2018-09-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Väldigt lite våld med tanke på den stora samling odemokratiska på plats i Malmö. Tur man inte bettade på att blod skulle flyta.

Du måste ha i åtanke att dem kriminella invandrarna samt "anti-rasisterna" (anti-svenska) filuerna har ju jobbat nattskift förstår du väl? Knarket rör sig inte över sundet av sig själv samt att "anti-rasisterna" stog säkert och vänta på leveransen vid någon sunkig kvarterskrog! Den här tiden på dagen är tidig morgon för dem
Citera
2018-09-02, 13:06
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Och nu Kasselstrand!

Jag höjde ju honom till skyarna igår, men jag glömde en sak: Hur han alltid hittar lokala förankringar att väva in i sina tal. T.o.m. i lilla Falkenberg. Och inte på ett kosmetiskt vis, utan han har alltid något substantiellt att säga om orten han står i.

Håller med. Han är genialisk, lyckas alltid hitta nya spännande och slagkraftiga formuleringar.
Citera
2018-09-02, 13:08
Medlem
Gillar att AFS spelade "Frågor till far" innan torgmötet i Malmö idag... borde spela den oftare. Den är så bra och summerar verkligen tillståndet i Sverige.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Du hörde nog fel, hon lämnade över till Kasselstrand. "Gustav","Gustav","Gustav" skanderade dom.
Nu tänkte jag nog på vänsterkören bakom, men du kan ha rätt det var ju rätt stökigt på platsen och ibland lite svårt att urskilja talkörerna från varandra.
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Utrikes födda: 26,48 %
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 8,87 %
Inrikes födda med en inrikes född förälder: 7,39 %
Inrikes födda med två inrikes födda föräldrar: 57,26 %

Ganska stor del alltså.

Helt klart. Inte konstigt att Landskrona har så mycket problem.
Citera
2018-09-02, 13:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Polisen verkar ha lärt sig utav Uddevalla. Sen är ju Malmö känt för upplopp och ha svårt att acceptera oliktänkande. SD och SDU blev utsatta för det ena och det andra under sina torgmöten där för några år sen så att de skulle ha kontroll på läget var ju inte så otippat.

Ett torgmöte är ganska lätt och skydda, svårare om man ska marschera genom staden som NMR. Det är då det blir knepigt.

Svenskarnas parti´s torgmöte i Limhamn för 4 år sedan var huffsat skyddat men där blev kaos och blod.

Men visst som du skriver Polisen har lärt av sina misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Du måste ha i åtanke att dem kriminella invandrarna samt "anti-rasisterna" (anti-svenska) filuerna har ju jobbat nattskift förstår du väl? Knarket rör sig inte över sundet av sig själv samt att "anti-rasisterna" stog säkert och vänta på leveransen vid någon sunkig kvarterskrog! Den här tiden på dagen är tidig morgon för dem

HaHaHa, vi får hoppas på mer polisaction senare i Lund och Landskrona/Helsingborg imorgon.
Citera
2018-09-02, 13:09
Medlem
Vedträs avatar
Svårt att inte ryckas med måste jag erkänna. Förlösande retorik från orädd kasselstrand.
Citera
2018-09-02, 13:10
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror att man vill visa att man har tjejer i partiet, och likaså välutbildade "samhällsbäraren" som han läkaren. Festligt, folkligt, fullsatt. Man vill visa en "bättre lineup" än dom andra. Sen håller jag med att Jessica Ohlsson är den svagaste talaren på turnén. Men modig är hon, och credd ska hon ha.

Abso...Exaaakt!
Jessica ger ett vänligt och trevligt intryck. Och i Köping (tror jag det var) kom hon mer till sin rätt då mötet var lite mindre stökigt. Välutbildad. Bredd i laget. (samma med Dr Simm) Visst, inte samma retoriska naturbegåvning som Jeff och Gustav men det behövs inte.
Citera
2018-09-02, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag håller med. Det är rösten som är hennes stora problem - hon talar genom näsan. Jag kan se bortanför det, men det ger ett intryck som gör att många upplever henne som en svag talare. I själva verket är hon som sagt stark och modig som går upp och möter malmöpöbeln, utan minsta tvekan eller darr på stämman.

Hon borde gå på träning hos en talpedagog, sen kan hon bli perfekt.

Jag tror tvärtom att det visar styrka att en liten tjej med inte särskilt aggressiv framtoning bryter av mot alla machotalare, det visar på bredd inom partiet och appellerar också till svenskarnas beskyddarinstinkt, dvs att vi har en plikt att skydda våra mjuka kvinnor och att låta dem framträda och tala på samma villkor som männen.
Citera
2018-09-02, 13:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Skanderade de verkligen "subba" när Jessica Ohlson hade talat eller hörde jag fel? Inte så feministiskt kan tyckas.

En lite kul grej i Falkenberg var när Jeff Ahl verbalt mosade Sara-Lena Bjälkö, och sen frågade "Är det sådana här politiker ni vill ha?" Varpå några trotsiga Fi-kärringar skriker "Jaa!"

Jasså är det SD-politiker ni vill ha? undrade jag.

Eller i Halmstad när Jeff kör sitt Sverige-tillhör-svenskarna-tema, och kontrasterar det med att motståndarna säger "Sverige tillhör alla!", varpå vänsterpöbeln skriver "Jaaaa!" i kör. Inte heller så smart...
Citera
2018-09-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du får nog studera partiets valrörelse lite bättre om du ser den som ett hastverk.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Bli medlem och ställ förslaget direkt till AfS! För ett nystartat parti tycker jag de levererar över sin förmåga och att det skulle vara ett hastverk håller jag inte med om.

Att det fanns marknad för ett radikalare alternativ till SD, det visste man redan hösten 2015 i samband med uteslutningen av Kasselstrand & Co!

Få trådar här på Flashback var så stora som den som berörde SDU:s öde.
Om man agerat i tid, och t.ex. startat länsorganisationer hade ett riksdagsinträde vid detta val varit en självklarhet!
Citera
2018-09-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Varför gjorde inte AfS likadant som SD innan valet 2010?

SD gav då ut skuldebrev med förpliktelse om en rundlig ränta, ifall man lyckades ta sig in i riksdagen.
Skulle SD misslyckas fick långivarna ingenting.
Det var många miljoner SD lyckades skrapa ihop till valkampanjen på detta vis.

Tycker allting AfS sysslar med ger intrycket av att vara ett hastverk.
Man hade ju hela tre år på sig efter att Kasselstrand & Co blev uteslutna hösten 2015!

Vad jag vet har de inte ens haft medlemsmöte och bestämt sin politik, hittar inga protokoll om det i alla fall (finns regler för sådant här) nu är det väl något som någon skrivit ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in