2018-09-02, 14:57
Medlem
Expohunters avatar
Live; https://twitter.com/AfS_riks/status/1036235950777556992
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Men dessa ersättningar beror ju inte på hur AfS utformat sitt program. Tvärtom så vill ju riksdagen helst inte låtsas om att AfS finns.
Också MSM försöker undvika att nämna AfS vid namn. I denna Expressenartikel om Mikaels Janssons resa till Syrien nämns SD eller Sverigedemokraterna sju gånger medan AfS omnämns bra två gånger. Resan handlade säkert om att lyfta AfS inrikespolitiskt inför valet och det lyckades man med trots MSM mörkläggning.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/avhoppade-sd-ledamoten-i-mote-med-diktatorns-man/
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Kontrakt med bedragare, som lurat till sig kontraktet genom lögner, är kontrakt som ska rivas sönder. Annars är det ingen rättsstat.

Min kritik handlar inte om detta utan om att AfS vill diskriminera utlandsfödda medborgare på andra grunder. Se mitt inlägg i den andra tråden:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Okej, jag frågar igen då; Men hur exakt menar du att AfS gör skillnad på medborgares rättigheter?

Jag har redan svarat på det, men du kanske missade det. Kraven på att man ska ha varit svensk medborgare i 18 år vid anhöriginvandring och kraven på goda språkkunskaper m.m. för att få behålla sociala förmåner som intjänad pension. Här handlar det alltså om krav som AfS vill införa i efterhand, vilket är både oetiskt och rättsvidrigt.

Annars kan jag också hänvisa till länken jag gav ovan.
Citera
2018-09-02, 14:59
Medlem
Den här anmälan om hets mot folkgrupp kommer inte att resultera i annat än att den hamnar i papperskorgen.
AfS har en jurist med som en av talarna, och hon har självklart gått igenom, och läst alla talen. Skulle det finnas något otillåtet innehåll, så skulle hon ha strukit den meningen.
Jag lyssnade på alla talen och jag hittade inget anmärkningsvärt.
Säkert en övernitisk vänsterpolis som ligger bakom anmälan. Om det nu är en polis som upprättat anmälan.

Jeff Ahl var helt klart den bäste talaren. En folktalare av rang. Jag tror till och med vänsterpacket rycktes med och skulle inte bli förvånad om en och annan av dom lägger sin röst på AfS.
Citera
2018-09-02, 15:01
Medlem
Citat:
Min kritik handlar inte om detta utan om att AfS vill diskriminera utlandsfödda medborgare på andra grunder. Se mitt inlägg i den andra tråden:

Jag har redan svarat på det, men du kanske missade det. Kraven på att man ska ha varit svensk medborgare i 18 år vid anhöriginvandring och kraven på goda språkkunskaper m.m. för att få behålla sociala förmåner som intjänad pension. Här handlar det alltså om krav som AfS vill införa i efterhand, vilket är både oetiskt och rättsvidrigt.

Haha, herregud. Ditt inlägg du hänvisar till får mig att undra om du är en vänsterpajas? Allt du skriver är det ingen som stödjer AFS som bryr sig om. Snarare vill man diskriminera utlandsfödda medborgare. Om man kränker någon är man glad över det. Om någon "blatte" tar illa upp, är man glad över det.

Etik och moral, som du verkar basera ditt inlägg på är det ingen som bryr sig om här. De som stödjer AFS är trötta på mångkulturen och dess konsekvenser. Du kommer inte vinna något på det här.
Citera
2018-09-02, 15:07
Avslutad
Han som pratar är inte bra, låter väldigt osäker.
Citera
2018-09-02, 15:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Haha, herregud. Ditt inlägg du hänvisar till får mig att undra om du är en vänsterpajas? Allt du skriver är det ingen som stödjer AFS som bryr sig om. Snarare vill man diskriminera utlandsfödda medborgare. Om man kränker någon är man glad över det. Om någon "blatte" tar illa upp, är man glad över det.

Etik och moral, som du verkar basera ditt inlägg på är det ingen som bryr sig om här. De som stödjer AFS är trötta på mångkulturen och dess konsekvenser. Du kommer inte vinna något på det här.

Visst, jag har förstått att jag delvis predikar för döva öron i den här tråden. De som röstade på SvP 2014 kommer naturligtvis att rösta på AfS i år vad jag än säger.

Jag vänder mig främst till dem som surfar in av ren nyfikehet, kanske efter att ha hört om AfS eller bevittnat ett av deras torgmöten. Dessa väljare förtjänar att få en korrekt bild av det parti de överväger att rösta på.

Se det som konsumentupplysning, om du vill.
Citera
2018-09-02, 15:09
Avslutad
Citat:

Det är väl bra? Då kommer de kanske frivilligt lämna Sverige och ingen kommer vilja fly hit mer. Vilket är precis det målet man vill uppnå. Invandringspolitiken som har förts har varit totalt oansvarig och jag tror många ärligt talat skiter i om vissa invandrare hamnar i kläm, kan de inte ta hit sina anhöriga så får de väl åka tillbaka till sitt hemland. Precis på samma sätt är det legitimt att se över redan utdelade uppehållstillstånd, eftersom det kan ha skett på felaktiga grunder. Det är slut på daltandet nu, det måste bli ordning och reda i Sverige och det går bara inte om man ska hålla på och dalta med varenda jävla invandrare som har kommit till Sverige de senaste 40 åren.

Du försöker argumentera mot något du anser vara fel, men som är just en av anledningarna till att folk ens vill rösta på AfS. Så du får nog tänka om där. Kanske skriva nazister x antal gånger hjälper? Eller inte. Se ovan.
Citera
2018-09-02, 15:12
Medlem
Citat:
Visst, jag har förstått att jag delvis predikar för döva öron i den här tråden. De som röstade på SvP 2014 kommer naturligtvis att rösta på AfS i år vad jag än säger.

Jag vänder mig främst till dem som surfar in av ren nyfikehet, kanske efter att ha hört om AfS eller bevittnat ett av deras torgmöten. Dessa väljare förtjänar att få en korrekt bild av det parti de överväger att rösta på.

Se det som konsumentupplysning, om du vill.

Okej, kan absolut fungera för de nyfikna. Problemet är väl att på sättet du formulerar ditt inlägg så ser det bara ut som något valfri kolumnist på Aftonbladet skulle ha skrivit. Alla argument du drar har vi fått höra sen 2010 och SDs riksdagsinträde. Det är alltid samma sak. "Antisemitism, diskriminering, rasism" osv.

Begreppen är så urholkade. Medan du skriver dina inlägg så fortsätter vansinnet i Sverige att pågå och svenskar kommer vara i minoritet i framtiden.

Så känner jag. Tröttsamt och läsa din text medan Sverige går samma väg till mötes som Frankrike och Storbritannien.
Citera
2018-09-02, 15:13
Medlem
Citat:

SvP fick väl 4000 röster 2014.

Om vi lägger till 20000 missnöjda SD:are så får AfS runt 24000 röster vilket gör 0,4% i valet.

Undrar om dom orkar komma tillbaka 2022 efter ett sånt valresultat eller lägger dom ner partiet som SvP gjorde?
Citera
2018-09-02, 15:14
Medlem
Bortsett från gapvänstern så är det riktigt mycket folk som är på plats på torgmötena. Både Malmö och Lund och även Halland igår.
Det känns som intresset för AfS mer eller mindre har exploderat den senaste tiden.
Citera
2018-09-02, 15:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan bli nyval också, det ska vi ha i huvudet. Dessutom tror jag att AfS kommer satsa rejält på EU-valet om två år, det oavsett resultatet i detta riksdagsval. Inför valet 2022 är jag även tämligen säker på att man kommer ha lyckats med att bygga upp en lokal organisation, så att man kan satsa på kommunfullmäktigeval, där det räcker med 2 eller 3% för att komma in

Om knappt nio månader blir det EU-val (och som sagt chans på nyval däremellan)

Så Kasselstrand & Co. kan ju fortsätta att turnera Sverige med sin skåpbil fram till dess

PS. Bra tryck i Lund nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in