Citat:
Ursprungligen postat av
Osamaj
Fy fan vilken jäkla cirkus 😮. Att dessa människor inte för länge sedan har stannat upp och tänkt igenom sina liv. Hur har de hunnit och orkat med alla andra måsten man har i livet..arbete, barn, tvätta bilen, klippa gräsmattan etc...
Jag håller med och är väl rädd att de har hamnat i soppan just pga att de inte hunnit med alla andra måsten i livet.
För övrigt har jag försökt att hinna läsa ikapp allting sedan i början på augusti pga arbete och blir chockad när jag läser om att folk hotas i tråden till höger och vänster.
Jag är fullt medveten om att många i tråden känner de inblandade och inte är som jag, en betraktare på avstånd, MEN jag ber samtliga att besinna sig så att inte det helt plötsligt blir två brottsutredningar kring det hela; dels mordutredningen i sig samt en utredning om olaga hot bland de inblandades vänskapskrets vilket det troligen handlar om.
Förhoppningsvis vill alla i tråden att mordet ska klaras upp oavsett vem eller vilka som är skyldiga till dådet.
Någon av er skrev att det hela har likheter med någon av Agatha Christies deckare och det håller jag med om. Hennes stora styrka var just personporträtten och levnadsteckningarna av de inblandade.
Här är också personporträtten och levnadsteckningarna av alla inblandade viktiga för att reda ut härvan av ledtrådar. Alla i LW:s närhet, även de oskyldiga, måste därför föras fram i ljuset och göras ett personporträtt av annars finns risken att fel person döms för brottet.