2018-09-02, 13:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg

Det kan också vara så att eftersom SD verkar öka kraftigt i opinionen så har Facebook varit snälla mot Afs och gett dem lite likes för att de skall ta mer röster från SD

Detta är inte konspirationsforumet.
Citera
2018-09-02, 13:23
Medlem
Att starta partiet i mars var självklart menat för att maximera jordskalvet till 100%. Många kanske tror det är en dålig taktik men det kan faktiskt hjälpa partier att växa mycket på kort tid.
Citera
2018-09-02, 13:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag finns inte på riksdagslistan, men att dessa startar en lokalavdelning på sin hemort är ju en självklarhet!

Så du vägrar erbjuda dig att starta en länsorganisation för att du inte finns med på riksdagslistan, då vet vi det.
Citera
2018-09-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Dessutom är väl ett parti inte något du bara drar igång och ser vad som händer. Man har nog planerat den här valrörelsen länge, man hittade folk som ville hoppa över från SD till AfS i starten osv osv.

Afs drog igång 5 mars i år. Samma månad fick de 2% i yougov En del intervjuer i media som normalt hatar allt som kan ha minsta lilla koppling till rasism.
Det finns någon makt där uppe som vill Afs väl
Citera
2018-09-02, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det som stör mig med de där länderna är att det verkar som man är beredda att strunta i lagar och regler när det inte passar. Ta Salvini och migrantbåtarna t.ex. det där är brott mot sjörätten. Jag kan inte rösta på folk som skiter i lagar och regler som har arbetats fram i demokratisk ordning under decennier. Att prata om maskulinitet och feminism ser jag inte att det är relevant och det tillför troligen inte debatten något på sikt heller. Ni har helt rätt i att sjuklövern består av en massa fredsskadade jävla fittor som inte kommer klara av att hantera en eventuell clash med Islam i framtiden men jag tror inte lösningen är att bara skita i allt och bara köra ut folk. Det är samma med EU, tokliberalerna har fått härja fritt och har behandlat den andra halvan som inte röstat på dem helt respektlöst men lösningen ligger inte i att ge igen med samma mynt utan att ta makten enligt spelreglerna och lösa problemen genom pragmatiska regeländringar. AfS är bra för de löser upp knutar i debatten men jag vill inte ha dem i en regering i mitt land som det ser ut nu.

Så ja jag bryr mig nog om formen lite.

Du har helt rätt i att man kan undra vad det är för mefistofelesliknande situation som ska uppstå om de börjar förhandla med Åkesson. Det var en rolig debatt på Aktuellt förra veckan med två Liberalkärringar om L i nån söderkommun som regerade med stöd av SD, Halmstad va?. Den ena kärringen var ju ett bra exempel på detta. Såna människor är helt odugliga, de har fått leva i ett välfärdssamhälle och ta del av en fin akademisk utbildning men de kan inte använda den till att formulera färdiga tankegångar trots att det ju är det man jobbar med om man är politisk skribent, det är så solklart exempel på den gamla devisen det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta så man vet inte vad.

Tack för svar. Jag ser dock inget här som jag finner värt att besvara. Gör upp med dina liberala spärrar så ses vi (förhoppningsvis) på slagfältet framöver.
Citera
2018-09-02, 13:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Men visst som du skriver Polisen har lärt av sina misstag.

Det var tre lager av barrikader mellan vänsterpöbeln och talarna. I Göteborg fanns det bara ett endaste litet Trump-staket "with a big beautiful door in the wall" och sedan fritt fram till talarna.
Citera
2018-09-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En sverigedemokrat ska inte snacka om medlemsinflytande och fastslagen politik med tanke på hur det ser ut inom ditt parti. Var försiktig med vad du skriver så att du slipper framstå som forumets största hycklare.

Är inte Sverigedemokrat men det skall finnas mötesprotokoll mm där man fastslår sådant här. Det vet alla som jobbat politiskt
Citera
2018-09-02, 13:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag tror tvärtom att det visar styrka att en liten tjej med inte särskilt aggressiv framtoning bryter av mot alla machotalare, det visar på bredd inom partiet och appellerar också till svenskarnas beskyddarinstinkt, dvs att vi har en plikt att skydda våra mjuka kvinnor och att låta dem framträda och tala på samma villkor som männen.

Tja, fast det var inte det jag pratade om.
Citera
2018-09-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Att starta partiet i mars var självklart menat för att maximera jordskalvet till 100%. Många kanske tror det är en dålig taktik men det kan faktiskt hjälpa partier att växa mycket på kort tid.
Hur skall ett "normalt" parti få den uppmärksamheten menar du? Det finns massor av partier i Sverige, ingen har varit i närheten och få samma uppmärksamhet som Afs i startskedet
Citera
2018-09-02, 13:29
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jepp. Men om jag ska vara ärlig så var han faktiskt bättre igår (svårt att toppa det, idag får han 9 av 10). Behållningen idag var den långa raden av nya talare, och den täta stämningen.

Jo igår var det bättre, men sånt jävla oväsen idag gick väl inte att höra vad man tänker.
Citera
2018-09-02, 13:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Är inte Sverigedemokrat men det skall finnas mötesprotokoll mm där man fastslår sådant här. Det vet alla som jobbat politiskt

Nej, du är naturligtvis inget annat än en opartisk betraktare. Seriöst, vi vet att ni är ett antal sverigedemokrater som är här för att få folk att inte rösta på AfS.
Citera
2018-09-02, 13:32
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Är lite besviken på Ahl, Ska han prata om globalism och så vidare, varför inte bryta ner det och göra det verkligare! Såsom att Soros spekulerade på svenska kronan, att flera ministrar åker till bilderberg mötena. Löfven,Annie lööf.
....

kan bjuda på en lista han kan fila in i nästa tal som aktivt jobbar för Sveriges undergång, namn droppar man lite namn så kommer folk gå in på google och hitta information och sen leta till sig ännu mer information och så är bollen i rullning!

1. Lars Adaktusson (KD)
2. Anna Maria Corazza Bildt (M)
3. Malin Björk (V)
4. Bodil Ceballos (MP)
5. Peter Eriksson (MP)
6. Fredrick Federley (C)
7. Christofer Fjellner (M)
8. Gunnar Hökmark (M)
9. Olle Ludvigsson (S)
10. Jens Nilsson (S)
11. Soray Post (FI)
12. Marita Ulvskog (S)
13. Cecilia Wikström (L)

Riktigt att det kan preciseras. Cecilia Malmström är en annan. Vill minnas att hon skrivit ett arbete tillsammans med "EU should 'undermine national homogeneity' -Peter Sutherland.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Cecilia Wikström stod flinande och tog en selfie med George Soros vid EU-mötet i Göteborg nyligen. " fruitful discussions ". Skamlös!

Det finns mycket att gräva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in