Citat:
Expressen går all-in med sina gamla nazistavslöjanden, Baas får jobba övertid. Idag även med något gammalt mordhot.
Oskarssson belyser ett verkligt problem; ”kvinnosyn” i form av minskad aborträtt, (frivilllig) sambeskattning, ”slopade pappamånader” (observera ordvalet) samt något annat jag inte minns.
vete tusan om det var så smart att tafsa på aborträtten i ett land som Sverige. Att sambeskattningen är frivillig måste nog Åkesson förtydliga samt att ”slopade pappamånader” är att öka valfriheten för familjer att få ihop sitt livspussel, tex för företagare och bönder, är också viktigt att belysa. Övriga partier (ex KD) går in för att reglera ensam SD och KD låter familjen bestämma (borde ju även vara en självklarhet för L att stödja, om de nu vill göra rätt för sitt namn.
Oskarssson belyser ett verkligt problem; ”kvinnosyn” i form av minskad aborträtt, (frivilllig) sambeskattning, ”slopade pappamånader” (observera ordvalet) samt något annat jag inte minns.
vete tusan om det var så smart att tafsa på aborträtten i ett land som Sverige. Att sambeskattningen är frivillig måste nog Åkesson förtydliga samt att ”slopade pappamånader” är att öka valfriheten för familjer att få ihop sitt livspussel, tex för företagare och bönder, är också viktigt att belysa. Övriga partier (ex KD) går in för att reglera ensam SD och KD låter familjen bestämma (borde ju även vara en självklarhet för L att stödja, om de nu vill göra rätt för sitt namn.
SD har inte tafsat på nån aborträtt, endast föreslagit en justering nedåt till 12 v.
Det behövs att ett parti säger ifrån om att det sker för många aborter. Inte är det nåt som skrämmer iväg kvinnor. Oerhört många kvinnor tycker att det är för höga aborttal. SD har allt att vinna på att de skiljer sig från de andra partierna härvidlag.
Glöm inte att både M och C röstade nej till fri abort på sjuttiotalet. Det gjorde också en stor del av FP, sannolikt deras frisinnade falang med rötter i frikyrkorörelsen.
Personligen är jag för restriktivare regler för abort. Dock inget förbud, då det kan leda till farliga illegala aborter. Jag är kristen och då är det naturligt att tycka att abort är principiellt fel. Jag väljer SD inte bara för justering om aborter, jag gillar hela deras program då jag är en typisk socialkonservativ högerman.
Dock är det inte vanligt att man gillar allt i ett parti, men jag håller det föga troligt att en person som är less på kaos, anarki och en vanvettig invandringspolitik lämnar SD för ex vis S pga några abortveckor.