Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclair
Men vänta nu. Det är väl uppenbart att SE i n t e är mannen Mårten Palme såg vid Grand, och heller i n t e är den som korsade gatan när paret Palme var där.
SE var i Skandiahuset och lämnade det precis lagom för att möta paret Palme.
Precis. Förstår inte riktigt hur Mårten kan tycka detta är intressant, grandmannen och skandiamannen kan omöjligen vara en och samma person! Kopplingen till vapen via vapenhandlaren är också så sjukt svagt, och att han där och då skulle haft tillgång till vapen och bara stöta på makarna Palme är osannolikt!
Det har talat om att han tidigare under kvällen stött på Palme och då haft tid på sig att skaffa fram ett vapen (under biobesöket). Sen då? Om man utgår från att han agerar själv så... ja vadå? Han vet inte vart makarna Palme ska åka tunnelbana. Han har ingen aning om när de passerar hans byggnad! De kunde ha gått förbi fem minuter tidigare. Han kan heller inte känt igen Palme på så långt avstånd att han hinner bort och vänta vid Dekorima så länge som Morelius säger. Impossible!
Hade han medhjälpare? Knappast! Vem vill ha med en person som Engström i en konspiration. En mediakåt virrpanna med extrema självförtroendesbeskymmer! Knappast troligt.
Skandiamannen ska inte gå till historien som misstänkt gärningsman, då tror jag förr på C.P. Men mest tror jag på att någon förföljt honom från Grand och sedan skjutit honom. Om det är en "random" person som Mijailovic eller polis/militär etc. inom extremhöger som klätt ut sig låter jag vara osagt.