2018-08-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske funkar det så att om man loggar cachar via app, så genererar det inte ett "besök" på geocacheforumet. (Min teori).

Okej! Tack för svar!
Citera
2018-08-31, 15:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hennes logg från 8 mars i år. I den beskriver hon att hon har tre barn hemma en vardag i mars. Alltså ett helt normalt familjeliv. Att hennes äldste son bor enbart hos sin far anser jag är fel men det har blivit en trådsanning.

En helt annan sak som förbryllar mig. Har fått se en del dumpar från LWs Facebook och där postar hon mycket om sina skador, hur det försvårar livet och hur hon kämpar för att bli frisk. Det stämmer så illa med det vi kan läsa i hennes burkloggar där hon knatar på isar trots sjukskrivning för skadorna.

Var hon sjukskriven under samma period? Hon hade väl inget fysiskt ansträngande arbete? Övriga yrken går ju för det mesta att sköta trots fysiska hinder, med lite extra anpassningar.

Intressant notering angående att alla barn var där i mars. UW och LW hade kanske varannan veckas föräldraskap?
Citera
2018-08-31, 15:50
Medlem
Citat:
Hennes logg från 8 mars i år. I den beskriver hon att hon har tre barn hemma en vardag i mars. Alltså ett helt normalt familjeliv. Att hennes äldste son bor enbart hos sin far anser jag är fel men det har blivit en trådsanning.

En helt annan sak som förbryllar mig. Har fått se en del dumpar från LWs Facebook och där postar hon mycket om sina skador, hur det försvårar livet och hur hon kämpar för att bli frisk. Det stämmer så illa med det vi kan läsa i hennes burkloggar där hon knatar på isar trots sjukskrivning för skadorna.

Har inte föräldrarna delad vårdnad så barnen kan bo hos båda veckovis?
Sorry, tvåa på den...
Citera
2018-08-31, 16:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag ska försöka svara så bra jag kan, utan att spekulera.
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.

2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?

3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.

Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Finner inga spår av att LW loggat dessa, det skulle hon aldrig missa, geocache knarkare som hon var

Tack för att du delgav hela texten från SD. Det går knappast att tolka texten på något annat vis än att den är skriven efter LW:s död.
Citera
2018-08-31, 16:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Lenas egen text stärker min tes om att alla barnen var i hennes hem den natten hon försvann.

Vem är denne "Speedlinkan"? Har hen diskuterats i tråden?
Citera
2018-08-31, 16:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vem är denne "Speedlinkan"? Har hen diskuterats i tråden?
Är det inte initialerna AL? ”Den snygge” enligt vissa?
(Eller är mitt minne ännu sämre än befarat)
Citera
2018-08-31, 16:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det inte initialerna AL? ”Den snygge” enligt vissa?
(Eller är mitt minne ännu sämre än befarat)

Ja, visst verkar det så:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
AL och LW har känt varandra ett tag:

15 Feb 17
LW: "En liten geotur såklart! Speedlinkan har just kvidit att han vill ut och hänger med på inget varsel."

https://www.geocaching.com/geocache/...2-4e22b20223f1

Tänk om jag hade kunnat behärska mig ibland och söka innan fråga..
Citera
2018-08-31, 16:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men i Ihjälsta kanske Äntligen lite spänning här i tråden. Många tips till politi här tror jag.

Bra namn på en deckarort: Ihjälsta. Ruskig mortalitet pga grova våldsbrott. Prästen och betjänten skyldig i samtliga fall. Ligger på en isolerad ö i Ihjälmaren, för den som undrade. Ständigt påhälsad av tokultranationalister från Ihjältevad i herrbaddräkt och lavettmonterad kulspruta. Med svår uppväxt.

Det är väl däremot inte filmatiseringsbiten vi kommit till än. Först gäller svar från NFC, dvs., som jag verstår det, åtal eller icke åtal, om än portionerat lite.

Ska man lära av Mantorpfallet så kan väl SD se fram emot en rejäl förmiddagsfika med nationella insatsstyrkan innan det hinner blinka till härinne om något nytt i fallet. Nybryggt säger de nog inte nej till heller. Lyssna efter deras diskreta knackning....

Och sov gott på den.
Citera
2018-08-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Har några funderingar: Eftersom jag inte får ihop någonting runt SD med mordet, men det ändå verkar som om den man som blivit anmäld för misshandel av LW också är den man som suttit anhållen, är en vän och granne samt geocachekompis.
Jag har därför försökt hitta något litet någonstans som klart namnger SD som misshandlaren, eller något tecken på att denne person inte är SD.
Jag har trots påminnelser, inte fått svar på om någon har sett eller uttalat SD's namn i anslutning till misshandeln eller anhållandena.

Som jag ser det så antas det att den man som menas är SD, därför att han passar in på dessa kriterier, samt att Anonym75.. specifikt pekade ut SD's hus på de första sidorna i tråden. Där bor den man som har haft ett förhållande med den mördade

När nu denne JS dyker upp, blir jag ännu mer frustrerad. Han passar in på alla kriterier han också. Men enligt mig är han mer trolig. Han har dessutom inte varit på massor med glada bilder ihop med LW varken efter misshandeln, eller mordet. Han har ingen fru som är kompis med LW. Därmed går många av de oförklarliga reaktionerna som SD och HD uppvisat bort.

Inser ingen mer än jag hur viktigt detta är?

Det ÄR SDs hus som vart avspärrat, och det är han som förekommit på de blurrade bilderna i dagstidningarna.
Citera
2018-08-31, 16:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vill kanske inte förlora pengen från sjukkassan?
Citera
2018-08-31, 17:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var hon sjukskriven under samma period? Hon hade väl inget fysiskt ansträngande arbete? Övriga yrken går ju för det mesta att sköta trots fysiska hinder, med lite extra anpassningar.

Intressant notering angående att alla barn var där i mars. UW och LW hade kanske varannan veckas föräldraskap?

Just så.
Citera
2018-08-31, 17:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Lena blev sjukskriven på heltid efter olyckan men valde att arbeta 50%. Hon kunde inte cykla eller köra bil utan tog sig till och från sitt arbete med färdtjänst. Detta framgår av hennes Instagram. Hon verkar även ha fått mycket hjälp från sina vänner under den här tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in