2018-08-31, 13:49
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Exakt!
Enad front för Sverige och svenskarna!

EXAAAKT!

Riksdag - AfS
Landsting - NMR (((pga judeägda TV4:as EXPO-reportage där de vill förbjuda NMR)))
Kommun - SD.
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det har ju försökts med den där värdelösa LO-skapelsen Politism. Men det finns ju ingen marknad för ytterligare vänsterpopulistiska sajter när du kan läsa samma debila sörja på SVT.

Jag ser fram emot den dagen AfS kan lägga ner vänsterpopulistiska sajter som SVT.

Precis. Svensk MSM är rakt av vänsterpopulistisk så det behövs inga fristående sajter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det har ju försökts med den där värdelösa LO-skapelsen Politism. Men det finns ju ingen marknad för ytterligare vänsterpopulistiska sajter när du kan läsa samma debila sörja på SVT.

Jag ser fram emot den dagen AfS kan lägga ner vänsterpopulistiska sajter som SVT.

Sd och afs har där samma åsikter kring det och de är bra.
Citera
2018-08-31, 13:54
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Måste ha blandat ihop det med Ungern där Orban fick 67 % av mandaten. Räknar man ihop Fidesz och Jobbik har de 80 % av mandaten.

Ja juste. Är endast måttligt insatt i utrikespolitik. Tack för klargörandet.
Men ordspråket kan vi fortfarande ta del av för att hålla hoppet uppe!
Citera
2018-08-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Inte 8-17 jobb, skämtar du eller? Tror du det är en dans på rosor att åka land och rike runt och hålla valturne. Det är inte bara 8-17 det är dygnet runt med diverse administration, resor, tal och liknande. En 8-17 arbetare har lata dagar i jämförelse.

Helt rätt Swish donatorer. Det har samlats in en del pengar. Till skillnad från övriga partier så får de sin lön via donationer och är självförsörjande. Inte som övriga partier, som driver kampanjer från skattebetalarnas medel.

AfS är den verkligen arbetaren här.

Jag tror du missförstod mig. Jag pekade på att Hahne och Kasselstrand inte jobbar "vanliga" 8-17 jobb och på så vis får en inkomst. Dessutom sa Kasselstrand att de gör detta helt ideellt och därför var jag nyfiken på hur de har råd att finansiera hela sitt parti och det organisationen kräver, eftersom de inte har vanliga löner - men jag förstår att Swish donatorerna är deras "lön" i detta fall, även om de säger sig göra detta ideellt så tar de ju självklart ut lön för att kunna leva, äta och bo.

Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Just nu har AfS fått in 3,1 miljoner i donationer. Tror valbudgeten ligger på 2 miljoner. (siffror jag hört ryktas är SD 50 miljoner och sossarna 100 miljoner.) Många är månadsgivare, jag Swishade en tusenlapp förra veckan.

Jeff Ahl och Mikael Jansson är arvoderade av riksdagen 65 400 kr i månaden plus div. kostnadsersättningar, om jag fattat rätt med undantag för "Om ledamoten är ledig under minst en månad i följd får han eller hon vanligen inget arvode under ledighetstiden."

Det är ju inte en dålig siffra. Måste vara några riktigt välbärgade som också stödjer AFS, och inte bara vanligt folk.
Citera
2018-08-31, 13:56
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har sett reklam för den innan men inte tittat på den. Hur gör jag för att personrösta Jeff Ahl? (Får försöka ignorera hans inställning till finska.)

Vad är hans inställning till finska?
Citera
2018-08-31, 13:56
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Har sett reklam för den innan men inte tittat på den. Hur gör jag för att personrösta Jeff Ahl? (Får försöka ignorera hans inställning till finska.)
Hello there freemason-flirtare...Du kryssar på Jeff i AfS riksdagslista vetja
Go for it!
Citera
2018-08-31, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Kommer gå och rösta idag, det blir:
Riksdag AFS
Landsting SD
Kommun SD

Återkommer med hur det såg ut med valsedlar

Vill påminna om detta tips:

Det fanns gott om afs-valsedlar i min förtidsröstningslokal

Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Jag vet inte om du är ett SD-troll eller avskyr AfS eller bara inte tänkt igenom vad du skriver (Och jag orkar inte kolla din posthistorik för att se vad den avslöjar) men det här är ett utomordentligt extraordinärt dåligt förslag.

Du inser inte att det är privatpersoner som idellt sitter och och gör i ordning kuverten och att kapaciteten att skicka ut valsedlar är relativt sett begränsad, eller?

Det enda som skulle bli resultatet av ditt förslag är att många som ändå inte tänker rösta på AfS och som är medlemmar i SD-sekten och som inte beställt en valsedel skulle få en och många av de som vill rösta på AfS och som har beställt en valsedel iskulle bli utan.

Tänk lite innan ni postar!

Jag förstår hur du tänker. Nej, inget sd-troll. Givetvis kommer dom allra flesta valsedalar inte att användas. Enligt min åsikt/gissning kommer det däremot att vara värt mödan om så bara 5-10% av dom som skickas ut på detta vis kommer till nytta, och det tror jag att dom kan göra.
Citera
2018-08-31, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Vad är hans inställning till finska?

Inget du behöver bekymra dig särskilt mycket om. Hur gör jag för att personrösta Ahl?
Citera
2018-08-31, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Hello there freemason-flirtare...Du kryssar på Jeff i AfS riksdagslista vetja
Go for it!

Frimurarna har inget inflytande. Det är Bilderberg och de som står bakom Bilderberg som styr och ställer. Vad har det med AfS att göra?
Citera
2018-08-31, 13:59
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Inget du behöver bekymra dig särskilt mycket om. Hur gör jag för att personrösta Ahl?

Bekymra mig om? Jag frågade din var hans inställning till finska var, eftersom jag inte vet.

Du beställer valsedel på AfS hemsida och sätter ett kryss vid hans namn.
Citera
2018-08-31, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Bekymra mig om? Jag frågade din var hans inställning till finska var, eftersom jag inte vet.

Du beställer valsedel på AfS hemsida och sätter ett kryss vid hans namn.

Tack för svar.

Jag har för övrigt uppfattat dig som motståndare till AfS är det korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in