2018-09-01, 19:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Intressant att Sentio har 27% för Sverigedemokraterna i sin rådata

https://nyheteridag.se/plus/sd-kan-fa-29-procent-i-valet-sentio-kommenterar-radatan-i-senaste-matningen/
Det där var ju mycket trevliga nyheter. Jag har redan köpt champagne så. Men enda möjliga smolket i champagnebägaren är ju om AFS lyckas stjäla massa röster. Men man får hoppas att folk är tillräckligt kloka för att inte rösta på ett parti som drömmer om ett etniskt homogent land och håller på med judenäsor.
2018-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Bullshit! Dumheter av dej! SD kommer alltid sky AFS som pesten. Inget samarbete där kan jag lova. När SD kämpat i åratal för att bli ett parti som respekteras av många väljare, är du så dum att du tror de skulle ta steget tillbaka då? Hamna i samma "rasistfack" igen? För där finns AFS, och de verkar inte ha nåt emot det. Jag gillar AFS men förjävligt gjort av Kasselstrand att sabba för Sverige,som han gör i denna ödestimme. Jag ser detta som en hämnd på Jimmie för han tog sin hand från dem, vilket jag inte heller gillar (Mattias Karlsson utförde den manövern f.ö). Jävligt dåligt gjort. Men inte rätt tid att hämnas. Sverige blir lidande. SD behöver varenda röst för att göra skillnad. En röst på AFS är en röst plus till sjuklövern samt en röst mindre till SD. Ni som röstar på AFS i detta val är duktiga landsförrädare. Ni sabbar den enda (sista) chansen vi kanske får. Etablissemanget kommer förbjuda "främlingsfientliga" grupper. Dit räknas AFS definitivt, även SD ryker kanske. Löfven har planer. Så släng för fan inte bort er röst på småpartier som inte kommer kunna påverka ett skit!

Håller med. Etablissemanget gillar om ex vis Afs får 3,65%. Ty det är ju förlorade mandat för SD.

Nej för förändring rösta SD.
2018-09-01, 19:37
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Bullshit! Dumheter av dej! SD kommer alltid sky AFS som pesten. Inget samarbete där kan jag lova. När SD kämpat i åratal för att bli ett parti som respekteras av många väljare, är du så dum att du tror de skulle ta steget tillbaka då? Hamna i samma "rasistfack" igen? För där finns AFS, och de verkar inte ha nåt emot det. Jag gillar AFS men förjävligt gjort av Kasselstrand att sabba för Sverige,som han gör i denna ödestimme. Jag ser detta som en hämnd på Jimmie för han tog sin hand från dem, vilket jag inte heller gillar (Mattias Karlsson utförde den manövern f.ö). Jävligt dåligt gjort. Men inte rätt tid att hämnas. Sverige blir lidande. SD behöver varenda röst för att göra skillnad. En röst på AFS är en röst plus till sjuklövern samt en röst mindre till SD. Ni som röstar på AFS i detta val är duktiga landsförrädare. Ni sabbar den enda (sista) chansen vi kanske får. Etablissemanget kommer förbjuda "främlingsfientliga" grupper. Dit räknas AFS definitivt, även SD ryker kanske. Löfven har planer. Så släng för fan inte bort er röst på småpartier som inte kommer kunna påverka ett skit!
Naturlgtvis är det inte för att hämnas på Jimmie. De åkte ur för att de ville ha ett tuffare parti än sd och personer som Kasselstrand, Jeff , m.fl är lysande politiker. De skulle radikaliserat sd och tagit sig till toppen om de inte stoppades. sd gjorde allt för att tämja det gamla ungdomsförbundet men det hade en ryggrad av titan. Detta titan är nu afs som naturigtvis kommer vara en blåslampa på sd men inte motarbeta förstås. De stödröstar på sd då de vill ha den mest nationalistiska politiken som möjligt. Och det kommer bli precis på det sätt som de beskriver, en mardröm för hela det korrupta etablissemanget inklusive politikerna. Självklart lägger man sin röst på detta parti så att det blir + 4 -5 procent för sd.+afs alliansen så att det inte blir några spillprocent för nationalismen.De knackar på riksdagsporten.
Senast redigerad av Elohir 2018-09-01 kl. 20:26.
2018-09-01, 19:38
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej. SvD hade samma resultat. Redan igår.
https://www.svd.se/dagliga-valjarbarometrar-fran-svd-sifo-fram-till-valet

Inte i pappersupplagan.

https://minfil.com/G1x9Kcgab2/Sifo_SvD_png

30/8: 19,2 %

31/8: 17,6 %

01/9: 16,9 %
2018-09-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Många av de som röstar AfS hade valt soffan annars.

Jag tror att du mycket väl kan ha rätt. Inte brytt sig om 2010 och 2014 att rösta på SD.
Senast redigerad av Kalle-P 2018-09-01 kl. 20:00.
2018-09-01, 20:03
Medlem
8711s avatar
Har hållit utkik efter Sifos mätning under eftermiddagen och kvällen men inte sett något.

Om man skriver dagliga mätningar så borde man ju mena just det.

Verkar som om Skop också plötsligt ska börja med väldigt täta mätningar för övrigt.
2018-09-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Nu blir jag lite förvirrad Från när har du hämtat det där?
Haha jag trodde nog att det var nytt och hett
2018-09-01, 20:17
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Inte i pappersupplagan.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har hållit utkik efter Sifos mätning under eftermiddagen och kvällen men inte sett något.

Om man skriver dagliga mätningar så borde man ju mena just det.

Verkar som om Skop också plötsligt ska börja med väldigt täta mätningar för övrigt
.
Den postades ovan!
2018-09-01, 20:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, jag tror absolut att SD kommer att få runt 23-24% men frågan är om sossarna verkligen når upp till 24%? Det finns ju en tröghet i mätningarna när det gäller stora partier som dessutom i sossarnas fall har haft väldigt trogna väljare. Sossarnas tapp kan därmed vara betydligt större än det som de traditionella instituten visar på.

Som jag har sagt angående SD: Det viktigaste är att bli största parti! 23 eller 28% är inte alls lika viktigt.

Om Sverigedemokraterna får 23-24% så blir det väldigt jämnt om förstaplatsen.

Jag säger att allt över 20% är väldigt bra och skapar ett jordskred i svensk politik. Plus att jag tror på minst 22% i valresultat för Sverigedemokraterna
2018-09-01, 20:26
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Den postades ovan!

Den jag kan se där är ju från igår
2018-09-01, 20:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Inte i pappersupplagan.

Om SIFO fortsätter att sänka SD med en procentenhet om dagen landar de på 10%. En "mätning" om dagen gör komedin större! Imorgon kör vi på 15,3!
2018-09-01, 20:29
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Inte i pappersupplagan.

SD är enligt SvD/Sifo snart nere på 2014 års valresultat. Really?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in