2018-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Sollentuna ligger i Stockholms norra förorter.

Nu röstade de rimligen anonymt. Men det är nog oftast inga problem för tonåringar att vara öppna med att de är sverigedemokrater i Stockholm. Visst, i vissa kompisgäng är det nog inte acceptabelt, men för de flesta är det nog inga större problem. För män i arbetarklassen, säg på ett bygge eller på en bilmeck, är nog de flesta helt öppna med det, sannolikt är de i majoritet på arbetsplatsen också. Problemet är för t.ex. en offentliganställd medelålders högre tjänsteman att berätta det för kollegerna, där skulle det sannolikt bli en väldigt jobbig stämning. Samma sak om man jobbar t.ex. inom media eller i kultursektorn. Men att vara vänsterpartist i någon av Sthlms dyrare villaområden är nog också något man skulle vara tyst om. Så vad som är OK att säga beror helt på i vilken miljö man vistas i.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Menar du verkligen att en totalt passiv SD-are som aldrig argumenterar eller diskuterar politik också blir utfrusen i Stockholm?

En miljöpartist som bara säger, -"jag röstar på MP" men inte mer kommer bli respekterad där jag bor, men aldrig ifall han skulle börja argumentera och försvara MP:s tokiga idéer!

Vore intressant om någon vill kommentera dessa påståenden!
Citera
2018-08-31, 14:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Helt klart förvånande resultat med tanke på att skolorna idag är extremt fokuserade på att lära ut "rätt" värdegrund och indoktrinera eleverna till att bli lydiga slavar under makteliten.
Citera
2018-08-31, 15:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Behöver du glasögon? Minst en tredjedel av åhörarna var mörkhyade.
Dessutom kan man anta att inte så få av invadrartjejerna också röstade på SD.
Citera
2018-08-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Helt klart förvånande resultat med tanke på att skolorna idag är extremt fokuserade på att lära ut "rätt" värdegrund och indoktrinera eleverna till att bli lydiga slavar under makteliten.

Instämmer.

TROTS att skolorna dagligen gör allt för att lära ut "rätt värdegrund", "anti-rasism" och "genus" så vinner SD och M.

Skönt att se att Sveriges elever inte går på svensk vänster-liberal smörja!
Citera
2018-08-31, 15:52
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Sd kommer bli det nya statsbärande breda partiet och ta över Socialdemokraternas roll.

Fortsätter den negativa utveckling kommer de få ännu högre resultat i 2022 valet. Och om det inte räcker kommer de definitivt få en majoritet 2026.

Utvecklingen är inget "Rocket Sience" att räkna ut.

Var det Rocket Science du försökte stava till?
Citera
2018-08-31, 16:21
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Svårt att se vilka partier som är vilka, vad blev resultatet exakt?

SD: 25,36%
M: 23,61%
S: 14,26%
L: 13%
C: 9,98%
V: 9,03%
MP: 3,17%
KD: 1,58%

Kanske lättare om du ser det i procent, 631 st röster ?
Med andra ord skulle MP och KD åka ur riskdagen om skolans valsiffror hade representerat riksdagsvalet
Citera
2018-08-31, 16:49
Medlem
Dontcallmedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
SD: 25,36%
M: 23,61%
S: 14,26%
L: 13%
C: 9,98%
V: 9,03%
MP: 3,17%
KD: 1,58%

Kanske lättare om du ser det i procent, 631 st röster ?
Med andra ord skulle MP och KD åka ur riskdagen om skolans valsiffror hade representerat riksdagsvalet
Trevligt, 25% banjospelande kusinbröder!
Citera
2018-08-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Tråkigt att unga människor faller in i populism. Är de rasistiska partierna flitiga i ungdomarnas digitala nätverk eller vad?
I mitt barns skola är antirasistisk agenda stenhård, flera böcker om förintelsen, genomarbetade lektioner om andra världskriget samt tydliga värdegrunden om att ha tålamod och gå upp i skydd för de nya som flyttar hit. Jag kan garantera att resultatet är fantastiskt.

Men allvarligt. Det handlar inte om rasism. Att dra paralleller till förintelsen är bara löjligt. Kostnaderna är för stora och de fortsätter öka, med allt negativt det för med sig.
Citera
2018-08-31, 17:24
Medlem
trattfans avatar
Gjorde något liknande när jag gick i gymnasiet 2009-2012.
Var alltid SD som vann då många tyckte det var hur roligt som helst att "skojrösta" på SD.

Tror även att jag röstade på SD i de "valen" även fast jag röstar Moderaterna vanligtvis.
Men är ju omogen etc i den åldern och vill bara jävlas.
Citera
2018-08-31, 17:31
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
En enkel lösning är ju att kasta ut alla blattas ur sverige till att börja med .... kasta ut ,svårbegripligt eller? det fattar ju till och med ett barn i kindergarten som blivit berikat,

vilket skulle bevisas ...
Citera
2018-08-31, 17:31
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Perfekt. Enkla lösningar på svåra problem betyder hög intelligens.

eller brist på intelligens.
Citera
2018-08-31, 17:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Instämmer.

TROTS att skolorna dagligen gör allt för att lära ut "rätt värdegrund", "anti-rasism" och "genus" så vinner SD och M.

Skönt att se att Sveriges elever inte går på svensk vänster-liberal smörja!

Minns att det var samma sak när en själv var ung. Som tur var hade man kapacitet att tänka själv precis som dessa ungdomar visat upp nu Men det blir nog extra stränga tyglar för dessa nu. Värdegrunden får inte gå förlorad!

Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Tråkigt att unga människor faller in i populism. Är de rasistiska partierna flitiga i ungdomarnas digitala nätverk eller vad?
I mitt barns skola är antirasistisk agenda stenhård, flera böcker om förintelsen, genomarbetade lektioner om andra världskriget samt tydliga värdegrunden om att ha tålamod och gå upp i skydd för de nya som flyttar hit. Jag kan garantera att resultatet är fantastiskt.

Här ser vi beviset för det Precis som du skriver är det ju. Man matar dagligen eleverna med hur ondskefullt förintelsen var. "Om detta må ni berätta" osv. Samtidigt som inga läroböcker någonsin nämner något om kommunismens blodiga historia med folkmorden i Ryssland t.ex. För vi vet ju alla att kommunismen är på den "goda sidan" och därmed att klassas som rätt värdegrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in