2018-09-02, 01:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om MV har rätt så passar HD lika bra in i det händelseförlopp som polisen tänkte sig. Att SD skulle ha stått utanför LW:s bostad var ju bara ett antagande man gjorde, utifrån teorin om att det var han som var gärningsmannen.

Lite konstigt egentligen att man inte riktade in sig på HD i stället. Där kan man ju (till skillnad från med SD) faktiskt tänka sig ett begripligt motiv (svartsjuka).

Ja, nog finns det ett par stycken till som är lika misstänkta som SD så det är märkligt att allt fokus hamnade enbart på honom från början.

De andra har inte utretts alls verkar det som på grund av att utredarna bestämt sig för att SD är "den rätte". Så känns det iaf, stämmer kanske inte. Vi får se när FUP kommer.
Citera
2018-09-02, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Har HD ett gediget alibi?

SD och HD skulle ju åka till USA på tisdagen så förmodligen var HD hos sina föräldrar med barnen. Då någon skrev att HD hade bilen så hon använde väl den till att ta barnen dit med packning.
Citera
2018-09-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, alibi från föräldrar är nog inte särskilt tillförlitligt i en mordutredning.
Eftersom det är HD:s föräldrar detta handlar om tror jag inte heller att föräldrarna är tillförlitliga som vittnen, speciellt om det stämmer (som jag har för mig framkommit i tråden) att dom fortfarande umgås med svärsonen...
Citera
2018-09-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läs resten av det han har skrivit i frågan. Den där texten bygger på hypotesen att SD är GM.
Uppgift och hypotes/spekulation är två skilda saker...
Hur är det med indicier och egna spekulationer då EGT? Är det skilda saker eller har de samma betydelse i din ordbok?
Citera
2018-09-02, 10:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läs resten av det han har skrivit i frågan. Den där texten bygger på hypotesen att SD är GM.
Uppgift och hypotes/spekulation är två skilda saker...

Nej det är ingen spekulation från MV att SD troligen var den som väntade på Lena.
Hen har insyn i utredningen och skrev att det var mer som talade för än emot.

Utredarna kanske har något som tyder på att SD väntade utanför. Kan vara vittnesuppgift, sms eller annat.
Citera
2018-09-02, 10:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ja, det är mycket att hålla reda på
Man skulle lätt kunna skriva en trilogi om detta fall, om man bara hade haft författartalang.

Sant! Jag funderar på om jag ska tvinga mig själv att läsa om hela tråden för nu verkar hjärnan ha snabbstädat in alla (i tråden nämnda) i flertalet olika skrymslen hos mig:

Någon snygg (AL) delar utrymme med en förmodad trygg (C*JJO?).

En ful drul i strul (SD) umgås med en söt svårknäckt nöt (HD).

Oräkneliga vänner man inte känner (JH, JG, ML, JS m.fl.).

Släkt i sorg i enslig borg.

Insynskällor tror sig veta vad GM bör heta.

Agenter i det tysta som intet får knysta.

Därutöver kyrkan, med egen tro och dyrkan.

Hur ska vi någonsin kunna få ordning på detta trassel? Jag avundas inte utredarna
Citera
2018-09-02, 10:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej det är ingen spekulation från MV att SD troligen var den som väntade på Lena.

Utredarna kanske har något som tyder på att SD väntade utanför. Kan vara vittnesuppgift, sms eller annat.
Att SD skulle ha stått utanför LW:s bostad var enligt MV:s redogörelse ett antagande polisen gjorde, inte fakta. Om ni inte kan skilja på det här är det inte konstigt att det spårar ur.

Kan det vara så illa att åklagaren också missförstod polisen här, och uppfattade det som att det var utrett att SD hade varit vid LW:s hus? Det här skulle ju i så fall kunna vara förklaringen till att hon trodde sig kunna få honom häktad på sannolika skäl.
Citera
2018-09-02, 10:45
Medlem
Citat:

Det sades väl också att hen stod framför dörren, alltså inte på vägen.

Rimligen baseras det på något?
Citera
2018-09-02, 10:45
Medlem
Citat:

Hur kan Du vara så säker på att MV verkligen har insyn i utredningen?
Citera
2018-09-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Sant! Jag funderar på om jag ska tvinga mig själv att läsa om hela tråden för nu verkar hjärnan ha snabbstädat in alla (i tråden nämnda) i flertalet olika skrymslen hos mig:

Någon snygg (AL) delar utrymme med en förmodad trygg (C*JJO?).

En ful drul i strul (SD) umgås med en söt svårknäckt nöt (HD).

Oräkneliga vänner man inte känner (JH, JG, ML, JS m.fl.).

Släkt i sorg i enslig borg.

Insynskällor tror sig veta vad GM bör heta.

Agenter i det tysta som intet får knysta.

Därutöver kyrkan, med egen tro och dyrkan.

Hur ska vi någonsin kunna få ordning på detta trassel? Jag avundas inte utredarna

Tror att det finns folk här i tråden som sitter på information om vad som hänt samt om bakgrunden men vågar inte träda fram pga framförallt de nyregistrerade personerna som uppenbart har kopplingar till trion SD/HD/JG som härjar i tråden med desinformation och nedsvärtande av LW (med medeltida värderingar). Det måste vara mycket unikt i detta forum. Jag hoppas utredarna står inför genombrott inom snar framtid för LW:s anhöriga och vänners skull.
Citera
2018-09-02, 10:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Sedan anser jag att män generellt är svaga och inte kan stå emot vackra kvinnor och sex om de har möjlighet att få detta, när de inte fått intimitet hemma i åratal. Detta blir lite förmildrande omständighet mot SD. Här kunde LW varit den starka och kunnat stå emot, tänker jag. Hon hade väl inga pockande otillfredställda lustar så att hon var tvungen att ta första bästa karl trots att han var gift? Hon var singel och kunde valt från andra singlar som säkert var intresserade.

Menar du att eftersom LW var en attraktiv kvinna så är det förståeligt att SD inte kunde stå emot henne?
Och tvärtom åt andra hållet.
Eftersom SD definitivt inte är en attraktiv man så borde SD ha stått emot honom?
Citera
2018-09-02, 10:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Den synen delas av många i min yrkeskategori då vi, om inte dagligen, men flera gånger i veckan träffar just sådana män som i svaga ögonblick, av den anledning jag nämnt, varit otrogna.

Så jag tycker nog att jag har belägg för mitt påstående i denna fråga. Det är inte alls medeltida utan det sker i nutid.
Ingen har ifrågasatt att otrohet förekommer överallt omkring oss.
Det många har ifrågasatt är om man alltid ska skylla på kvinnan, även i de fall när det bara är mannen som är gift.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du får såklart tycka vad du vill men att påstå att du anser att båda har lika stor skuld i affären rimmar illa med det du samtidigt uttrycker.

Stackars SD som var försvagad av köttsliga lustar och inte kunde stå emot den vackra LW med förkastlig moral 😏 (ironi).

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
År 2018 och vissa menar fortfarande att kvinnan är skulden till att en man är otrogen..Skäms på er 😡. Hon kanske även borde stenas för det??????!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in