2018-09-01, 15:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runorkul
SD starkt framåt i ny väljarundersökning
Kristianstad
I dag 09.43

SD 24%

Vilket OI? Ipsos? De hade SD på 12% för 4 år sedan.
2018-09-01, 15:56
Medlem
volvo 240s avatar
Fan om inte SIFO försökte med samma knep 2014 då de sänkte SD oerhört mkt strax före valet. Det funkade inte då och det kommer inte funka nu. Sorgligt att deras politiska uppfattningar ska göra så att deras opinionsundersökningar blir mer värdelöst än använt dasspapper.

Som Annie Lööf har använt, fy fan jag förstår inte vad folk ser i henne, hohn är ju som en stel flinande robot med extremt obehaglig blick. )Jo jag minns tyvärr exakt hur fanskapet ser ut)
2018-09-01, 15:58
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Som Annie Lööf har använt, fy fan jag förstår inte vad folk ser i henne, hohn är ju som en stel flinande robot med extremt obehaglig blick. )Jo jag minns tyvärr exakt hur fanskapet ser ut)

Gick förbi henne idag nyss då hon stod och kampanjade utanför Fältöversten på Östermalm. Kan intyga att det är precis så hon såg ut då hon pratade med väljare.
2018-09-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vilket OI? Ipsos? De hade SD på 12% för 4 år sedan.

http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/sd-lokalt-fortjanar-inte-alla-roster/

SD 23,9% i kommunalvalet. En ökning med 6% sedan valet 2014.
2018-09-01, 16:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Fan om inte SIFO försökte med samma knep 2014 då de sänkte SD oerhört mkt strax före valet. Det funkade inte då och det kommer inte funka nu. Sorgligt att deras politiska uppfattningar ska göra så att deras opinionsundersökningar blir mer värdelöst än använt dasspapper.

Gäsp. Det var inte fallet 2014.
Kod:
13 sept	10,3%
11 sept	8,9%
5 sept	10,4%
29 aug	11,0%
22 aug	10,1%
16 aug	10,1%
9 aug	9,0%
2018-09-01, 16:05
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vilken kanal tror vi kommer lysa av mest panik och frustration? Vänster-liberala SVT eller jude-TV4?

Jag tror inbjudna olika gäster, "experter", kändisar etc. blir de roligaste att titta på oavsett kanal. Hon grekisk-rumänskan har ju varit rolig tidigare. Programledarna är nog ganska förberedda på vad som väntar men deras PK-marinerade gäster kan förlora koncepterna.
2018-09-01, 16:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/sd-lokalt-fortjanar-inte-alla-roster/

SD 23,9% i kommunalvalet. En ökning med 6% sedan valet 2014.

Jag frågar ju om vilken OI som utförde mätningen. Ipsos mätte kommunvalet där för 4 år sedan och fick 12%.
2018-09-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag frågar ju om vilken OI som utförde mätningen. Ipsos mätte kommunvalet där för 4 år sedan och fick 12%.

Detta resultat var enligt Kristianstadsbladets opinionsundersökning. Om de gjorde denna själva eller lät något OI utföra mätningen vet jag inte.
2018-09-01, 16:16
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Nu haglar det in bortförklaringar och medgivanden. Självrekryterade webbpaneler öppnar för stora urvalsfel, men dessa paneler hamnade närmast SD:s valresultat.

Därför ger mätningar olika besked om SD

Jag tror det snarare har att göra med att alla sverigedemokrater inte lever i SD-familjer.

Jag vet inte om ni varit i kontakt med många miljöpartister, men dom brukar reagera med
"rättfärdig" ilska om man inte delar deras åsikter.

Har du en fru och två döttrar som "gillar olika" har du egentligen inget att vinna på att svara "SD" om någon frågar hur du tänker rösta. Förmodligen därför också MP är överskattade.
2018-09-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag tror inbjudna olika gäster, "experter", kändisar etc. blir de roligaste att titta på oavsett kanal. Hon grekisk-rumänskan har ju varit rolig tidigare. Programledarna är nog ganska förberedda på vad som väntar men deras PK-marinerade gäster kan förlora koncepterna.
Eftersnacket blir ett julbord av skadeglädje, förutsatt att SD överraskar positivt. Apropå Pascalidou vill jag dock återigen varna för det långsökta men fullt möjliga scenariot att det slår åt andra hållet. Skrev om det i somras:
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag hoppas att SD är minst lika underskattade som 2014, för tänk vilken skitkväll 9 september kommer att bli annars?

Tänk dig att sista prognoserna innan valdagen ger SD mellan 23 och 27%. I tråden sitter ”inkompetensfaktor”-räknarna och gnuggar händer och tror på 30%. Och så börjar nedräkningen till VALU. 5... 4... 3... 2... 1... Boom. SD 21,5%.

Va? Fan vad segt. Nåja, det är VALU, dom är som dom är. Nu kommer rösträkningen, då jäklar ska ni få se vem som skrattar sist. Och så börjar första smådistrikten ticka in. Första SD-siffran som visas är 23,4. Hmm, ja, det var ju bättre än 20,5. Men sen börjar det ticka mer och mer neråt. 22. 21. 20,7. 20,4. 20,1. Helvete, det får inte gå under 20! Men det gör det. 19,8... 19,7... MEN VAD FAN...
I studion börjar gästerna diskutera varför SD-succén kom av sig. ”Jag tror väljarna tog sitt förnuft till fånga till slut” spekulerar Pascalidou samtidigt som man i hörnet ser SD ticka neråt... 19,6.... 19,5... ”Sören Holmberg, varför tror du att resultatet för SD ser ut att bli betydligt under förväntningarna?” 19,4... 19,1... ”Jag vet inte, vi felbedömde nog helt enkelt mörkertalet”... nu börjar de stora stockholmsdistrikten ticka in... och när allt är klart, 18,7.

Om det händer kommer det bli trångt under många stenar.
2018-09-01, 16:40
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Eftersnacket blir ett julbord av skadeglädje, förutsatt att SD överraskar positivt. Apropå Pascalidou vill jag dock återigen varna för det långsökta men fullt möjliga scenariot att det slår åt andra hållet. Skrev om det i somras:

Jag tror alla PK-ister blir chockade om det blir över 20 %. Under 20 ser de nog som en framgång. SD-are blir besvikna med under 22 %.

Blir det 18 % kommer det bli allvarliga protester och anklagelser om valfusk. Utesluter inte våldshandlingar. Många kommer också flytta utomlands och svenska enklaver och kommuner kommer att bildas.
2018-09-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ja en fullständig katastrof. Men det finns katastrofer, och så katastrofer. Men visst vore det en besvikelse. Men den enda anledningen till att SD skulle få förhållandevis låga 18% heter AfS, så då är det inte en fullständig besvikelse heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in