Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
I Falkenberg idag visade Kasselstrand upp en lite lugnare sida. Hans retorik här skulle fungera utmärkt i en partiledardebatt.
https://www.facebook.com/altforsverige/videos/463855000792217
Båda varianterna behövs, helt klart. Tycker själv att den kaxiga torgtalsretoriken är härlig (och helt nödvändig för att ingjuta självförtroende i den hunsade svensken), men Kasselstrands politiska intelligens kommer mer till sin rätt när han varvar ned lite. Fullständigt briljant är han.
Kan bara skriva under på det. Han uppvisar en kombination av frejdighet, humor, äkta medkänsla och ilska, slagkraft och precision på torgen - dessutom en orädd närvaro och improvisationsförmåga. Underhållande!
(
Han vet i hjärtat att motståndaren bara har retoriska vattenpistoler att komma med - jag tror det ger friheten.)
Och som du säger - även det lugna resonerande när det passar.
Och humorn, underfundigheten och empatin för såväl Alfred, 90 som för de hjärntvättade tonårstjejerna på torget i Halmstad gör att jag verkligen gillar honom som person också. (Det finns politiker som kan ha rätt i sak men ingen man skulle vilja ta en öl med).
Och Jonsson, Södermark, Sefastsson, Hahne och Ahl... Jag blir innerligt glad att vi har ett sådant solitt gäng som offrar så mycket för oss, för Sverige. Och för våra förfäder.