2018-09-02, 16:07
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
De bor på Gn*jsvägen, ligger det där?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Finns även en adress i Odensbacken.
F*lket*rp (*=o) 436,*71594*OD*NSB*CK*N

Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Sommarstuga.

HDs föräldrar bor alltså i Örebro och har en sommarstuga i Odensbacken, är det rätt uppfattat?

Edit: Noterar att Gne*svägen ligger i Lundby med närhet till SDs bostad.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-02 kl. 16:21.
Citera
2018-09-02, 16:08
Medlem
Har det framkommit någon faktisk information här i tråden vilket eller vilka av barnen som var hemma hos LW under mordkvällen alt sov hos henne på natten?
Citera
2018-09-02, 16:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har det framkommit någon faktisk information här i tråden vilket eller vilka av barnen som var hemma hos LW under mordkvällen alt sov hos henne på natten?

Det har framkommit olika uppgifter kring vilka barn som sov hos LW under mordnatten.
Att den yngsta sonen sov där ingår i alla uppgifter så det verkar stämma. Var dottern och äldsta sonen sov den aktuella råder det delade meningar om.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-02 kl. 16:23.
Citera
2018-09-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Den äldste NW är skriven hos UW vilken även ger han alibi. Den yngste (födelsebarnet) bör varit hemma hos LW, troligen även mittenbarnet? Ett barn larmade UW på morgonen.
Citera
2018-09-02, 16:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag bestämmer väl själv vad jag ser som relevant att skriva om angående det här fallet i tråden.

Behöver ingen tillåtelse från dig eller någon annan
Nu är jag inne på vems sommarstuga polisen genomsökte för någon månad sedan.

Minnet sviker mig idag Är det bekräftat att polisen ”finkammat” en sommarstuga och att det i så fall var ca en månad sedan de gjorde det? Varför (om det stämmer) dröjde det relativt länge innan de så gjorde? Någon som vet?
Citera
2018-09-02, 16:28
Medlem
gloriouslifes avatar
SD verkar ju ha skyllt otroheten på LW.
Och fått JG att hålla med honom.

Men jag tycker även att han skyllar på HD.
Att han inte "fått" vad han behövt av henne.

Han tar alltså inget eget ansvar för sina egna
handlingar.
Mycket omoget beteende,

Har han fått HD att känna att allt är hennes fel?

Man kan ta mycket skit men till sist brister det.
Alla har en bristningsgräns.
Har man vänt allt mot sig själv och hållit allt inom
sig i många år så blir explosionen desto kraftigare
när det väl brister.

Kan det ha varit vad som hände?
Fick HD till sist nog av alla lögner och svek?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-02 kl. 16:31.
Citera
2018-09-02, 16:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Minnet sviker mig idag Är det bekräftat att polisen ”finkammat” en sommarstuga och att det i så fall var ca en månad sedan de gjorde det? Varför (om det stämmer) dröjde det relativt länge innan de så gjorde? Någon som vet?

Här står om beslag gjorda i en sommarstuga. Märk väl att det står "två anhöriga" till SD:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Citera
2018-09-02, 16:44
Medlem
Citat:

Har för mig att dom inte fick tillstånd till det. SD/HD kanske inte ens har befunnit sig där? Däremot kan dom fått gå in och se sig omkring? Någon avspärrning har jag inte hört om.
Citera
2018-09-02, 16:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

”Överklagar beslag
Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.
Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.
– De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.
De anhöriga ville inte kommentera saken i media.”

Det här är den enda uppgiften jag minns och som jag kan hitta angående beslag och sommarstuga.
Artikeln är publicerad den 19 juni och det innebär att beslagen ifrån sommarstugan inte kan ha gjorts för en månad sen.

Rosamund: Kan du ange din källa?
Citera
2018-09-02, 16:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

”Överklagar beslag
Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.
Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.
– De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.
De anhöriga ville inte kommentera saken i media.”

Det här är den enda uppgiften jag minns och som jag kan hitta angående beslag och sommarstuga.
Artikeln är publicerad den 19 juni och det innebär att beslagen ifrån sommarstugan inte kan ha gjorts för en månad sen.

Rosamund: Kan du ange din källa?

Har precis angett källa. Jag skrev för någon månad sedan, kan då vara 1-2 tänkte jag. Mindes inte tiden men visste att de varit i en sommarstuga.
Citera
2018-09-02, 16:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Tror att det finns folk här i tråden som sitter på information om vad som hänt samt om bakgrunden men vågar inte träda fram pga framförallt de nyregistrerade personerna som uppenbart har kopplingar till trion SD/HD/JG som härjar i tråden med desinformation och nedsvärtande av LW (med medeltida värderingar). Det måste vara mycket unikt i detta forum. Jag hoppas utredarna står inför genombrott inom snar framtid för LW:s anhöriga och vänners skull.

De kan alltid prata med polisen.

Och de kan skicka PM till användare här i tråden,
som de litar på, ifall de inte törs skriva själva.
Citera
2018-09-02, 16:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har precis angett källa. Jag skrev för någon månad sedan, kan då vara 1-2 tänkte jag. Mindes inte tiden men visste att de varit i en sommarstuga.

Så tiden för beslagen var en ren gissning eller hur ska jag tolka det?
Vilken källa har du för att sommarstugan ”finkammats”?
Vet du alltså att en fullskalig husrannsakan gjorts och att polisen inte endast inhämtat aktuella föremål?
Vilken sommarstuga gäller det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in