2018-09-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack!
Någon som minns vad som uppgetts angående HD och hennes användande av bilen?

Nej. De bor i Örebro.
Citera
2018-09-02, 15:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Bor HDs föräldrar i Örebro?

Har ett svagt minne av att EGT uppgett att någon sett HD körandes bilen då SD var inne på det första förhöret. Kan vara att jag minns fel, någon annan som kommer ihåg?

EGT trodde sig veta att HD hade bilen.
Det verkar som HD:s föräldrar bor i Odensbacken.

Det var till Odensbacken han åkte med barnen på långfredagen och sen gjorde en rejäl runda med över 20 cacher och dessutom klämde in S*ftis på den rundan. Jag inbillar mig att S*ftis har undvikit SD så mycket hon kan under 2018. Hon verkade hellre umgås med bl a L't'rp, Ca*jjo*, B*h*ld*rX och AL.

I vilken ordning tog SD cacherna den 30/3 -18?
Vilken tid lämnade han döttrarna hos svärföräldrarna i Odensbacken?

Han tycktes vara ensam fikabesökare hos stmellosa, så det talar för att han tog fikat hos dem efter han lämnat barnen i Odensbacken.

På tre cacher har jag funnit bekräftade tider och koordinat.

kl 17.21 - vid fika bordet hos stmellosa

kl 19.29 Elaines Klätterträd - Sköllersta

kl 19.42 Sköllersta TB-Hotell
Citera
2018-09-02, 15:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Minst 75% av tråden de senaste dygnen, upptas av en ros som skriver långa intetsägande haranger utan minsta substans, samt kopieringar av dessa.
I väntan på mer rediga inlägg har jag återigen genomlyssnat div fall i Rättegångspodden. Vad gäller SD anser jag att han blir mindre och mindre trolig GM.
I Tova-fallet: MGM saknar anställning, har heller aldrig haft anställning. Bor i fastighet utan vatten och avlopp, ägd av MGM's far. Under mordnatten påverkad av hembränt sedan 12 timmar, samt Xanor. Sökt hjälp för akut psykisk ohälsa ett flertal gånger direkt efter dödsfallet.
i Fatima-fallet som LGW hänvisar till: MGM är yrkeskriminell, ickesvensk. BO ickesvensk med psykiatrisk diagnos. Skelettdelar funna efter ett år.
Hur kan man ens jämföra med SD?
Vad menar du? Mördare saknar ofta avlopp och är med fördel ickesvenskar? Mördare finns bland alla kategorier av människor. Bland det konstigaste jag läst.
Citera
2018-09-02, 15:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Nej. De bor i Örebro.

Ja, HD:s föräldrar samt syster bor i Örebro.

SD:s föräldrar samt syster och två bröder bor i Västerås.
Citera
2018-09-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT trodde sig veta att HD hade bilen.
Det verkar som HD:s föräldrar bor i Odensbacken.

Det var till Odensbacken han åkte med barnen på långfredagen och sen gjorde en rejäl runda med över 20 cacher och dessutom klämde in S*ftis på den rundan. Jag inbillar mig att S*ftis har undvikit SD så mycket hon kan under 2018. Hon verkade hellre umgås med bl a L't'rp, Ca*jjo*, B*h*ld*rX och AL.

I vilken ordning tog SD cacherna den 30/3 -18?
Vilken tid lämnade han döttrarna hos svärföräldrarna i Odensbacken?

Han tycktes vara ensam fikabesökare hos stmellosa, så det talar för att han tog fikat hos dem efter han lämnat barnen i Odensbacken.

På tre cacher har jag funnit bekräftade tider och koordinat.

kl 17.21 - vid fika bordet hos stmellosa

kl 19.29 Elaines Klätterträd - Sköllersta

kl 19.42 Sköllersta TB-Hotell

De bor på Gn*jsvägen, ligger det där?
Citera
2018-09-02, 15:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att SD skulle ha stått utanför LW:s bostad var enligt MV:s redogörelse ett antagande polisen gjorde, inte fakta. Om ni inte kan skilja på det här är det inte konstigt att det spårar ur.

Kan det vara så illa att åklagaren också missförstod polisen här, och uppfattade det som att det var utrett att SD hade varit vid LW:s hus? Det här skulle ju i så fall kunna vara förklaringen till att hon trodde sig kunna få honom häktad på sannolika skäl.

Det fetade: Det där är så osannolikt så att sannolikheten förmodligen är större att jorden är platt. Men jag lägger in en brasklapp: Såvida inte åklagaren är analfabet, döv och ej kan kommunicera med människor på något annat sätt, exempelvis med teckenspråk eller röksignaler.

Men jag tvivlar på att en person med sådana funktionshinder ens kan bli åklagare faktiskt.
Citera
2018-09-02, 15:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
De bor på Gn*jsvägen, ligger det där?

Finns även en adress i Odensbacken.
F*lket*rp (*=o) 436,*71594*OD*NSB*CK*N
Citera
2018-09-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Finns även en adress i Odensbacken.
F*lket*rp (*=o) 436,*71594*OD*NSB*CK*N

Sommarstuga.
Citera
2018-09-02, 15:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Sommarstuga.

Kan det vara deras sommarstuga som blev genomsökt?
Sh.Holmes sa ju att det inte var JG:s sommarstuga och bil som blev genomsökt.
Citera
2018-09-02, 15:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
HD: klart motiv om LW haft lång affär med SD samtidigt som HD inte mått bra psykiskt av utmattning. Det är nog lättare att förskjuta skuld på konkurrerande kvinna än erkänna skulden hos den man hon kanske ännu varit/är kär i och som är pappa till hennes barn. Flytten för HD till hus så nära LW i samband med separationen från SD känns också suspekt i sammanhanget och särskilt med svajiga uppgifter som det nu verkar om varför just det huset blivit aktuellt om tidigare uppgift om bror som ägare för huset tidigare inte stämmer. Om HD är GM skulle det förklara att hon fortsätter umgås med SD helt orädd tillsynes. Vill gärna veta mer om HD och anser att vi fortfarande vet väldigt lite om henne som person ifall hon är MGM och inte bara anhörig. Har närapå upplevt att så fort folk i tråden velat syna HG närmre i sömmarna har fokus flyttats i periferin långt bort från henne, ej sällan mot LWs umgänge med manliga bekanta. Som enbart anhörig till SD kan jag förstå det då hon också är ett offer i viss mån och man vill skona henne från granskning, men som potentiell GM bör hon även synas som alla andra. För mig är hon faktiskt mer given GM än SD sett till motiv och var hon bosatt sig kort innan mordet. Hon verkar vara vältränad och aktiv också liksom LW vilket skulle kunna förklara lång kamp därav skrik under längre tid. Vad vet vi mer om HD än att hon har sjuksköterska och har en syster samt har bott i Örebro hela sitt liv vad det verkar? Personlighet? Relation? Pojkvän efter SD, t ex Sillen som nämns i hennes loggar? Tankar nu om SD? Bakgrund?

Det skulle vara intressant att få veta vad EGT,
som har uppgett sig känna SD och HD,
tycker om de här tankarna.
Citera
2018-09-02, 16:00
Medlem
Citat:
Sommarstuga.

Kanske där dom bott/bor? Hyrbilen behöver inte vara JGs?

EDIT. Han kanske bara fick agera täckmantel?
Senast redigerad av Remark 2018-09-02 kl. 16:06.
Citera
2018-09-02, 16:01
Medlem
Citat:
Sommarstuga.

Aha. Detta har jag missat totalt. Vem är den 22-åriga person som verkar bo där (om jag läst/förstått rätt)? Hen har samma efternamn som HD:s syster; Olo*sson. Har föräldrarna nära till denna stuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in