2018-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, deras umgänge skulle inte vålla starka reaktioner från någon, förutom HD då kanske.
Nej, inget konkret, det är inte LW´s handstil och heller ingen digital logg finns. Bara SD som säger så och han är väldigt jävig... han har såklart ett motiv att påskina att de träffades. Jag tror inte något på detta.
Får en känsla av att SD står högt på din GM-lista (så även på min tills något annat visar sig). Finns det något speciellt, utöver polis och åklagares misstankar, som stärker just DINA misstankar om honom som GM? Tänker då främst på din insyn och kännedom, både före och efter mordet, bland vänner och bekanta till LW, SD, familjen, geosekten etc etc..
Citera
2018-08-31, 12:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Förklaringen till att LW inte skrev någon digital logg om den 30/3 2018, och att SD:s digitala logg om den dagen har skrivits först efter LW:s död, kan alltså vara att de (i hemlighet?) hade återupptagit kontakten med varandra under 2018. Om jag har förstått det rätt så är det här alltså det här det första konkreta belägget i tråden på att SD och LW träffades på tu man hand så sent som 2018?

Eftersom deras umgänge skulle ha kunnat uppväcka mycket starka reaktioner loggade man alltså inte det här gemensamma cachandet digitalt. När nu allt det här nu ändå har kommit fram i ljuset genom polisutredningen finns det inte längre någon anledning för SD att vara hemlig. Därför lägger han nu i efterhand ut den här texten, och skickar samtidigt med en sista hälsning till Softis.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9b528df7-7fed-4c99-a889-9c6bd3aad601

Har jag uppfattat det rätt?

I alla händelser behöver inte skälen då vara samma som skälen sen.

Varför inte en logg kan förbli oskriven ett tag för var och en av två grälande som ”tagit en rejäl fika med nybryggt” är en gåta för mig. Cache or no cache.

Alternativet att SD diktat ihop allt från början och egentligen tagit en annan cache eller gjort ngt helt annat känns ju sällsamt i sammanhanget. Om han inte träffat en ytterligare älskarinna/-e då, vilken LW halvannan månad senare hotat avslöja...

Eller förberett annan grov brottslighet. Eller skyddad identitet....
Citera
2018-08-31, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jo du har rätt. Softis namn finns på remsan. De andra har skrivit på den 12/4. Fel av mig. Dock kvarstår samma problematik. Det är LW's digitala logg som fattas.

Det blir en bra roman i alla fall. Som komemr sälja i hela Närke.
Citera
2018-08-31, 13:17
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I alla händelser behöver inte skälen då vara samma som skälen sen.

Varför inte en logg kan förbli oskriven ett tag för var och en av två grälande som ”tagit en rejäl fika med nybryggt” är en gåta för mig. Cache or no cache.

Alternativet att SD diktat ihop allt från början och egentligen tagit en annan cache eller gjort ngt helt annat känns ju sällsamt i sammanhanget. Om han inte träffat en ytterligare älskarinna/-e då, vilken LW halvannan månad senare hotat avslöja...

Eller förberett annan grov brottslighet. Eller skyddad identitet....

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det blir en bra roman i alla fall. Som komemr sälja i hela Närke.
Det fetade: Morr, att jag måste läsa mig till sånt. Note to self: Extrapolera aldrig!. Ja läsekretsen i Närke är det inget fel på. "L*na Wesstr*m skrinnade aldrig på Nordsjöns is, och 5:th Avenue ligger inte i Hjälsta.
Citera
2018-08-31, 13:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja de där skadorna. Vid det skadetillfälle hon själv anger, dvs i Sälen den 13/14 januari, framkommer stukning och eller sträckning. Hon får benen lindade och kan sitta i bilen hem, samt åka på geocache event i Linköping den 21:a. Hon poserar glatt med Cajjoo som är snäll och skjutsar henne.
De fyra frakturerna när nämns de första gången?
Jag har också hakat upp mig på SD's kommentar i loggen 30/3 "hon har haft ont i kroppen den här vintern". Det kanske är dialektalt, men jag hade nog skrivit ont i benen.
Den 30/3 har det gått 10 veckor sedan skidolyckan men hon verkar mer påverkad av skadan än hon var i Linköping en vecka efter olyckan, då hon ville flyga i 300 knyck.
Aj då, jag som fick för mig att det var HD som ville flyga. Där fick jag för det, minnet är inte vad det borde vara
Citera
2018-08-31, 13:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det fetade: Morr, att jag måste läsa mig till sånt. Note to self: Extrapolera aldrig!. Ja läsekretsen i Närke är det inget fel på. "L*na Wesstr*m skrinnade aldrig på Nordsjöns is, och 5:th Avenue ligger inte i Hjälsta.

Du är allt för blygsam.

Ja, det låter lite som en dålig Nesser screenplayad av Käckberg & Marklund och filmad av Nutley, med Bergström som liket — förhoppningsvis.
Citera
2018-08-31, 14:33
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Fy fan vilken jäkla cirkus 😮. Att dessa människor inte för länge sedan har stannat upp och tänkt igenom sina liv. Hur har de hunnit och orkat med alla andra måsten man har i livet..arbete, barn, tvätta bilen, klippa gräsmattan etc...

Jag håller med och är väl rädd att de har hamnat i soppan just pga att de inte hunnit med alla andra måsten i livet.

För övrigt har jag försökt att hinna läsa ikapp allting sedan i början på augusti pga arbete och blir chockad när jag läser om att folk hotas i tråden till höger och vänster.
Jag är fullt medveten om att många i tråden känner de inblandade och inte är som jag, en betraktare på avstånd, MEN jag ber samtliga att besinna sig så att inte det helt plötsligt blir två brottsutredningar kring det hela; dels mordutredningen i sig samt en utredning om olaga hot bland de inblandades vänskapskrets vilket det troligen handlar om.
Förhoppningsvis vill alla i tråden att mordet ska klaras upp oavsett vem eller vilka som är skyldiga till dådet.
Någon av er skrev att det hela har likheter med någon av Agatha Christies deckare och det håller jag med om. Hennes stora styrka var just personporträtten och levnadsteckningarna av de inblandade.
Här är också personporträtten och levnadsteckningarna av alla inblandade viktiga för att reda ut härvan av ledtrådar. Alla i LW:s närhet, även de oskyldiga, måste därför föras fram i ljuset och göras ett personporträtt av annars finns risken att fel person döms för brottet.
Citera
2018-08-31, 14:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Men i Ihjälsta kanske Äntligen lite spänning här i tråden. Många tips till politi här tror jag.
Citera
2018-08-31, 14:43
Medlem
tjackarismygs avatar
Den här bilden alltså...
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar
LW brukar väl skriva ut "Softpocahontas". På Nordsjöloggen står det "Softis". Vad betyder krumelurerna ovanför? Kan det utläsas som TeamDavidsson?
Synd att den svarta tummen precis täcker datumet ??/3 på sista bilden då Speedlinkan och Softpocahontas tillsammans, med eller utan onda ben i mars har hittat denna cache.
Citera
2018-08-31, 14:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag kan stava det fetade åt dig:
"Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM..."

J A G

Mot vem finns det starka indicier menar du? Och vilka är dessa indicium?
Citera
2018-08-31, 14:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Den här bilden alltså...
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar
LW brukar väl skriva ut "Softpocahontas". På Nordsjöloggen står det "Softis". Vad betyder krumelurerna ovanför? Kan det utläsas som TeamDavidsson?
Synd att den svarta tummen precis täcker datumet ??/3 på sista bilden då Speedlinkan och Softpocahontas tillsammans, med eller utan onda ben i mars har hittat denna cache.

Kan det vara så att pga att hon vara skadad kunde hon inte själv nå cacherna utan fick stå nedanför och säga åt den andre att skriva på remsan åt henne?
Citera
2018-08-31, 14:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Hur är det med remsan för kyrkloggen? Har SD loggat 30/3 på den?
Det här långväga körandet på kvällen har vi ju bara hans ord på.
Jag får inte riktigt ihop det mer än att det är viktigt för SD att man skall tro att LW var på Nordsjöns is hela dagen den 30/3.
Teoretiskt skulle han kunna skjutsa LW till st Mellösa, logga kyrkloggen, köra till Nordsjön och susa runt ensam och logga de 7, samt åka hem. Om LW inte bara hade skidskadan utan hade mer "ont i kroppen", och av andra skäl inte kunde vara hemma under några dagar. Hon loggade ju ingenting den här tiden. Sedan kom hon igång igen.

Vill minnas att han på julkake-dagen (aka långfredagen) dessutom agerade chaufför till/från "hoppråttetävling", vilket innebär ytterligare ett moment som han borde ha hunnit med. Busy day

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-31 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in