2018-09-01, 09:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu tar jag mig fräckheten att citera mig själv för att upprepa frågor till er som kände LW. Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.

Jag tackar därtill Holmes ifall hen kan läsa för det mycket intressanta svaret om JG och dennes upplevelser av svek från SD men framförallt LW. Jag reagerar på och finner intressant att hen trots allt, som Tufsankatt säger, väljer SDs sida. Vi är alla olika men jag hade nog antingen brutit med båda två om jag velat bryta eller så brutit med SD där. LW var ju inte gift, svek ingen man hon lovat något och var inte ens aktiv präst längre. I mina ögon svek SD värst mot HD och det känns lite underligt att JG skulle ta sig rätten att göra sådana teologiska utsvävningar att han definierade hur LWs snedsteg skulle innebära ett sådant stort svek mot JG. Det känns i mina ögon mycket konservativt att lägga största skulden på kvinnan här och avkräva henne som fd pastor en större kontroll över sig själv än andra... hade hon varit pastor än hade det varit annorlunda tycker jag. Sedan undrar jag även om karaktären på denna relation enligt JG. Om det var kärlek mellan SD och LW eller bara sex, var det bara det senare så kan jag mer förstå JGs ståndpunkt. Och givetvis det är fult av en pastor att ha sex och en lång otrohetsaffär med mannen hon vigt men jag kan ändå inte få det till att bli det största sveket här. Det var SD som antagligen stod där vid altaret och lovade HD sin trohet, inte LW som lovade att vara ett mänskligt föredöme, även präster och pastorer är ju människor med fel och brister (dock inte sagt att jag tycker att det var bra eller snyggt av LW).

Det fetade: en vecka.
Citera
2018-09-01, 09:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral
Misstänkta
1.Sd-känd kärleksrelation med LW- anmäld 2ggr tidigare
2.UW -f.d. man -hur är det med alibit?
3.Hd Bedragen fru
4.Mv besviken ex fru till Uw
5.Ml -gammal relation till Lw
6.geochachkompisar Al,Js,Jg.
7.Random
Håller med Egt-att det finns fler misstänkta än sd

Här gäller det att hålla tungan rätt i mun när det handlar om frkrtngr 😁
MV är inte LW:s fd UW:s fd. Hon heter MH. 🤓

Edit: håller med om att en mycket intressant fråga är den om UW:s alibi.

Och HD:s känslor.
Och resten i uppräkningen...
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-09-01 kl. 09:15.
Citera
2018-09-01, 09:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag säger inte att jag tycker att LW uppträdde moraliskt eller bra på något vis men om jag var JG och jag skulle bedöma svek eftersom att min goda vän HD blev bedragen så skulle jag tycka att SD, HDs man svek mest då han var den som lovat HD trohet. Det gör inte LW till en bra person i detta fallet alls utan hon förblir taskig och omoralisk mot HD kan jag hålla med om. Men återigen, det är inte hon som lovat varken SD, JG eller HD något. I detta fallet är det SD och HD som lovat varandra äktenskap i nöd och lust får man anta. Sedan så är ju även SD pappa och ska vara ett gott föredöme för sina barn. Vilket han då knappast är inför sina döttrar då han visar att det är okej att bedra sin äkta hälft och göra deras älskade mamma ledsen då hon redan är utmattningsdeprimerad om det nu stämmer. Är detta moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Att LW hade en hord av män efter sig är det rykten som kommer från SD eller sanning från fler med insatthet om att det var just i egenskap av män och att de var efter henne? För mig som inte känner någon så framstår det som att det finns två läger här, de ena säger att LW var lite grabbig och hade massa killkompisar inom geocachingen men tjejkompisar i andra kretsar, de andra säger att hon var en mansslukerska som hade karlar efter sig hela tiden. Jag är inte den att bedöma vad som är sant här men jag finner det likfullt intressant att försöka förstå hur dessa två bilder fungerar ihop.

Okej, jag förstår. Jag menade inte att hon var manslukerska för att hon har män efter sig. Men det är naturligt att många är intresserade av en när man är attraktiv. Sedan är det ju upp till en själv hur man hanterar det.

Manslukerska blir man väl inte förrän man börjar dejta en himla massa? Det tror jag alltså inte att hon gjorde. Jag menar bara att som kvinna har man ett val och kan tacka nej till mindre lämpliga män, i synnerhet när man har hundratals att välja mellan. Varför nöja sig med en gift man?
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-01 kl. 09:23. Anledning: Stavfel pga nyvakenhet
Citera
2018-09-01, 09:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Som attraktiv kvinna, både in- och utvändigt, behöver man inte nedlåta sig till att ha affärer med gifta kräk när det finns gott om gentlemän som är intresserade av en.

Det är som du säger extra fult gjort när man är pastor och därtill vigt det gifta paret.

Det blir än värre, enligt mig, när man är mamma då man ska vara ett gott föredöme för sina barn. Det är man knappast på detta vis, när man riskerar att ens barn, i synnerhet döttrar tycker att det är okej att vara tillsammans med gifta män. Är det dessa moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Ja, jag vet att SD var ett otrogen svin också men det ursäktar inte LW för det. Hon hade dessutom en hord av andra män att välja mellan, är jag säker på, om hon nu ville ha sex och/eller kärlek.

Citat:
Jag säger inte att jag tycker att LW uppträdde moraliskt eller bra på något vis men om jag var JG och jag skulle bedöma svek eftersom att min goda vän HD blev bedragen så skulle jag tycka att SD, HDs man svek mest då han var den som lovat HD trohet. Det gör inte LW till en bra person i detta fallet alls utan hon förblir taskig och omoralisk mot HD kan jag hålla med om. Men återigen, det är inte hon som lovat varken SD, JG eller HD något. I detta fallet är det SD och HD som lovat varandra äktenskap i nöd och lust får man anta. Sedan så är ju även SD pappa och ska vara ett gott föredöme för sina barn. Vilket han då knappast är inför sina döttrar då han visar att det är okej att bedra sin äkta hälft och göra deras älskade mamma ledsen då hon redan är utmattningsdeprimerad om det nu stämmer. Är detta moraliska värderingar man vill lära sina barn?

Att LW hade en hord av män efter sig är det rykten som kommer från SD eller sanning från fler med insatthet om att det var just i egenskap av män och att de var efter henne? För mig som inte känner någon så framstår det som att det finns två läger här, de ena säger att LW var lite grabbig och hade massa killkompisar inom geocachingen men tjejkompisar i andra kretsar, de andra säger att hon var en mansslukerska som hade karlar efter sig hela tiden. Jag är inte den att bedöma vad som är sant här men jag finner det likfullt intressant att försöka förstå hur dessa två bilder fungerar ihop.

Citat:
Okej jag förstår. Jag menade inte att hon var manslukerska för att hon har män efter sig. Men det är naturligt att många är intresserade av en när man är attraktiv. Sedan är det ju upp till en själv hur man hanterar det.

Manslukerska blir man väl inte förrän man börjsr dejtar en himla massa? Det tror jag alltså inte att hon gjorde. Jag menar bara att en kvinna har ett val och kan tacka nej till mindre lämpliga män då man ändå har hundratals att välja mellan. Varför nöja sig med en gift man?

Utan att själv blanda mej i detta intressanta resonemang vill jag gärna ge en eloge till både Philomena och Rosamund för att ni håller diskussionen på en lugn och sansad nivå. Argumenten för och emot presenteras i ”samtalston” och får därigenom större tyngd än om ni gallskrikit åt varann.
Tack!
Citera
2018-09-01, 09:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Trådens officiella uppfattning om omständigheterna kring brottet bygger på de uppgifter som MV skall ha fått från sin källa med insyn i utredningen, dvs från en utredare vid örebropolisen.

Menar du nu alltså att MV:s uppgifter om kroppen på fyndplatsen inte alls bygger på uppgifter från polisen, utan snarare på uppgifter från "nicket anonym med siffror efter"?
Nej menade bara det jag skrev. Uppfattade kanske kärnan i diskussionen fel.
Citera
2018-09-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epibral
Osäkra "Fakta"
1.Gått självmant till planket och samtalat med någon-Kan ha varit fler men tysta-(vittne hört)
2.Lämnat dörren öppen
3 person väntat utanför
4.MP -FP
5.Flyktväg
6.mobiltelefon-troligen hittad men inte analyserad
7.blod fynd
Okänt
1.Dödsorsak
2.Gärningshen
Återkommer med misstänkta

Punkt 6: varför tror du att mobilen inte är analyserad? Gammalt antagande?
"Okänt" 1 och 2: dödsorsaken är troligast känd hos utredarna som även har MGM.
Citera
2018-09-01, 09:34
Medlem
Citat:
Okej, jag förstår. Jag menade inte att hon var manslukerska för att hon har män efter sig. Men det är naturligt att många är intresserade av en när man är attraktiv. Sedan är det ju upp till en själv hur man hanterar det.

Manslukerska blir man väl inte förrän man börjar dejta en himla massa? Det tror jag alltså inte att hon gjorde. Jag menar bara att som kvinna har man ett val och kan tacka nej till mindre lämpliga män, i synnerhet när man har hundratals att välja mellan. Varför nöja sig med en gift man?
De flesta män LW fotat sig med i geokretsar verkar vara gifta. Vad jag förstår finns det inget som säger att dom hade något intresse förutom att dom var kamrater.
Hur många som var intresserade av LW på annat sätt vet vi inte. Kanske tyckte hon att det var skönt att kunna utföra sitt intresse utan inblandning av andra känslor än kamratskap?
SD verkar ha en särställning hos LW... där tycker jag att intresse fanns från båda håll. Känslor är svåra att styra över och det blev dom varse... med ev olyckliga omständigheter som följd.
Citera
2018-09-01, 09:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nu tar jag mig fräckheten att citera mig själv för att upprepa frågor till er som kände LW. Jag blev så glad igår då Sh. Holmes var tillbaka då hen säger att hen kände LW och tänkte att hen kunde kanske svara på dessa frågor ovan men ser nu att hen tyvärr är avstängd. Får hoppas att det är kortvarigt då det inte direkt verkar krylla av många som kände LW i tråden och som kan bidra till att förstå henne och hennes relationer från hennes perspektiv. Det jag undrar mest om, ifall någon annan kan berätta, är tecken på oro eller rädsla mot slutet, något alls hon yppat som indikerat av annan hotbild än SD (vilket folk nämnt tidigt i tråden) osv.

Jag tackar därtill Holmes ifall hen kan läsa för det mycket intressanta svaret om JG och dennes upplevelser av svek från SD men framförallt LW. Jag reagerar på och finner intressant att hen trots allt, som Tufsankatt säger, väljer SDs sida. Vi är alla olika men jag hade nog antingen brutit med båda två om jag velat bryta eller så brutit med SD där. LW var ju inte gift, svek ingen man hon lovat något och var inte ens aktiv präst längre. I mina ögon svek SD värst mot HD och det känns lite underligt att JG skulle ta sig rätten att göra sådana teologiska utsvävningar att han definierade hur LWs snedsteg skulle innebära ett sådant stort svek mot JG. Det känns i mina ögon mycket konservativt att lägga största skulden på kvinnan här och avkräva henne som fd pastor en större kontroll över sig själv än andra... hade hon varit pastor än hade det varit annorlunda tycker jag. Sedan undrar jag även om karaktären på denna relation enligt JG. Om det var kärlek mellan SD och LW eller bara sex, var det bara det senare så kan jag mer förstå JGs ståndpunkt. Och givetvis det är fult av en pastor att ha sex och en lång otrohetsaffär med mannen hon vigt men jag kan ändå inte få det till att bli det största sveket här. Det var SD som antagligen stod där vid altaret och lovade HD sin trohet, inte LW som lovade att vara ett mänskligt föredöme, även präster och pastorer är ju människor med fel och brister (dock inte sagt att jag tycker att det var bra eller snyggt av LW).
Kan du avstava lite mer, orkar oftast inte läsa annars. I all välmening. Jag tror JG blev sur för han kanske trodde han hade " halva inne" själv.
Citera
2018-09-01, 09:43
Medlem
Citat:

Min tanke om detta är att när man känner någon spelar personlighet och tillit större roll än yttre fakta. Det skulle kunna vara så att JG litade på LW men såg SD som en spelevink.
Citera
2018-09-01, 09:44
Medlem
Citat:

Nu har jag inte bakgrunden här men hur många män lovar inte att skilja sig från ett "misstag" och sedan gifta om sig med den nya? Naturligtvis har man själv ett ansvar men många är naiva och vill tro gott om alla.
Citera
2018-09-01, 09:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Utan att själv blanda mej i detta intressanta resonemang vill jag gärna ge en eloge till både Philomena och Rosamund för att ni håller diskussionen på en lugn och sansad nivå. Argumenten för och emot presenteras i ”samtalston” och får därigenom större tyngd än om ni gallskrikit åt varann.
Tack!

Ja, jag blev glatt överraskad över att det inte fanns några arga svarsinlägg till mig. Philomena är förnuftig och klok och hoppar inte på oliktänkande skribenter.
Citera
2018-09-01, 10:09
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Häktningsframställan protokoll
Av den skäliga misstänkta Stefan Davidsson för mord på Lena Wesström

https://minfil.com/t2kePce7b8/DF04B138-8ED6-41BC-B031-C5B648701702.png

https://minfil.com/oek4Pfedb8/8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png

https://minfil.com/W4kaP8e5b2/C446B836-12C6-4B64-B511-7F42CCDC836E.png
Tack!Det är ju det här jag har tjatat om hela tiden! Åh vad bra, nu kan jag släppa det. Det är skillnad på dokument med namn på. Istället för virriga svar att man tror sig minnas att det stod i Aftonblaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in