket från rebelliska tendenser.