Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag ifrågasätter helt enkelt dina 2 påståenden:
A) Fast det har ju aldrig tidigare hänt i världshistorien att en skyskrapa av stål har totalkollapsat av brand. Det finns skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa.
och
B) Argumentet är att ’brand enbart’ i det läget blir den statistiskt minst sannolika hypotesen (0.0) eftersom ett stort antal ’modern highrise’ har totalkollapsat, men då som resultat av kontrollerade demoleringar (1.0)
Nu ber jag dig än en gång visa vilket underlag stöder dessa påståenden på.
Det verkar dock som om du äntligen insett att åtminstone påstående A) var helt tokigt eftersom du försöker omformulera påståendet som om du sa något helt annat, men vad sägs om att helt enkelt bara erkänna att du hade fel?
Om jag skrivit ”steel framed” så hade jag kanske haft fel. Vad gäller ”skyskrapa” så ändrar jag mer än gärna till endast ”highrise” eftersom det stärker mitt argument.
Så, mitt argument är precis detsamma eller stärks, även om jag modifierar enligt ovan. Så, vad fan är det du klagar på? Du kanske vill vinna lite tid? Trasa sönder diskussionen genom att bita fast i trivia och älta set härifrån till evigheten?
Är inte det ganska fult?
Citat:
Det är inte på något vis förutsättningar som måste redas ut för dina påståenden. Det kan vi roa oss med när detta är avklarat.
Jo, det är precis var det är om du driver tesen att jag formulerade mig på ett ohederligt sätt för att få mitt argument att framstå som mer rimligt. Det du tydligen inte fattar är att modifieringarna stärker mitt argument. Jag försökte således inte att ohederligt lägga upp något som inte stämmer, för att vinna en diskussion.
Citat:
Här är det väl bra om du visar den mängd byggnader du påstår har brunnit utan att kollapsa.
Nej, jag frågar DIG eftersom att det är DU som insisterar på att brand är den mest naturliga förklaringen till WTC 7’s kollaps.
Så, jag frågar igen. Och hur många modern high rise buildings har totalkollapsat av brand innan 9/11? I runda slängar?
Citat:
Eftersom du ändrar förutsättningarna allteftersom mellan byggnadskonstruktioner, storlek på byggnaderna och om det ska vara före eller efter 9-11 så är det dessutom bra om du specificerar exakt vad du är ute efter så vi slipper sitta och leta efter exempel du sedan förkastar av valfri nyck.
Kärnan i argumentet har hela tiden varit densamma. Se ovan.
Citat:
Det är inte på något vis förutsättningar som måste redas ut för dina påståenden. Det kan vi roa oss med när detta är avklarat.
Jag försöker att återknyta till vad som egentligen diskuteras:
1. Varför tillät Bush-regimen ingen forensisk utredning INNAN allt bevismaterial fraktades bort, höggs upp och spreds för vinden?
2. Varför undersökte inte NIST det lilla rasmaterial som trots allt fanns kvar för spår av explosioner, sprängämnen eller incendiaries?
Så här långt har du endast lyckats att kvida ur dig undanflykter och direkta felaktigheter och när inte det håller längre, bita dig fast i formuleringar som kan misstolkas om man har ett sådant uppsåt. Har du något med substans, eller ska du äntligen tillstå att Bush-regimen gjorde allt den kunde för att först undvika- och sedan mörklägga, vad som egentligen hände?