Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Man undrar hur AfS kommer att hantera säkerheten under heldagen i Stockholm 7/9? Kungsträdgården kommer att kräva en j-a massa poliser - poliser, som ju inte precis alltid är att räkna med (minns Uddewallah).

För besökarnas skulle hoppas jag det inte blir så avskärmat med en uppsjö av kravallstaket som i Malmö, där AfS åhörare tvingades ha kommunistpacket flåsande i nacken.

Frågan är när AFS startar sin egna säkerhetsorganisation? Patriotiska, muskulösa, vältränade svenska män som ser till att AFS företrädare och nyfikna människor kan känna sig trygga från våldsvänstern.

Polisen går INTE att lita på i dessa fall. Jag säger som Kasselstrand gjorde i senaste podavsnittet hos den kokta grodan - Man vill gilla polisen, men de gör det otroligt svårt för oss när de gång på gång misslyckas med sitt jobb. Eftersom man är en anhängare av lag och ordning är det tragiskt att polisen blivit så mesiga.
Citera
2018-09-02, 14:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Visst är Jessica en undermålig talare, med en obehaglig nasal röst. Sedan gillar jag inte hennes miss-präktig-framtoning - totalt osexig i sin juristkostym. Det är en miss, att de inte lyckats rekrytera fler kvinnliga kandidater. En lång blondin med beslöjad röst, skulle göra succé.

Det du kallar hennes "miss-präktig-framtoning" är någonting som är bra. Hon både är och ser ut som en hästtjej. Så hon är en extra magnet för alla hästtjejer i landet. Och vi vill få in många många hästtjejer i partiet!

Hennes väldigt nasala röst är det som är hennes problem. Om hon jobbar bort den så blir hon perfekt.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-09-02 kl. 14:42.
Citera
2018-09-02, 14:05
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Man undrar hur AfS kommer att hantera säkerheten under heldagen i Stockholm 7/9? Kungsträdgården kommer att kräva en j-a massa poliser - poliser, som ju inte precis alltid är att räkna med (minns Uddewallah).

För besökarnas skulle hoppas jag det inte blir så avskärmat med en uppsjö av kravallstaket som i Malmö, där AfS åhörare tvingades ha kommunistpacket flåsande i nacken.

Säkerheten är främst polisens uppgift. AfS koordinerar mest med polisen utefter förutsättningarna.
Citera
2018-09-02, 14:06
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Är inte Sverigedemokrat men det skall finnas mötesprotokoll mm där man fastslår sådant här. Det vet alla som jobbat politiskt

Blir du ledsen annars? Är byråkratins bevarande väldigt viktigt för dig, eller vad är din poäng? Att det "skall finnas mötesprotokoll" är det sossigaste jag läst i år.
Citera
2018-09-02, 14:06
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
SD kan jag köpa, men analysen att AfS skulle vara "nya moderaterna" får du nog tänka ett varv till på

Menade mer att av de invandringskritiska partierna så är SD för dem som är vänster och AfS för dem som är höger.
Senast redigerad av robotgura 2018-09-02 kl. 14:13.
Citera
2018-09-02, 14:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Är med i förening, för att vi skall få bidrag mm måste vi lämna in mötesprotokoll och en del annat. Nu är vi inte någon politisk förening så vi behöver inte besluta programmet där men vissa saker måste vi informera om

Har AfS några bidrag, annat än från donatorer?
Citera
2018-09-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Frågan är när AFS startar sin egna säkerhetsorganisation? Patriotiska, muskulösa, vältränade svenska män som ser till att AFS företrädare och nyfikna människor kan känna sig trygga från våldsvänstern.

Polisen går INTE att lita på i dessa fall. Jag säger som Kasselstrand gjorde i senaste podavsnittet hos den kokta grodan - Man vill gilla polisen, men de gör det otroligt svårt för oss när de gång på gång misslyckas med sitt jobb. Eftersom man är en anhängare av lag och ordning är det tragiskt att polisen blivit så mesiga.

Ja, där har AfS missat helt. Jonsson och Sefastsson, som åkte på babbedäng, hade uppenbarligen ingen koll på hur man ska hantera hotfulla situationer. Men AfS vill ju vara så duktiga, och allt ska ju gå så fort - "vi har inga Säpo-vakter" etc etc....det tar tid att skapa en sådan organisation. Och vilka skulle kunna tänka sig att vara livvakter - obeväpnade sådana - under en hel valrörelse?
Citera
2018-09-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintkola
Har inte fått valsedlar än

Det börjar ju närma sig..

Jag vet att de skickar ut i omgångar, så om du få kanske du får rätt nära valdagen. Jag bara gissar. Hade jag varit du hade jag bara trallat ner till vallokalen och se om det finns sedlar där, för det lär det göra. Ingen garanti dock. I värsta fall får du väl skriva för hand på en blank valsedel. Pröva mejla dem.
Citera
2018-09-02, 14:09
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även om vi varit generösa med medborgarskap tidigare är medborgarskapet ett samhällskontrakt. Ett kontrakt bryter man inte bara därför att man ångrar sig.

Andra länder gör det. Varför ska inte Sverige göra det?
Citera
Medlem
Citat:

Det kan jag inte tänka mej. Till största delen måste det vara donationer.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det finns många länder som upphäver medborgarskap.

Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Andra länder gör det. Varför ska inte Sverige göra det?

Men då sker det med motiveringen att den som förlorar medbrgarskapet på något sätt själv brutit mot samhällskontraktet.

Att godtyckligt beröva utlandsfödda svenska medborgare deras rättigheter är inte en acceptabel politik.
Citera
2018-09-02, 14:11
Medlem
Citat:

De kommer garanterat att söka om de inte redan fått, men det är annat med. Skall man ha rätt att ta ta del av samhällets tjänster (poliskskydd, tala mm) kan jag tänka mig att det krävs vissa papper på vem man är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in