2018-09-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Valsedlarna kom till sist kanske?
Ja. En vecka med live och den kokta Grodan ändrade mig och jag fick med mig 5 till.
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Det var oväntat stor uppslutning i Lund. Mestadels vanliga normala Svenssons i varierande åldrar bland åskådarmassan. Långt ifrån den gamla stereotypa bilden av nationalister som outsiders, unga arga män från landsbygden eller bråkmakare.

Jag har tidigare trott att AfS är långt från riksdagspärren men är beredd att revidera den uppfattningen idag. Om inte över riksdagspärren så kommer de att hamna mycket nära och bädda för ett inträde 2022. Det finns ett otroligt stort missnöje med det politiska etablissemanget som AfS är synnerligen skickliga på att kanalisera.

Uppskattningsvis fanns ungefär lika många vänsterextremister på plats, vilket är färre än väntat för att vara just Lund. Gruppen motdemonstranter bestod till övervägande del av tjejer i 19-20 årsåldern. Om detta vänsterns spjutspets 2018 så är rörelsen mer illa ute än vad jag tidigare trott. Många av dem kommer ändra sig själva automatiskt när de blir något äldre eller är så känslomässigt lättstyrda att de lika gärna kan bli fantastiska anhängare av den sida som de för närvarande demonterar mot.

Gissningsvis har vänsterfolks familjemedlemmar även de drabbats av blatteriet.
Det är inte precis som om blattarna bryr sig om vem de skadar, våldtar, rånar eller mördar.
Det blir ju inte som att de säger "Alltså grabbar jag är vänsterpartist jag är på er sida råna inte mig" och de helt plötsligt stannar upp och säger "Abooo jag är ledsen, vet du någon rasse jag kan råna istället?" Istället blir det mer:
"Abooo du är inte muslim, du är fienden!"*SMACK*

Så istället för att gå ut och fördöma (för de vill inte "bli rasister") så tynar de bara bort.
För 10 år sedan så hade den där folkmassan lätt varit 100 gånger större.

Vänstern gör precis samma misstag som den gjorde i Persien. Vänstern är till största del stendum.

Vänstern är så pass stor för att mentalsjukhusen är nedstängda, hade man återöppnat dessa så hade det i stort bara suttit vänsterfolk på dessa. De som öppnade upp dessa visste precis vilket kaos det skulle skapa. Vem av de där flickorna knaprar inte piller? Det är mer regel än undantag numera bland dessa, därför de skär sig, färgar håret och klär sig som luffare. De är helt mosade i pallet.

Kul att även du är redo att revidera dina åsikter om saker och ting, nu ska du och de dina rösta på AfS också

Vilken grej det skulle vara om de kom in redan i år, ett halv år som parti, knappt någon budget och raka vägen in i Riksdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja. En vecka med live och den kokta Grodan ändrade mig och jag fick med mig 5 till.

Grymt, fixa ännu fler. Länka Grodan och de Torgmöten du tror de tycker bäst om till alla dina vänner.
Citera
Medlem
Enmansdemos avatar
Var det finnen eller Ahl som polisanmälts för hes mot folkgrupp? I Malmö

Kan bara vara någon av dom
Citera
2018-09-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är diskriminering att ha olika rättigheter för folk som varit medborgare olika länge. Alla myndiga medborgare bör ha samma rättigheter, oavsett hur länge de varit medborgare, vilken etnicitet de har eller andra ovidkommande faktorer.

Att avsikten med och effekten av just det här förslaget är att diskriminera mot utlandsfödda medborgare gör det hela än värre, men själva principen att man inte ska ha A-medborgare och B-medborgare är i sig viktig att upprätthålla. Annars är man inne på ett sluttande plan som slutar med apartheid.

Just nu kan det vara så, med gällande lagar. Lagar är till för att skrivas om och anpassas till vad situationen kräver. Vi måste minska attraktionen att komma hit och snatta här.

Helt rätt att skydda välfärden med undantag för främlingar från jorden alla hörn.
Citera
2018-09-02, 18:56
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är diskriminering att ha olika rättigheter för folk som varit medborgare olika länge. Alla myndiga medborgare bör ha samma rättigheter, oavsett hur länge de varit medborgare, vilken etnicitet de har eller andra ovidkommande faktorer.

Att avsikten med och effekten av just det här förslaget är att diskriminera mot utlandsfödda medborgare gör det hela än värre, men själva principen att man inte ska ha A-medborgare och B-medborgare är i sig viktig att upprätthålla. Annars är man inne på ett sluttande plan som slutar med apartheid.

Apartheid har du redan med den etniska rensning som dina utländska vänner håller på med.
Och varför ska utlänningar som får ett medborgarskap på lån inte kunna vara en B-medborgare?
Verkar helt efterblivet att någon analfabet som vägrar assimilera sig ska räknas som någon sorts fullvärdig medborgare. Galet system. Helt galet att man ska kunna flytta in i ett land och få styra dess öde. Nu har vi fått över 1 miljon muslimer som påverkar Sverige i en helt galen riktning, när de blir tillräckligt många så kommer de skära halsen av dig och stoppa upp dina sekulära värderingar rakt upp i din döda kropp. Ditt system är självbesegrande, ser du inte det uppenbara gubbdjävel?
Ser du inte var vinden blåser?

Då är det ursprungliga Grekiska demokratiska systemet mycket bättre. Där fick inte utlänningar medborgarskap inte några förvirrade kvinnor heller, inte heller slavar med flera.
I Sverige får bidragstagare, utlänningar och andra som inte ska ha rösträtt fått en röst.
Därför Sverige är den soptipp det är numera.

Du har en skev syn på vad som utgör ett fungerande land. Sverige är extremt dysfunktionellt och det
på grund av att en massa dåliga människor som gör dåliga saker eller enbart tär på alla andra tillåts rösta och göra saker och ting värre och värre.

Åttaklövern är INTE lösningen på problemen. Åttaklövern ÄR problemet förutom alla utlänningar.

Alternativ för Sverige är lösningen.

Återgå nu till trollandet bäste Regulus. Ingen mening att du svarar på detta då jag inte är intresserad av att diskutera någonting med dig, ditt trollande har jag upplevt i många år nu, du är lite för uppenbar.
Tillbaks under bron med dig. Ta med dig resten av HejaJimmie-trollfalangen också.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-02 kl. 19:02.
Citera
2018-09-02, 19:04
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Hela trådstarten bygger på vad som kan anses vara bästa sättet att närma sig politiskt inflytande oavsett vilken partiledare SD har. Trådstarten bygger också på att alla partier vill nå makten så länge man inte begår politisk självmord i processen, något SD förstår och försöker att möta dem halvvägs på vägen.

AfS har inga sådana ambitioner. Visst kan man vara stolt över sina principer, men då borde du kanske snarare vara militär istället för politiker. Hittills står jag fast vid att de vid ett riksdagsinträde kan orsaka mer skada än nytta med sin retorik och planer för SD, både som "samarbetspartner" och "rival", båda kommer att visa sig vara lika farliga för partiet, och för hela vårt lands politiska utveckling nu i detta kritiska läge då förändring i någon form måste uppnås.
Det är du som har en pessimistisk attityd genom att antyda på att läget är kört, därför är det ointressant att skapa legitimitet och kompromisser för att manövrera i miljön.
och det spelar också argumentet att SD'are borde överge partiet inför 2014 och bygga upp en ny rörelse från scratch som ska få 51% för att få inflytande någon gång år 2042.

Det är politiskt självmord att samarbeta med SD efter man stått i flera år och sagt att man aldrig aldrig skulle göra det. Jag hoppas verkligen du förstår det. Alltså blir det inget samarbete nästa mandatperiod oavsett valresultat. Skulle SD bli större än båda blocken kommer något parti att byta sida, förmodligen C eller MP.

Detta är inte pessimism, det är vad varje logisk människa skulle göra i deras ställe. Det är inte i deras intresse att spränga sina partier i småbitar och att köra sin trovärdighet i botten för att hjälpa SD. Du verkar tro att Ulf Kristersson (som innerst inne är mer för fri invandring än Reinfeldt) skulle köra sin personliga trovärdighet i botten, ta en intern partistrid, ta strid mot L + C och förstöra alliansen; allt detta för att samarbeta med ett parti han personligen avskyr.

Inget av detta skulle förändras med AFS i riksdagen men då har vi alla fall nån som vågar kalla en spade för en spade.
Citera
2018-09-02, 19:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
AfS och Alternativ för Sverige och hur det söks på Google. Klar uppgång under senaste månaden.

https://twitter.com/sphlpp/status/1035986290892828673
Citera
2018-09-02, 19:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vart ligger då planen för att SD ska få inflytande med AfS?
På kort sikt så kan jag tänka mig en konstellation med SD+M+AFS. Då måste först KD trilla ur riksdagen vilket förhoppningsvis snart blir verklighet och så måste M byta till en mer nationalistisk och konservativ partiledare.
Citera
2018-09-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artacus
Tänker AFA ta bilder på AfS-supportrar för att lägga ut och försöka spåra dem som de gör med NMR? Jag var på torgmötet i Göteborg och när jag gick hem var det nån jävel som stod och tog bilder på mig när jag väntade vid ett övergångsställe.
Om ja, var tänker de lägga upp denna informationen?

Om man går på offentliga tillställningar så får man räkna med att hamna på bilder som eventuellt kan användas av fienden. Jag har sett mig själv på film från tre olika torgmöten. Nu har vi dock börjat nå en kritisk massa så att det inte spelar så stor roll längre. Visst, en del kommer kanske hamna i trubbel med arbetsgivare eller sitt sociala nätverk, men nu måste vi köra på ändå. Det får gå som det går. Vi kan inte vänta längre!
Citera
2018-09-02, 19:14
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Storleksförhållandet på Facebook, googletrends, och i Vote är ungefär desamma:

https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=SE&q=Sverigedemokraterna,alternativ%20f%C3%B 6r%20sverige

Och detta mitt i brinnande valrörelse mot självaste Sverigedemokraterna.
Citera
2018-09-02, 19:19
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
På kort sikt så kan jag tänka mig en konstellation med SD+M+AFS. Då måste först KD trilla ur riksdagen vilket förhoppningsvis snart blir verklighet och så måste M byta till en mer nationalistisk och konservativ partiledare.

Vad benämner du som "kort sikt". 16 år? M är knappt redo att samarbeta med SD även om man gärna tänker tanken innan man går till sängs.
Det enda positiva jag kan se med ett AfS inträde är att de "förskjuter" det nationalistiska spektrumet till förmån för SD. Detta innebär alltså att AfS kommer bli en Persona Non Grata som för alltid kommer att pratas över med aldrig till, medans SD accepteras.
Detta är dock en farlig förutsättning eftersom det mycket väl kan utveckla sig i en motsatt riktning för SD i ett AfS inträde, lite som det jag presenterade i trådstarten.

Och en slutliga frågan blir: Vore det inte klokast att stödja SD tills de har vunnit reell makt och massinvandringen har kraftigt reducerats, budgeten omfördelats, och statliga organ omorganiserats till förmån för att ta tag i invandringsstatistiken?
Det scenario du pushar för kommer att ta många många många år. Är du redo att ge upp all hopp för förändring så snabbt? Hur kommer det att påverka Sverige om du ska bara ge upp och låta Status Que råda i politiken till AfS blir "accepterade" att bilda regering?

Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det är politiskt självmord att samarbeta med SD efter man stått i flera år och sagt att man aldrig aldrig skulle göra det. Jag hoppas verkligen du förstår det. Alltså blir det inget samarbete nästa mandatperiod oavsett valresultat. Skulle SD bli större än båda blocken kommer något parti att byta sida, förmodligen C eller MP.

Detta är inte pessimism, det är vad varje logisk människa skulle göra i deras ställe. Det är inte i deras intresse att spränga sina partier i småbitar och att köra sin trovärdighet i botten för att hjälpa SD. Du verkar tro att Ulf Kristersson (som innerst inne är mer för fri invandring än Reinfeldt) skulle köra sin personliga trovärdighet i botten, ta en intern partistrid, ta strid mot L + C och förstöra alliansen; allt detta för att samarbeta med ett parti han personligen avskyr.

Inget av detta skulle förändras med AFS i riksdagen men då har vi alla fall nån som vågar kalla en spade för en spade.

Om SD blir störst så handlar det bara inte kortsiktigt (alltså "direkt efter valet") utan för hela mandatperioden och för all framtid. Det är någon som kommer att stå i skolböckerna för generationer att komma. Det kommer att syna media och vänsterns bild av SD. Ju större SD blir så kommer övriga partier att knuffas in i ett hörn tills någon bryter isen, när det händer så kommer legitimeringen och framförallt praktiseringen av politiken att ske i rekordfart.
Att någon bryter isen kan ske 2018, eller 2019, eller 2020.
Intresset borde ligga i att SD blir större och större tills de slutligen bildar regering INNAN man börjar att planera för nästan projekt, annars så skadar ni rörelsen något så enormt. Ni verkar vara helt tagna av extasen av AfS framfart att ni inte har tänkt till om detta.

Allianser är redan sprängd. Det inser Ulf också. Den kommer aldrig att bli stor nog igen för att kunna bilda regering, och tillslut så kommer man att tröttna på att hela tiden ignorera en majoritetsregering pga beröringsskräck. Ju större SD blir, desto lättare kommer det att bli för Moderaterna att rättfärdiga sitt samarbete med SD, och då kommer resten att haka på med tiden.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-02 kl. 19:30.
Citera
2018-09-02, 19:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Apartheid har du redan med den etniska rensning som dina utländska vänner håller på med.

Jag har inga vänner som sysslar med apartheid.

Citat:
Och varför ska utlänningar som får ett medborgarskap på lån inte kunna vara en B-medborgare?

Medborgarskap är inte något man får på lån. Medborgarskapet är själva grunden för samhällskontraktet.

Citat:
Verkar helt efterblivet att någon analfabet som vägrar assimilera sig ska räknas som någon sorts fullvärdig medborgare. Galet system. Helt galet att man ska kunna flytta in i ett land och få styra dess öde.

Att ha strikta regler för vem som i framtiden kan bli medborgare är en sak. Jag ser inte språktester som något kontroversiellt där. Min invändning gällde förslaget att ändra reglerna i efterhand. Så gör man inte i en rättsstat.

Citat:
Då är det ursprungliga Grekiska demokratiska systemet mycket bättre. Där fick inte utlänningar medborgarskap inte några förvirrade kvinnor heller, inte heller slavar med flera.

OK. Du gillar kvinnoförtryck och slaveri. Tror dock inte att AfS är rätt parti för dig i så fall. Troligen skulle du känna dig mer hemma i NMR.

Citat:
Du har en skev syn på vad som utgör ett fungerande land. Sverige är extremt dysfunktionellt och det på grund av att en massa dåliga människor som gör dåliga saker eller enbart tär på alla andra tillåts rösta och göra saker och ting värre och värre.

Jag har inte förnekat att Sverige står inför stora problem, och att de nuvarande politikerna har ett betydande ansvar för det.

Det vi diskuterar är dock AfS politik, och om den skulle göra situationen bättre eller sämre. Jag tror att det vore djupt olyckligt om Sverige hamnade i en situation där hat piskas upp mellan olika grupper.

Citat:
Återgå nu till trollandet bäste Regulus. Ingen mening att du svarar på detta då jag inte är intresserad av att diskutera någonting med dig, ditt trollande har jag upplevt i många år nu, du är lite för uppenbar. Tillbaks under bron med dig. Ta med dig resten av HejaJimmie-trollfalangen också.

Komiskt att du tror att jag tillhör "HejaJimmie-trollfalangen" bara därför att jag kritiserar AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in