Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Nej inte alls. De där länderna är inte de minsta otäcka. De är maskulina och du är påverkad av svenskt feminint tänkande. Bara tanter tycker att de där länderna är fascistiska och hemska. Inte bara är Sverige vänsterfascistiskt idag. Det har varit vänsterfascistiskt i ca 100 år. Yttrandefrihet är en myt, det finns inte. Titta på landet som vi alla uppfattade som landet med närmast total yttrandefrihet. Närmast samtliga medier förutom Fox är idag ute efter Trump. Det säger mig att det inte finns yttrandefrihet, utan istället konsensuskultur.
Ledarsidorna, ett exempel:
https://ledarsidorna.se/2016/10/hilda-ruben-folket-och-de-folkvalda/
MED: Hade föredragit om de la ner och började om med annat folk. Nu är det bara töntar och mesar som är med till 95%. Borgare som inte klarar av att man up och anonymt lägga en röst på SD. Man kan ju fråga sig vad kärringarna tror ska hända om de gör det, men vem vet, allt möjligt hemskt tydligen.
Jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg om formen så länge man håller sig till att kasta ut parasiter och kriminella samt strukturer (t ex religiösa) som försöker ta över.
Det som stör mig med de där länderna är att det verkar som man är beredda att strunta i lagar och regler när det inte passar. Ta Salvini och migrantbåtarna t.ex. det där är brott mot sjörätten. Jag kan inte rösta på folk som skiter i lagar och regler som har arbetats fram i demokratisk ordning under decennier. Att prata om maskulinitet och feminism ser jag inte att det är relevant och det tillför troligen inte debatten något på sikt heller. Ni har helt rätt i att sjuklövern består av en massa fredsskadade jävla fittor som inte kommer klara av att hantera en eventuell clash med Islam i framtiden men jag tror inte lösningen är att bara skita i allt och bara köra ut folk. Det är samma med EU, tokliberalerna har fått härja fritt och har behandlat den andra halvan som inte röstat på dem helt respektlöst men lösningen ligger inte i att ge igen med samma mynt utan att ta makten enligt spelreglerna och lösa problemen genom pragmatiska regeländringar. AfS är bra för de löser upp knutar i debatten men jag vill inte ha dem i en regering i mitt land som det ser ut nu.
Så ja jag bryr mig nog om formen lite.
Du har helt rätt i att man kan undra vad det är för mefistofelesliknande situation som ska uppstå om de börjar förhandla med Åkesson. Det var en rolig debatt på Aktuellt förra veckan med två Liberalkärringar om L i nån söderkommun som regerade med stöd av SD, Halmstad va?. Den ena kärringen var ju ett bra exempel på detta. Såna människor är helt odugliga, de har fått leva i ett välfärdssamhälle och ta del av en fin akademisk utbildning men de kan inte använda den till att formulera färdiga tankegångar trots att det ju är det man jobbar med om man är politisk skribent, det är så solklart exempel på den gamla devisen det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta så man vet inte vad.