2018-09-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan du avstava lite mer, orkar oftast inte läsa annars. I all välmening. Jag tror JG blev sur för han kanske trodde han hade " halva inne" själv.
Håller med Dig om att det blir betydligt lättare att läsa när det trycks lite på Enterknappen.

Kanske har Du rätt vad gäller JG... men varför ta SD under vingarna med tanke på misstankarna?
Men å andra sidan är väl han också gift (JG). Man får förhoppningsvis utgå ifrån att inte alla "geogubbar" är ute och letar burkar för att hitta en älskarinna i naturen...
Citera
2018-09-01, 10:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Punkt 6: varför tror du att mobilen inte är analyserad? Gammalt antagande?
"Okänt" 1 och 2: dödsorsaken är troligast känd hos utredarna som även har MGM.

Dristar mig påstå att mobilen tillsammans med SDs säckar med smutskläder finns hos NFC. Det har inte heller enligt dom uppgifter som delgivits oss enligt mitt förmenande ännu inte kunnat vederlagts att det heller som i tråden tagits förgivet är LWs mobil.
Dom till utredarnas nackdels svar vilka redan anlänt från NFC kan i.o.f. inte osannolikt också innefattat mobilen.
Citera
2018-09-01, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig om att det blir betydligt lättare att läsa när det trycks lite på Enterknappen.

Kanske har Du rätt vad gäller JG... men varför ta SD under vingarna med tanke på misstankarna?
Men å andra sidan är väl han också gift (JG). Man får förhoppningsvis utgå ifrån att inte alla "geogubbar" är ute och letar burkar för att hitta en älskarinna i naturen...

Jag tror att JG tänker som så att det är lättare för SD att fela, d.v.s. våra otrogen när han inte fått intimitet hemma från frun, än det borde varit för LW som har alla möjligheter i världen att få det när hon är singel från vilka män som helst utom de gifta.

Hur lätt är det för en man att tacka nej till en kvinna som LW? Om han inte fått sex m.m. från frun under månader eller åratal? Kvinnor som är mentalt utmattade som HD var kan vara väldigt frånvarande och inte orka bry sig om sina män.

Det är i detta fall mer mänskligt att SD felar, kan tyckas. LW kunde varit starkare och dejta andra singlar för att få den kärlek och intimitet hon behöver. Visst är det svårt att styra känslor, men så snart man får insikt om att man börjar få förbjudna känslor för en gift människa så avbryter man bara all kontakt med detsamma så går det över efter ett tag. Man kan inte skylla på att man inte kan kontrollera känslor, för dessa uppstår inte över en natt.

Det finns åtgärder man kan ta till för att avsluta spirande känslor, om de är förbjudna, innan de växer sig för starka.
Citera
2018-09-01, 10:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
De flesta män LW fotat sig med i geokretsar verkar vara gifta. Vad jag förstår finns det inget som säger att dom hade något intresse förutom att dom var kamrater.
Hur många som var intresserade av LW på annat sätt vet vi inte. Kanske tyckte hon att det var skönt att kunna utföra sitt intresse utan inblandning av andra känslor än kamratskap?
SD verkar ha en särställning hos LW... där tycker jag att intresse fanns från båda håll. Känslor är svåra att styra över och det blev dom varse... med ev olyckliga omständigheter som följd.
I TV-intervjun här ger SD:s advokat en delvis annan bild än den du målar upp. Min tolkning av advokatens uttalanden är att SD och LW möjligen kan ha haft någon enstaka sexuell eskapad 2017, något som kanske ledde fram till bråket i bilen för mer än ett och ett halvt år sedan:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115

Trots flera månaders grävande har ingen heller kunnat hitta något belägg för att SD och LW ens träffades själva under 2018, förutom möjligen under en gemensam cachejakt den 30/3.

Citat:
Menar Du att Du inte tror på att SD och LW skulle haft kontakt under 2018 på tu man hand och haft en relation (ev nära) under den tiden?
Vad är det som får dig själv att tro att de skulle ha fortsatt att ha en ev. "nära relation" även efter bilbråket 2017? Och vad är det som får dig att tro att SD under 2018 skulle ha haft "en särställning" hos LW?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-01 kl. 10:53.
Citera
2018-09-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att JG tänker som så att det är lättare för SD att fela, d.v.s. våra otrogen när han inte fått intimitet hemma från frun, än det borde varit för LW som har alla möjligheter i världen att få det när hon är singel från vilka män som helst utom de gifta.

Hur lätt är det för en man att tacka nej till en kvinna som LW? Om han inte fått sex m.m. från frun under månader eller åratal? Kvinnor som är mentalt utmattade som HD var kan vara väldigt frånvarande och inte orka bry sig om sina män.

Det är i detta fall mer mänskligt att SD felar, kan tyckas. LW kunde varit starkare och dejta andra singlar för att få den kärlek och intimitet hon behöver. Visst är det svårt att styra känslor, men så snart man får insikt om att man börjar få förbjudna känslor för en gift människa så avbryter man bara all kontakt med detsamma så går det över efter ett tag. Man kan inte skylla på att man inte kan kontrollera känslor, för dessa uppstår inte över en natt.

Det finns åtgärder man kan ta till för att avsluta spirande känslor, om de är förbjudna, innan de växer sig för starka.
"Hur lätt är det för en man att tacka nej till en kvinna som LW"... eftersom SD är gift borde det ha varit väldigt lätt!
Jag vet inte om Du har något plåster som gör att känslor försvinner... men kanske de är lättsålda isf!

"Man kan inte skylla på att man inte kan kontrollera sina känslor"... nej precis... SD som gift borde om någon haft den tanken.

Din mening om "förbjudna känslor" gäller den som är gift! Som lovat... i nöd och lust...
Citera
2018-09-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
I intervjun här ger väl SD:s advokat en delvis annan bild än den du målar upp. Min tolkning av advokatens uttalanden är att SD och LW möjligen kan ha haft någon enstaka sexuell eskapad 2017, något som kanske ledde fram till bråket i bilen för mer än ett och ett halvt år sedan:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10001115

Trots flera månaders grävande har ingen heller kunnat hitta något belägg för att SD och LW ens träffades själva under 2018, förutom möjligen under en gemensam cachejakt den 30/3.

Vad är det som får dig själv att tro att de skulle ha fortsatt att ha en ev. "nära relation" även efter bilbråket 2017? Och vad är det som får dig att tro att SD under 2018 skulle ha haft "en särställning" hos LW?
Vad som fått mig att tro på kontakt mellan SD och LW är enbart vad som framkommit i tråden.
Och egna erfarenheter om att känslor är inte något som man stänger av på en knapp.
Hade inte SD haft en särställning hos LW borde hon ha tagit helt avstånd och inte varit i närheten överhuvudtaget efter en eller två anmälningar...
Citera
2018-09-01, 10:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
"Hur lätt är det för en man att tacka nej till en kvinna som LW"... eftersom SD är gift borde det ha varit väldigt lätt!
Jag vet inte om Du har något plåster som gör att känslor försvinner... men kanske de är lättsålda isf!

"Man kan inte skylla på att man inte kan kontrollera sina känslor"... nej precis... SD som gift borde om någon haft den tanken.

Din mening om "förbjudna känslor" gäller den som är gift! Som lovat... i nöd och lust...

Ja, men i det här fallet gäller det även den ogifta tycker jag eftersom hon var pastor och vigde det gifta paret samt att hon är mamma och ska föregå med gott exempel och lära sina barn korrekta moraliska värderingar.

Förstår inte den här mentaliteten som finns i den här tråden att det är okej för en människa att dejta en gift person, så länge hen är ogift själv? Båda parter gör ju fel. I synnerhet när man är otrogen mot sin tro, tjänst och barn som i detta fall.

Det borde vara lätt som singel att välja vilket annan singel som helst och lämna gifta därhän. Hade ingen dejtat gifta så hade de inte kunnat vara otrogna heller. Det är moraliskt fel att vara medskyldig till att människor kan vara otrogna.

Precis som det finns medgärningspersoner till olika brott, så ser jag de som träffar gifta som skyldiga också.
Citera
2018-09-01, 11:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad som fått mig att tro på kontakt mellan SD och LW är enbart vad som framkommit i tråden.
Det som finns i tråden är en uppgift om att de skall ha haft kontakt via chatt eller sms under mordkvällen. Uppgiften har hela tiden ansetts komma från en trovärdig källa med insyn i utredningen, men nu verkar det ju vara mer oklart hur den dök upp. En trådsanning?

Citat:
Och egna erfarenheter om att känslor är inte något som man stänger av på en knapp. Hade inte SD haft en särställning hos LW borde hon ha tagit helt avstånd och inte varit i närheten överhuvudtaget efter en eller två anmälningar...
De kanske kom över det där bråket från 2017, och kunde gå vidare med sina liv?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-01 kl. 11:06.
Citera
2018-09-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som finns i tråden är en uppgift om att de skall ha haft kontakt via chatt eller sms under mordkvällen. Uppgiften har hela tiden ansett komma från en källa med insyn i utredningen, men nu verkar det ju vara mer osäkert var den kom ifrån. En trådsanning kanske?

De kanske kom över det där bråket från 2017, och kunde gå vidare med sina liv?
Något måste ligga bakom att SD är den som är misstänkt... vad dom exakt har på honom vet vi inte med säkerhet... bara det som framkommit i tråden om att kontakt förekommit på mordkvällen (inte bara från MV som jag har mina tvivel emot).
Citera
2018-09-01, 11:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Noterad är din med fleras tröstlösa besvär över att få JGs och HDs lojala vänskap med SD att inte rimma så illa med era för tidigt låsta scenarier för mordet på Wesström. JGs och HDs lojaliter versus SD stämmer endast med den svårbegripliga logik som redovisats tråden in på ekvationen. Kanske bör det tänkas i andra banor för att det för er med sanningen ska kännas bättre, mer logiskt och även rätt.
Citera
2018-09-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, men i det här fallet gäller det även den ogifta tycker jag eftersom hon var pastor och vigde det gifta paret samt att hon är mamma och ska föregå med gott exempel och lära sina barn korrekta moraliska värderingar.

Förstår inte den här mentaliteten som finns i den här tråden att det är okej för en människa att dejta en gift person, så länge hen är ogift själv? Båda parter gör ju fel. I synnerhet när man är otrogen mot sin tro, tjänst och barn som i detta fall.

Det borde vara lätt som singel att välja vilket annan singel som helst och lämna gifta därhän. Hade ingen dejtat gifta så hade de inte kunnat vara otrogna heller. Det är moraliskt fel att vara medskyldig till att människor kan vara otrogna.

Precis som det finns medgärningspersoner till olika brott, så ser jag de som träffar gifta som skyldiga också.
Att hon var pastor betyder inget för mig (hon är inte ensam om att inte ta det så allvarligt), hon är mamma och SD är pappa och dessutom gift!

Vid otrohet är det den gifta parten som vet att hen är gift... den som är med den personen kanske inte vet det (gäller iof inte i det här fallet)... vem har ansvaret då tycker Du...? Jag tycker att ansvaret ligger på den som lovat något är mer ansvarig för en affär...
Citera
2018-09-01, 11:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Något måste ligga bakom att SD är den som är misstänkt... vad dom exakt har på honom vet vi inte med säkerhet... bara det som framkommit i tråden om att kontakt förekommit på mordkvällen (inte bara från MV som jag har mina tvivel emot).
Du måste skilja bättre på fakta och lösa rykten. Om du vill hävda att vi "med säkerhet vet" att de hade kontakt under mordkvällen bör du kunna hänvisa till en trovärdig källa. Kan du det?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-01 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in