2018-09-02, 13:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Att det fanns marknad för ett radikalare alternativ till SD, det visste man redan hösten 2015 i samband med uteslutningen av Kasselstrand & Co!

Få trådar här på Flashback var så stora som den som berörde SDU:s öde.
Om man agerat i tid, och t.ex. startat länsorganisationer hade ett riksdagsinträde vid detta val varit en självklarhet!

Har du erbjudit dig att starta en länsorganisation? Nej, det har du naturligtvis inte.
Citera
2018-09-02, 13:17
Medlem
Är lite besviken på Ahl, Ska han prata om globalism och så vidare, varför inte bryta ner det och göra det verkligare! Såsom att Soros spekulerade på svenska kronan, att flera ministrar åker till bilderberg mötena. Löfven,Annie lööf,carl bild, göran persson, reinfeldt,anders borg mfl.

Han får det att låta blalblaa globalism nämner några utländska namn som inte en jävel hört om man inte är lite vaken, dvs Svenskarna är det sovande folket som reinfeldt sa.

kan bjuda på en lista han kan fila in i nästa tal som aktivt jobbar för Sveriges undergång, namn droppar man lite namn så kommer folk gå in på google och hitta information och sen leta till sig ännu mer information och så är bollen i rullning!

1. Lars Adaktusson (KD)
2. Anna Maria Corazza Bildt (M)
3. Malin Björk (V)
4. Bodil Ceballos (MP)
5. Peter Eriksson (MP)
6. Fredrick Federley (C)
7. Christofer Fjellner (M)
8. Gunnar Hökmark (M)
9. Olle Ludvigsson (S)
10. Jens Nilsson (S)
11. Soray Post (FI)
12. Marita Ulvskog (S)
13. Cecilia Wikström (L)
Citera
2018-09-02, 13:18
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Att det fanns marknad för ett radikalare alternativ till SD, det visste man redan hösten 2015 i samband med uteslutningen av Kasselstrand & Co!

Om man agerat i tid, och t.ex. startat länsorganisationer hade ett riksdagsinträde vid detta val varit en självklarhet!

Ja, de lanserades lite väl tätt inpå riksdagsvalet kan man tycka. Men det finns säkert någon valstrategisk och taktisk tanke med det.
Citera
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Gillar att AFS spelade "Frågor till far" innan torgmötet i Malmö idag... borde spela den oftare. Den är så bra och summerar verkligen tillståndet i Sverige.

AfS är så fruktansvärt i fas med sina kärnväljare att det nästan är läskigt. Allt de gör flörtar med oss här. Jeffs "Exaaakt" 👌 är ett typexempel utöver låten du nämnde.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad jag vet har de inte ens haft medlemsmöte och bestämt sin politik, hittar inga protokoll om det i alla fall (finns regler för sådant här) nu är det väl något som någon skrivit ihop.

En sverigedemokrat ska inte snacka om medlemsinflytande och fastslagen politik med tanke på hur det ser ut inom ditt parti. Var försiktig med vad du skriver så att du slipper framstå som forumets största hycklare.
Citera
2018-09-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Jag var också lite skeptisk i början, men nu tror jag banne mig de kommer in. Bara på Facebook har de ökat med 5.250 likes på lite mindre än 2 dagar, det är drag under galoscherna!

är du säker på att de inte köpt sina gilla markeringar?

Det kan också vara så att eftersom SD verkar öka kraftigt i opinionen så har Facebook varit snälla mot Afs och gett dem lite likes för att de skall ta mer röster från SD
Citera
2018-09-02, 13:19
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej inte alls. De där länderna är inte de minsta otäcka. De är maskulina och du är påverkad av svenskt feminint tänkande. Bara tanter tycker att de där länderna är fascistiska och hemska. Inte bara är Sverige vänsterfascistiskt idag. Det har varit vänsterfascistiskt i ca 100 år. Yttrandefrihet är en myt, det finns inte. Titta på landet som vi alla uppfattade som landet med närmast total yttrandefrihet. Närmast samtliga medier förutom Fox är idag ute efter Trump. Det säger mig att det inte finns yttrandefrihet, utan istället konsensuskultur.

Ledarsidorna, ett exempel: https://ledarsidorna.se/2016/10/hilda-ruben-folket-och-de-folkvalda/

MED: Hade föredragit om de la ner och började om med annat folk. Nu är det bara töntar och mesar som är med till 95%. Borgare som inte klarar av att man up och anonymt lägga en röst på SD. Man kan ju fråga sig vad kärringarna tror ska hända om de gör det, men vem vet, allt möjligt hemskt tydligen.

Jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg om formen så länge man håller sig till att kasta ut parasiter och kriminella samt strukturer (t ex religiösa) som försöker ta över.
Det som stör mig med de där länderna är att det verkar som man är beredda att strunta i lagar och regler när det inte passar. Ta Salvini och migrantbåtarna t.ex. det där är brott mot sjörätten. Jag kan inte rösta på folk som skiter i lagar och regler som har arbetats fram i demokratisk ordning under decennier. Att prata om maskulinitet och feminism ser jag inte att det är relevant och det tillför troligen inte debatten något på sikt heller. Ni har helt rätt i att sjuklövern består av en massa fredsskadade jävla fittor som inte kommer klara av att hantera en eventuell clash med Islam i framtiden men jag tror inte lösningen är att bara skita i allt och bara köra ut folk. Det är samma med EU, tokliberalerna har fått härja fritt och har behandlat den andra halvan som inte röstat på dem helt respektlöst men lösningen ligger inte i att ge igen med samma mynt utan att ta makten enligt spelreglerna och lösa problemen genom pragmatiska regeländringar. AfS är bra för de löser upp knutar i debatten men jag vill inte ha dem i en regering i mitt land som det ser ut nu.

Så ja jag bryr mig nog om formen lite.

Du har helt rätt i att man kan undra vad det är för mefistofelesliknande situation som ska uppstå om de börjar förhandla med Åkesson. Det var en rolig debatt på Aktuellt förra veckan med två Liberalkärringar om L i nån söderkommun som regerade med stöd av SD, Halmstad va?. Den ena kärringen var ju ett bra exempel på detta. Såna människor är helt odugliga, de har fått leva i ett välfärdssamhälle och ta del av en fin akademisk utbildning men de kan inte använda den till att formulera färdiga tankegångar trots att det ju är det man jobbar med om man är politisk skribent, det är så solklart exempel på den gamla devisen det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta så man vet inte vad.
Citera
2018-09-02, 13:20
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Hade väl varit rätt svårt att starta upp ett parti när både Hahne och Kasselstrand befann sig utomlands och studerade. AfS började väl rulla ganska så tätt inpå när Gustav blev klar med sin MBA om jag inte missminner mig.

Dessutom är väl ett parti inte något du bara drar igång och ser vad som händer. Man har nog planerat den här valrörelsen länge, man hittade folk som ville hoppa över från SD till AfS i starten osv osv.

För övrigt undrar jag varför timingen stör dig så mycket? Tror inte jag har sett dig skriva så mycket annat än det här om AfS. Vill minnas att du gnällde över att det var för sent redan vid lanseringen.
Citera
2018-09-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har du erbjudit dig att starta en länsorganisation? Nej, det har du naturligtvis inte.

Jag finns inte på riksdagslistan, men att dessa startar en lokalavdelning på sin hemort är ju en självklarhet!
Citera
2018-09-02, 13:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Håller med. Han är genialisk, lyckas alltid hitta nya spännande och slagkraftiga formuleringar.

Jepp. Men om jag ska vara ärlig så var han faktiskt bättre igår (svårt att toppa det, idag får han 9 av 10). Behållningen idag var den långa raden av nya talare, och den täta stämningen.
Citera
2018-09-02, 13:22
Medlem
De odrägliga motdemonstranterna ger verkligen Alternativ för Sverige en massa gratisreklam. Det var t.ex. helt absurt att höra deras skränande när Simm talade om de stora problemen inom sjukvården. Det illustrerade med all önskvärd tydlighet hur tomma vänsterns ord om solidaritet och medmänsklighet är.

När den mer konfrontative Ahl talade verkade vänsteraktivisterna däremot rätt uppgivna. Detta visar att den kaxigare attityden också är nödvändig.

Bra jobbat av alla talare! Tycker det är utmärkt att de kör med lite olika stilar - vissa lugnt resonerande, andra med mer klös.
Citera
2018-09-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
För att sammanfatta så ni slipper leta: Erik Berglund ville få igång applåderna och stämning på kickoffen i mars när man lanserade partiet offentligt. Han skrek därför Exaaakt! och klappade händerna högljutt för att få igång stämningen. Erik Berglund fortsatte sedan att göra samma sak på Stureplan i Stockholm i maj och i Almedalen. Någonstans på vägen börjar folk plocka upp detta och härma detta. Det är ingen specifik person som står för det nu utan det är olika personer som plockar upp det här. Nu har det ju sen länge AfS-memstatus, och används flitigt i chatten på livesändningen, man hänvisar till exakthögern och uppenbarligen används det också som skylt i Halmstad.

Det som inte framstår i historien är att Erik gillar att använda ordet exakt rätt mycket när de spelar in den kokta grodan, så det finns säkert både trogna lyssnare av podden som kände igen det, plus att det föll sig naturligt att använda det ordet eftersom han använder det mycket redan från start i sina konversationer.
Trist att du inte tar chansen att locka någon intresserad att lyssna på Grodan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in