2018-09-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Lejoninnan från Lund, som kommer få alla nationella män inatt att drömma erotiska drömmar om henne. Det räcker med en vacker kvinna som visar brösten då vet man vad man kämpar för och går förlorat om vi inte vinner kriget mot globalister och deras trasvänster! Det får alla män att fatta mod och svinga svärdet för att slakta hydran! Nog är nog nu, var man för uppgiften och befria Sverige! Vi har fertila livmödrar att rädda!

Hon är en bra och trevlig tös. Hade en mindre konversation med henne i Trelleborg och hon inger förtroende. Om inte för Ahl så skulle jag kryssa henne. Kanske man ändå ska ändra sig och stötta en av de modiga kvinnorna som står upp for folk och land?
Citera
2018-09-02, 19:49
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Intressant. Sofia röstar på AfS pga deras profilfrågor.
Om du är sarkastisk och tycker det är trivialt att nämna hade vi faktiskt på riktigt den här diskussionen för ett tag sedan då vissa i tråden ifrågasatte att det var profilfrågorna som lockade den här liberala sfären.
Citera
2018-09-02, 19:51
Medlem
Fick även lite Ny demokrati vibbar. Dock var Stortorget sprängfyllt den gången Bert och Ian var på Stortorget. Många år sedan nu men minns det väl plus hur mesiga rödingarna var när de stod omringade av hundratals svenskar.

Av intresset att döma för Afs gissar jag på 2-3% i valet. För att nå 4% skulle det behövts en kändis som Bert och Ian var då. Någon som exempel pratat med Dolph Lundgren? Övertygad han är på vår sida. Eller någon annan kändis som vill "komma" ut. Någon som är stor på Youtube.
Citera
2018-09-02, 19:58
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är mycket intressant om det stämmer. SD har ju genom åren varit svaga i Stockholm och dom är ju sprungna ur samma källa så att säga. Men jag skulle inte bli förvånad om det ligger otaliga valsedlar för AfS i Porsche Cayenne och XC90 SUVarna i Stockholms villaförorter.

Nu tänker främst på aktivister och allmänt engagerade. Stockholm, uppsala känns definitivt som afs hemmaplan.
Citera
2018-09-02, 19:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du tror på riktigt att man kommer att samarbeta med ett parti som använder sig av hetsig retorik för att skapa extas på ett torg. som värnar för etnonationalister, och som accepterar antisemitiska åsikter?
AFS har redan klargjort att man vill samarbeta med SD. AFS partiledare röstade ju tom på SD till kommun och landsting. När det gäller AFS sakpolitik så håller jag med om att de borde arbeta på den lite mer istället för att bara framstå som ett populistiskt parti. Tex skulle det vara bättre om man sa att man vill förändra radio och tv istället för att lägga ner och starta upp nåt nytt under annat namn. Och när det gäller skatterna så skulle man ju kunna precisera vilka skattesänkningar man prioriterar istället för att bara säga att man vill ha platt skatt. Och när det gäller antisemitism så har jag inga speciella åsikter om det. SD är ju starkt pro-israeliskt med mossad-agenten Bieler i frontlinjen haha. Har svårt att se att det skulle vara någon stor fråga i Sverige. Jag är inte emot att utländska företag investerar i Sverige med varor och tjänster. Det är allt mygel kring massinvandring jag har fått nog av. I vårt grannland Danmark så har de stramat åt sin flyktingpoltik så mycket att den nästan är nollad. Skulle gärna se att Sverige följde efter men då måste SD och AFS kunna samarbeta, om nu AFS kommer in.
Citera
2018-09-02, 19:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Nu tänker främst på aktivister och allmänt engagerade. Stockholm, uppsala känns definitivt som afs hemmaplan.

Nu har jag fixat valsedlar, men jag ska kolla om det finns i min vallokal på valdagen. Finns det blir jag imponerad
Citera
2018-09-02, 19:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Var det finnen eller Ahl som polisanmälts för hes mot folkgrupp? I Malmö

Ahl var min första tanke. I Halmstad gjorde han en hälsning med högeramen och knuten näve av samma typ som NMR-ledaren Simon Lindberg nyligen blev åtalad och dömd för:

Hovrätten fastställer hetsdom mot nazistledare

Den 2 januari dömdes Lindberg för hets mot folkgrupp. Straffet blev villkorlig dom och 3 000 kronor i böter.

Han överklagade till hovrätten, som fastställer tingsrättens dom. Hovrätten konstaterar att hälsningsrörelsen som Lindberg gjorde liknar en så kallad Hitlerhälsning, med den skillnaden att högerhanden är knuten i stället för utsträckt.

https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-faststaller-hetsdom-mot-nazistledare/

Hälsningen kan ses 56:50 in i videon från Halmstad:

https://www.youtube.com/watch?v=2mdaCboaSTM

Såg dock inte om Ahl gjorde någon liknande gest i Malmö.
Citera
2018-09-02, 20:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Om SD blir störst så handlar det bara inte kortsiktigt (alltså "direkt efter valet") utan för hela mandatperioden och för all framtid. Det är någon som kommer att stå i skolböckerna för generationer att komma. Det kommer att syna media och vänsterns bild av SD. Ju större SD blir så kommer övriga partier att knuffas in i ett hörn tills någon bryter isen, när det händer så kommer legitimeringen och framförallt praktiseringen av politiken att ske i rekordfart.
Att någon bryter isen kan ske 2018, eller 2019, eller 2020.
Intresset borde ligga i att SD blir större och större tills de slutligen bildar regering INNAN man börjar att planera för nästan projekt, annars så skadar ni rörelsen något så enormt. Ni verkar vara helt tagna av extasen av AfS framfart att ni inte har tänkt till om detta.

Allianser är redan sprängd. Det inser Ulf också. Den kommer aldrig att bli stor nog igen för att kunna bilda regering, och tillslut så kommer man att tröttna på att hela tiden ignorera en majoritetsregering pga beröringsskräck. Ju större SD blir, desto lättare kommer det att bli för Moderaterna att rättfärdiga sitt samarbete med SD, och då kommer resten att haka på med tiden.

Det är alliansens partiledare som bestämmer om de ska samarbeta eller inte. Inte du. De har upprepade gånger sagt att de tänker ingå i regering tillsammans om de vinner. Jag tror de talar sanning här. Du tror istället att de vill hjälpa SD bli rumsrena.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-09-02 kl. 20:04.
Citera
2018-09-02, 20:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Du har rätt att det finns en det finns en falang inom M och framförallt inom MUF som till och med är hårdare än SD. Dock är hela partiledningen för fri invandring. Går M rejält dåligt kan ledningen sparkas och vi får förändring. Jag ser dock inte hur dagens partiledning nånsin skulle samarbeta med SD.
Jag har fortfarande inte fattat varför man sparkade AKB bara för att ersätta med en annan som fortsätter med exakt samma politik? Köper inte alls den förklaringen att AKB var stel och illa omtyckt som person. Nånting gick jäkligt fel inom M när UK valdes och det är bara att beklaga och hoppas på bättre lycka nästa gång. M kommer förmodligen att göra ett katastrofval på ca 15% och UK ryker förhoppningsvis redan på valnatten!
Citera
2018-09-02, 20:05
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
AfS finansieras av George Soros!

Hur annars skulle ett litet parti ha fått in så mycket pengar om det inte är pengaväxlarna själva som ligger bakom.

Målet är så klart att splittra den Sverigevänliga rörelsen. De lyckades med samma sak i Österrike förut.
Du menar att Soros betalade Mattias Karlsson för att utesluta SDU? Det var där splittringen uppstod nämligen.
Citera
2018-09-02, 20:08
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
AFS har redan klargjort att man vill samarbeta med SD. AFS partiledare röstade ju tom på SD till kommun och landsting. När det gäller AFS sakpolitik så håller jag med om att de borde arbeta på den lite mer istället för att bara framstå som ett populistiskt parti. Tex skulle det vara bättre om man sa att man vill förändra radio och tv istället för att lägga ner och starta upp nåt nytt under annat namn. Och när det gäller skatterna så skulle man ju kunna precisera vilka skattesänkningar man prioriterar istället för att bara säga att man vill ha platt skatt. Och när det gäller antisemitism så har jag inga speciella åsikter om det. SD är ju starkt pro-israeliskt med mossad-agenten Bieler i frontlinjen haha. Har svårt att se att det skulle vara någon stor fråga i Sverige. Jag är inte emot att utländska företag investerar i Sverige med varor och tjänster. Det är allt mygel kring massinvandring jag har fått nog av. I vårt grannland Danmark så har de stramat åt sin flyktingpoltik så mycket att den nästan är nollad. Skulle gärna se att Sverige följde efter men då måste SD och AFS kunna samarbeta, om nu AFS kommer in.

Det spelar ingen roll om AfS "klargör" att man vill samarbeta med SD. Vänsterpartiet hade kunnat klargöra att de vill samarbeta med Centern...
Ibland börjar jag nästan undra om det inte är självaste planen från AfS, man vill legitimera sig själva genom att tvinga SD till att framstå som skurkarna. Man gör ett utspel som man vet att SD inte kan ställa sig vid och sedan använder man det emot dem.

Det skiljer knappt ingenting mellan AfS och SD även om ni gärna vill tro det pga retoriken som används, men på pappret blir det mer eller mindre samma sak fast med mindre korrigeringar. För övrigt folk kommer det närmast att vara osynligt. Hela etnonationalismen och antisemitismen kommer dock att lysa som en LED strålkastare för dem.

SD är mycket smarta i att hålla sig borta från AfS eftersom man då skulle bli dödförklarad av alla utom AfS och deras hetsiga mantra.

Det är intressant att du tar upp Danmark som ett bra exempel på politisk utveckling. Detta skedde eftersom deras SD parti stöddes hela vägen till regeringsbildning och efteråt. Deras rörelse splittrades aldrig av något "AfS" som skapade friktioner i debatten.
Jag borde helt klart ha tagit med Danmark i min analys i trådstarten. Bra att du tog upp det och jag hoppas att fler inser hur mycket de saboterar för den politiska utvecklingen genom att skapa två fronter, enbart för att det är häftigt med ett nytt parti och man "kan kalla en spade för en spade" med lite ryt i rösten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Du menar att Soros betalade Mattias Karlsson för att utesluta SDU? Det var där splittringen uppstod nämligen.

Hela "Mattias Karlsson är EXPO älskare" argumentet har visat sig vara en total bluff, ett typexempel för en halmgubbe. I två veckor har "avslöjanden" kommit angående nazism och rasism från SD företrädare. Expressen gick ut med en artikel för någon vecka sedan med uppgifter som de hade fått FRÅN EXPO. Hade det varit ett äkta judas-samarbete mellan SD och EXPO som ni påstår så hade man ringt partiet istället.
Ni är så instängda i era retoriska termer där ni överanalyserar varenda ytliga mening för att blinda er för helhetsbilden. Ert hat och förakt för SD har växt sig så starkt att ni totalt ignorera varje motsägelse som finns framför er.

Men jag antar att AfS inte hade kunnat få några röster annars.

Hela George Soros kommentaren var självklart inte 100% seriöst med hade en fungerande funktion av att besvara AfS'ares tafatta försök att svartmåla SD som en del av etablissemanget.
Båda "argumenten" ä ju teoretiskt sett tänkvärda 1984 scenarion.
Även Kina och Nordkorea varnar sin befolkning för en diktatur... för hindra folket från rebelliska tendenser.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-02 kl. 20:16.
Citera
2018-09-02, 20:09
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ahl var min första tanke. I Halmstad gjorde han en hälsning med högeramen och knuten näve av samma typ som NMR-ledaren Simon Lindberg nyligen blev åtalad och dömd för:

Hovrätten fastställer hetsdom mot nazistledare

Den 2 januari dömdes Lindberg för hets mot folkgrupp. Straffet blev villkorlig dom och 3 000 kronor i böter.

Han överklagade till hovrätten, som fastställer tingsrättens dom. Hovrätten konstaterar att hälsningsrörelsen som Lindberg gjorde liknar en så kallad Hitlerhälsning, med den skillnaden att högerhanden är knuten i stället för utsträckt.

https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-faststaller-hetsdom-mot-nazistledare/

Hälsningen kan ses 56:50 in i videon från Halmstad:

https://www.youtube.com/watch?v=2mdaCboaSTM

Såg dock inte om Ahl gjorde någon liknande gest i Malmö.
Var det en sån här gest? Märkligt att lagen inte är lika för alla...

Förhoppningsvis rinner det ut i sanden. AfS:arna är slipade och vet hur de ska föra sig för att balansera på precis rätt sida av lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in