Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Hur skall ett "normalt" parti få den uppmärksamheten menar du? Det finns massor av partier i Sverige, ingen har varit i närheten och få samma uppmärksamhet som Afs i startskedet
Nej, alltså jag menar att AFSs taktik var att starta partiet i mars och maximera den korta tiden fram till valet, man har kunskapen om hur man gör detta och erfarenheten från SDU. Detta är inte ett parti utan erfarenhet direkt, även om vissa tror så.
Jag håller med dig om det, men samtidigt är inte AFS ett parti som alla andra "normala" partier som inte fått samma uppmärksamhet. Det finns ju knappt några seriösa och legitima partier utanför 7-klövern. Om du går in på val 2014 och kollar övriga röster, hur många av de partierna har du någonsin hört om?
Svenskarnas Parti var ett stort och brett skämt och om man jämför de med AFS så vet jag inte om man ska skratta eller gråta? Deras organisation och hur de marknadsförde sig själva är tragikomiskt. Visserligen ordnade de en marsch i Stockholm men vad många nationella inte förstår är att man aldrig kan vinna Stockholm - om man inte vinner landsbygden. Stockholm bör inte prioriteras och den enda anledningen till att AFS avslutar i kungsan 7e september är för att man redan åkt rike runt och nu vill maximera den mediala uppmärksamheten två dagar innan valet.
Dessutom går folk inte igång på fanor och marscheringar, SVP blev sedda som en sekt medans AFS torgmöten mer liknar ett seriöst parti med folkförankring. Man spelar musik, byter talare och minglar med publiken.
EDIT: Sen hade man ju hjälp av att företrädare satt i riksdagen redan. Att Ahl och Mikael bytte från SD hjälpte ju till att få rubriker i massmedia. Plus att man kunde hålla presskonferens i riksdagens lokaler.