Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Tja, fast det var inte det jag pratade om.

Nej men nu vet du vad som gäller.
Citera
2018-09-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jessica Ohlson är tyvärr en svag talare. Noll pondus och retorisk förmåga. Det är obegripligt varför de för fram henne en dag som denna och att hon har nummer 3 på riksdagslistan är ett mysterium för mig.

Visst är Jessica en undermålig talare, med en obehaglig nasal röst. Sedan gillar jag inte hennes miss-präktig-framtoning - totalt osexig i sin juristkostym. Det är en miss, att de inte lyckats rekrytera fler kvinnliga kandidater. En lång blondin med beslöjad röst, skulle göra succé.
Citera
2018-09-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, du är naturligtvis inget annat än en opartisk betraktare. Seriöst, vi vet att ni är ett antal sverigedemokrater som är här för att få folk att inte rösta på AfS.

Afs är mycket intressant ur perspektivet i hur man kan manipulera val. Men jag håller absolut med dig i att SD måste vara rasande på Afs
Citera
2018-09-02, 13:35
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Trist att du inte tar chansen att locka någon intresserad att lyssna på Grodan.
Jag har rekommenderat folk att lyssna på den kokta grodan rätt många gånger om vi säger så. Det här gällde dock en specifik fråga om bakgrunden till att folk ropar exakt, och det kan ju i det läget finnas en fördel i att folk kan få veta vad som sägs utan att leta sig fram i en 60 minuter lång pod. De får naturligtvis lyssna på Grodan ändå, men om t.ex. Gustav tagit ställning till något känns det väl aning hysteriskt att tycka att vi undergräver Den Kokta Grodan om vi återrapporterar det yttrandet i text, och inte bara säger skickar en länk till 50 minuters prat och säger "Gustav har uttalat sig om vad han tycker om X, svaret finns i länken"
Citera
2018-09-02, 13:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad jag vet har de inte ens haft medlemsmöte och bestämt sin politik, hittar inga protokoll om det i alla fall (finns regler för sådant här) nu är det väl något som någon skrivit ihop.

Alla politiska program är "något som någon skrivit ihop". AfS' politik spikades innan den stora medlemstillströmningen kom. F.ö. är det planeringsmöten och aktivism precis varje dag lokalt runt om i landet.

Till hösten lär det bli landsmöte, med massor av protokoll.
Citera
2018-09-02, 13:38
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Afs är mycket intressant ur perspektivet i hur man kan manipulera val. Men jag håller absolut med dig i att SD måste vara rasande på Afs
Finns egentligen inget rationellt i att som SD:are vara arg på AfS. Man uteslöt ungdomsförbundet som man visste hade ett enormt starkt stöd bland partimedlemmarna. Som man bäddar får man ligga. Karlsson och Jomshof har sig själv att skylla.

Det är ganska fascinerande faktiskt; även om SD får ett resultat runt 25 % på valnatten kommer Expo-Karlsson m. fl. känna sig som förlorare när det står klart att AfS kommer in. Plötsligt är monopolet på invandringsfrågan borta. Plötsligt har man konkurrens, dessutom från en grupp kids man trodde sig ha eliminerat från politiken helt och hållet. Plötsligt behöver man rycka upp sig och vara lite energiska.
Senast redigerad av me-we 2018-09-02 kl. 13:42.
Citera
2018-09-02, 13:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En sverigedemokrat ska inte snacka om medlemsinflytande och fastslagen politik med tanke på hur det ser ut inom ditt parti. Var försiktig med vad du skriver så att du slipper framstå som forumets största hycklare.

Ja, vi minns ju speciellt SD:s landsdagar 2015, där man bröt mot allt vad föreningsdemokrati heter. Värsta skådeprocesserna.
Citera
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Riktigt att det kan preciseras. Cecilia Malmström är en annan. Vill minnas att hon skrivit ett arbete tillsammans med "EU should 'undermine national homogeneity' -Peter Sutherland.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Cecilia Wikström stod flinande och tog en selfie med George Soros vid EU-mötet i Göteborg nyligen. " fruitful discussions ". Skamlös!

Det finns mycket att gräva i.

Tycker faktiskt att AfS borde gå på offensiven och hetshata Liberalerna lite. De är i princip det mest globalistiska partiet vi har i riksdagen och små. Borde bli en munsbit för Jeff och Gustav att smula sönder. Ceciliorna skulle kissa på sig av skräck och Major NATO skulle stå svarslös, då han aldrig har mött en politiker som går för NOCK.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Och detta har man visat genom att öppet ställa sig på samma sida som Feministiskt Initiativ och andra vänsterstollar. Bra där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Visst är Jessica en undermålig talare, med en obehaglig nasal röst. Sedan gillar jag inte hennes miss-präktig-framtoning - totalt osexig i sin juristkostym. Det är en miss, att de inte lyckats rekrytera fler kvinnliga kandidater. En lång blondin med beslöjad röst, skulle göra succé.

Jessica är väl politisk sekreterare och sköter mycket administrativt bakom kulisserna om jag förstått det rätt, en driftig och arbetsam kvinna. Kvinnor ska generellt inte befinna sig i politiken utan det är vi män som skall leda. Finns det en vacker,kompetent kvinna som kanske befinner sig i SD nu och som vill gå över och göra en insats för Sverige och svenskarna, skall jag lova att bestiga henne för vår överlevnad och är hon dessutom en god talare desto bättre.

Raskriget (på snäll pk-svenska folkutbytet) vinns inte bara med våldsmonopol och återvandring också med fertila kvinnors livmödrar! Sätt fler vita barn till världen!
Citera
2018-09-02, 13:41
Medlem
Citat:
Hur skall ett "normalt" parti få den uppmärksamheten menar du? Det finns massor av partier i Sverige, ingen har varit i närheten och få samma uppmärksamhet som Afs i startskedet

Nej, alltså jag menar att AFSs taktik var att starta partiet i mars och maximera den korta tiden fram till valet, man har kunskapen om hur man gör detta och erfarenheten från SDU. Detta är inte ett parti utan erfarenhet direkt, även om vissa tror så.

Jag håller med dig om det, men samtidigt är inte AFS ett parti som alla andra "normala" partier som inte fått samma uppmärksamhet. Det finns ju knappt några seriösa och legitima partier utanför 7-klövern. Om du går in på val 2014 och kollar övriga röster, hur många av de partierna har du någonsin hört om?

Svenskarnas Parti var ett stort och brett skämt och om man jämför de med AFS så vet jag inte om man ska skratta eller gråta? Deras organisation och hur de marknadsförde sig själva är tragikomiskt. Visserligen ordnade de en marsch i Stockholm men vad många nationella inte förstår är att man aldrig kan vinna Stockholm - om man inte vinner landsbygden. Stockholm bör inte prioriteras och den enda anledningen till att AFS avslutar i kungsan 7e september är för att man redan åkt rike runt och nu vill maximera den mediala uppmärksamheten två dagar innan valet.

Dessutom går folk inte igång på fanor och marscheringar, SVP blev sedda som en sekt medans AFS torgmöten mer liknar ett seriöst parti med folkförankring. Man spelar musik, byter talare och minglar med publiken.

EDIT: Sen hade man ju hjälp av att företrädare satt i riksdagen redan. Att Ahl och Mikael bytte från SD hjälpte ju till att få rubriker i massmedia. Plus att man kunde hålla presskonferens i riksdagens lokaler.
Senast redigerad av v.giroux 2018-09-02 kl. 13:43.
Citera
2018-09-02, 13:41
Medlem
Det vore bra om någon över 12 år filmat i Malmö. Omöjligt se något, bara ryckiga svep fram och tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in