2018-09-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Sedan är det tydligen allmänhetens uppgift att helt utan tillgång till bevismaterial bevisa att det inte var, inevitable.

Nej, det är verkligen inte "allmänhetens uppgift". Det är någonting som du själv, frivilligt, ägnat snart 17 år att försöka motbevisa och inte kommit en centimeter närmre att göra (men du kanske inte vet vad "allmänheten" betyder? Det brukar på vanlig svenska menas med "de flesta medborgarna". Och nej, de flesta medborgarna försöker inte motbevisa den allmänt accapterade sanningen). Just nu tycks du vara supernöjd med att ha fantiserat ihop en högst osannolik teori och gläds åt att den i alla fall inte är möjlig att till 100% bevisa är omöjlig. Snacka om att gripa efter halmstrån. Men ja, inte för att ta fokus från dina tidigare bekymmer. Jag undrar också vilka stålskyskrapor du menade har brunnit helt övertända och betydligt längre än WTC7, innan 9/11, utan att kollapsa?
Senast redigerad av DanielDO 2018-09-01 kl. 20:38.
Citera
2018-09-01, 20:43
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ett annat fullständigt vansinnigt påstående (utöver det Dr Tinnitus tog upp här ovan) är ju att 1/10-del skulle ha krossat de övriga 9/10-delarna. Förutom att proportionerna är fel så är hela påståendet helt uppåt väggarna. Säger man något sådant så har man antingen inte läst någonting alls av de officiella förklaringarna, alternativt inte förstått vad man läst – och man har garanterat inte förstått grundläggande fysik och byggnadskonstruktion..
Hela den kvarstående byggnaden krossades inte samtidigt av det nedfallande segmentet. En extremt stor skillnad mot påståendet att 1/10 krossade 9/10-delar. Förklaringen och de officiella teorierna är snarare att jämföra med att 1/10-del krossade 1/100-del eller t.o.m. 1/1000-del i taget samtidigt som tiondelen ifråga byggde upp en allt större massa.
På vilket sätt kan massan bli större än vad som redan var där från början? Tornet har ju hållt upp 100% av massan innan utan problem. Varför skulle plötsligt toppen av tornet krossa hela underdelen som är mycket större och mer robust än övre delen. Dessutom exploderar en hel del ut på sidorna.
Jag vill även att du och drtinnitus gnuggar hjärncellerna och kommer på ett experiment där något liknande kan ske. Jag har själv försökt men inte kommit på något.
Citera
2018-09-01, 23:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Förlåt, måste svara! Jävligt mycket är fel! Måste jag dra det igen i tråden? Allt från flygplan på låg höjd, piloter, stål, aluminium, plast, smält stål, explosioner m.m.m.m.

Slutligen undrar jag vad du bidrar med när du har mage att ifrågasätta vad jag bidrar med? Det du bidrar med är att säga; läs NIST-rapporten! Sunt förnuft och logiskt tänkande verkar inte vara din grej!

Vad är det som är ”fel”? Berätta!
Citera
2018-09-02, 04:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kastar som vanligt fram en rad påståenden som är direkt felaktiga och rejält vinklade.

Jag tar ett i högen
Du påstår ovan att tornens kollapser skedde utan motstånd. Detta är direkt felaktigt det kan alla lätt se om de är vid sina sinnens fulla bruk, vilket tyvärr du inte verkar vara...

Titta på videoklipp från kollapserna av tornen, och förklara för oss hur bråte som avviker utåt från kollapserna kan falla tydligt fortare ner mot marken än själva tornens kollaps om dessa skylla ha skett utan motstånd...? Är det nedåtriktade raketer eller nåt på bråten som faller nedåt utanför huvudraset....?

Om man besitter, och använder, en normal dos sunt förnuft och logiskt tänkande, så är den enda vettiga förklaringen till att den utanför huvudraset fallande bråten faller fortare nedåt än huvudraset, att huvudraset bromsas av något, vilket betyder att det måste finnas ett motstånd... Det kollapsar alltså inte utan motstånd, vilket även mätningar och beräkningar visar, att en kollaps utan motstånd skulle ha tagit klart längre tid än kollapserna nu gjorde.

Räknar man sen på fallhöjden för toppdelarna ned till underliggande byggnad, och dess vikt, så kan man lätt se att den kinetiska energi topparna har och belastar underliggande struktur med representerar en kraft som är extremt mycket mer än den bärande strukturen var designad för att tåla. Fundera lite på vad det innebär...
Om vi för ett ögonblick accepterar din slutsats avseende WTC 1-2, hur förklarar du då med samma ’logik’ WTC 7? Fritt fall = noll motstånd under 2,5 sekunder?
Citera
2018-09-02, 04:36
Avstängd
Citat:
Jag ska gärna hålla en liten lektion i svenska språket med dig så fort du besvarat detta:
Berätta - vilka skyskrapor av stål - innan 9-11 - klarade av mer än 7 timmars brand utan att kollapsa?
De enda stora "stålkonstruktionsskrapebränder" jag känner till är:
1 New York Plaza - brann i 6 timmar, dvs kortare än wtc 7
World Trade Center North Tower - brann i 3 timmar, dvs kortare än wtc 7
First Interstate Bank - brann i 3,5 timmar, dvs kortare än wtc 7

och förstås One Meridian Plaza som brann i 18 timmar men var en cement/stålkonstruktion.
Där hölls branden dessuto tillbaks av:
Sprinklersystemet på våning 10
över 300 brandmän
51 brandbilar
15 stegbilar
och 11 specialenheter
Slutligen var dock One Meridian Plaza "endast" 38 våningar vilket du tidigare i tråden har förklarat inte är tillräckligt för att kalla en skyskrapa och därför inte platsar i diskussionen.
Ah, du vägrar att släppa det här? Ok, citera och länka till den text du menar är felaktig så drar jag det ett varv till.
Citera
2018-09-02, 04:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nej, det är verkligen inte "allmänhetens uppgift". Det är någonting som du själv, frivilligt, ägnat snart 17 år att försöka motbevisa och inte kommit en centimeter närmre att göra (men du kanske inte vet vad "allmänheten" betyder? Det brukar på vanlig svenska menas med "de flesta medborgarna". Och nej, de flesta medborgarna försöker inte motbevisa den allmänt accapterade sanningen). Just nu tycks du vara supernöjd med att ha fantiserat ihop en högst osannolik teori och gläds åt att den i alla fall inte är möjlig att till 100% bevisa är omöjlig. Snacka om att gripa efter halmstrån. Men ja, inte för att ta fokus från dina tidigare bekymmer. Jag undrar också vilka stålskyskrapor du menade har brunnit helt övertända och betydligt längre än WTC7, innan 9/11, utan att kollapsa?
NIST’s uppgift var att utreda och därpå förklara hur och varför tornen kollapsade. Det enda NIST ens försöker att förklara är hur initieringen av respektive kollaps gick till och inte ens det lyckas man visa.

Kollapserna i sig förklaras enbart med detta lilla, inevitable.

Der duger bra, menar du?

Inevitable?
Citera
2018-09-02, 04:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag vill inte göra dig besviken så här på lördagskvällen, men jag är mycket väl bekant med Kejsarens nya kläder. Dock hjälper en dansk saga från 1800-talet föga när ni gång efter gång misslyckas med att motbevisa den allmänt accepterade sanningen. Du förstår, kejsaren avslöjades ju naken. 17 år efter 9/11 har ingen ens varit i närheten av att avslöja något.
Hur menar du att ett sådant ”avslöjande” skulle se ut i så fall?

Hypotetiskt?
Citera
2018-09-02, 05:02
Avstängd
Citat:
Vad sägs om att motbevisa de officiella förklaringarna om du inte tror de stämmer? Att fantisera om att sådant du saknar faktaunderlag för döljer något du inte kan definiera lär knappast leda någon vart.. sånt har vi nog av i gangststalkintrådarna och religionsforat..
Du svarade inte på frågan. Hur ska man kunna bevisa något fullt ut utan tillgång till bevismaterialet?

Räcker det inte med att bevisa att bevismaterialet fraktades bort i ilfart, högs upp och spreds för vinden INNAN någon officiell utredning fick titta närmare på det?

Att när väl en officiell utredning fick titta närmare på det ytterst lilla material som trots allt fanns kvar, inte ens tittade på det enligt gängse forensisk standard?

Vet du vad ordet ”groteskt” betyder?
Citera
2018-09-02, 10:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ah, du vägrar att släppa det här? Ok, citera och länka till den text du menar är felaktig så drar jag det ett varv till.

Citat:
Fast det har ju aldrig tidigare hänt i världshistorien att en skyskrapa av stål har totalkollapsat av brand. Det finns skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa.
Berätta - vilka skyskrapor av stål - innan 9-11 - klarade av mer än 7 timmars brand utan att kollapsa?
De enda stora "stålkonstruktionsskrapebränder" jag känner till är:
1 New York Plaza - brann i 6 timmar, dvs kortare än wtc 7
World Trade Center North Tower - brann i 3 timmar, dvs kortare än wtc 7
First Interstate Bank - brann i 3,5 timmar, dvs kortare än wtc 7

och förstås One Meridian Plaza som brann i 18 timmar men var en cement/stålkonstruktion.
Där hölls branden dessuto tillbaks av:
Sprinklersystemet på våning 10
över 300 brandmän
51 brandbilar
15 stegbilar
och 11 specialenheter
Slutligen var dock One Meridian Plaza "endast" 38 våningar vilket du tidigare i tråden har förklarat inte är tillräckligt för att kalla en skyskrapa och därför inte platsar i diskussionen.

Citat:
”Ingen brandbekämpning” är således ett pseudoargument. Vad har det för betydelse om en brand ”bekämpas” men ändå brinner som en fackla i många timmar?
Lägg ner.
Det argumentet måste nog få nån sorts pris eller nåt - typ " the Golden Denier".
Om du på allvar tror att det inte kan hjälpa till att kyla ned byggnader när ett stort antal brandkårar står och sprutar vatten över elden - gärna i kombination med fungerande sprinklers - så vet jag faktiskt inte vad jag ska säga..
Citera
2018-09-02, 10:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om vi för ett ögonblick accepterar din slutsats avseende WTC 1-2, hur förklarar du då med samma ’logik’ WTC 7? Fritt fall = noll motstånd under 2,5 sekunder?

Det går bra att läsa i NISTs FAQ - eller på många ställen i denna tråd när det har diskuterats tidigar, bland annat med dig..
The analyses of the video (both the estimation of the instant the roofline began to descend and the calculated velocity and acceleration of a point on the roofline) revealed three distinct stages characterizing the 5.4 seconds of collapse:
Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity

This analysis showed that the 40 percent longer descent time—compared to the 3.9 second free fall time—was due primarily to Stage 1, which corresponded to the buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face. During Stage 2, the north face descended essentially in free fall, indicating negligible support from the structure below. This is consistent with the structural analysis model which showed the exterior columns buckling and losing their capacity to support the loads from the structure above. In Stage 3, the acceleration decreased as the upper portion of the north face encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below.
Citera
2018-09-02, 10:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan. Hur ska man kunna bevisa något fullt ut utan tillgång till bevismaterialet?
Tror du själva kollapsen skulle bli lättare att återkonsturera om man hade sparat stålbitarna? Tycker du man borde rätat ut allt och byggt upp byggnaderna igen för att därefter kollapsa dem, eller vad menar du man skulle haft stålet till?
Eller hoppas du bara på att man skulle hittat termit på dem så du kunde få "rätt"?

Citat:
Räcker det inte med att bevisa att bevismaterialet fraktades bort i ilfart, högs upp och spreds för vinden INNAN någon officiell utredning fick titta närmare på det?
Om du kan visa att det skedde på det viset så är det ju onekligen imponerande - aldrig sett stål spridas för vinden förr.. Jag trodde stålet, efter sortering av intressanta delar av Port Authority, FEMA och NIST-anställda samt efter noggrann genomsökning av hundratals frivilliga och statsanställda samt ett stort antal likhundar, såldes på den öppna marknaden till högstbjudande. Var det inte så det gick till menar du?

Citat:
Att när väl en officiell utredning fick titta närmare på det ytterst lilla material som trots allt fanns kvar, inte ens tittade på det enligt gängse forensisk standard?
Vad är "gängse forensisk standard" i en sådan här situation?

Citat:
Vet du vad ordet ”groteskt” betyder?
Japp, och de här har använt ordet till sin lilla grupp som på ett mycket genomtänkt sätt visar dig vad konfirmeringsbias är, något du verkar ha drabbats av å det grövsta: https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Citera
2018-09-02, 10:40
Medlem
Citat:
NIST’s uppgift var att utreda och därpå förklara hur och varför tornen kollapsade. Det enda NIST ens försöker att förklara är hur initieringen av respektive kollaps gick till och inte ens det lyckas man visa.

Kollapserna i sig förklaras enbart med detta lilla, inevitable.

Der duger bra, menar du?

Inevitable?

Det är fortarande inte "allmänhetens uppgift" att motbevisa den officiella förklaringen som du felaktigt påstod. Det är fortfarande en uppgift du tagit på dig helt själv och efter snart 17 kommit fram med en fantasifull teori som i bästa fall inte till 100% går bevisa är omöjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in