2018-08-31, 17:46
Medlem
Resultatet på Rudbecks gymnasiet är en fingervisning om hur det kommer att gå i valet. Jag är själv lärare och måste säga att mesigheten/fegheten i svenska skolan är monumental och att många lärare är svårt vänstervridna.
Citera
2018-08-31, 17:48
Medlem
I svenska skolan pratad det bara om rättigheter och ALDRiG om skyldigheter. Totalt bakvänt.
Citera
2018-08-31, 17:50
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Dessutom kan man anta att inte så få av invadrartjejerna också röstade på SD.

Varenda invandrare med hjärna som inte går på skrämselpropagandan om repatriering kommer rösta SD.
Det blir en intressant söndag nästa helg minst sagt, även om jag själv kommer avstå från att deltaga 😊
Citera
2018-08-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Dessutom kan man anta att inte så få av invadrartjejerna också röstade på SD.

Ja de utan huklen och födda i Sverige samt 2:a generationens tjejer tror jag absolut röstar SD.
Citera
2018-08-31, 19:20
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Att Sd växer är inte konstigt, fler och fler kommuner får känna på mångkulturen och inser att man inte är rasist bara för att man inte vill bli tafsad, våldtagen eller rånad. Ungdomarna är de som upplever det mest, vänta tills de växer upp och får rösta, då ska ni se...Välkommen till det nya Sverige.
Ja så är det. Skrev om det tidigare, att unga människor, särskilt i skola/gymnasium är de som närmast ser vad invandring gjort med det här landet. Problemet är ju dock att de andra partierna verkar vilja dra hit fullt med invandrare som man kan indoktrinera och ge de medborgarskap så fort som möjligt så de kan rösta på annat än SD.

Att invandrare röstar på SD som folk skriver om är inget nytt. Många som tröttnat där med. Var väl 7% med invandrarbakgrund i förra valet som röstade SD? Lär såklart vara fler nu. Samma där med ungdomar=de sitter på första parkett och ser vad som händer, PÅ RIKTIGT.
Citera
2018-08-31, 19:22
Medlem
Att Sd vann tyder på att det finns hopp för framtiden....Hade S, Mp eller C vunnit så hade vi varit körda.
Citera
2018-08-31, 20:04
Medlem
Maravillas avatar
På kusinens gymnasium vann också SD, rätt överlägset också. Han i sin tur berättade att ett högstadie också hade en liknande röstning, där även SD vann.
Citera
2018-08-31, 20:19
Medlem
dannekerrors avatar
Påminner mig om när man fick skojrösta i högstadiet. Det var innan SD ens hade 4%.
Tror det landade på +70% SD, typ 10% på kalle-anka partiet och resten utspritt.
Våran lärare i samhälle hade gapat om hur dåligt SD var genom flera terminer och blev helt galen efter resultatet.
Citera
2018-08-31, 21:16
Medlem
systems avatar
Inget nytt under solen här inte. Redan 2010 gick skolledningarna bananas/Arnstad helt förskräckta över ungdomarnas felaktiga åsikter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skyhoga-sd-siffror-i-vissa-skolor-1
https://www.jnytt.se/article/kommunen-agerar-efter-sds-succe-i-skolvalet/
Citera
2018-08-31, 22:39
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Skrämmande att MP kom nästsist.
MP är skräp inte konstigt dom hamnar långt ner hoppas dom åker ur rikstaden då har vi råd att tanka igen
Citera
2018-08-31, 22:59
Medlem
Såg precis. Kunde inte låta bli att gapskratta åt komedin. Den självgoda fåntratten från ungsvenskarna som stod och tog bilder på den stora skärmen medan de andra ungdomsordföranden stod och undrade var de skulle ta vägen. Hjärntvättade småtjejer som buar tills SVT:s moderator var tvungen att be dem vara tysta medan hon själv förmodligen räknade på hur många som INTE röstade på SD för att inte ramla ihop i ångest. Fattades bara att en ung Chris Tucker hoppat fram med pistolfingrar i gest och skrikit "THATS RIGHT BITCHES!" så hade filmen varit redo för hollywood. Kommer att se igen.
Senast redigerad av Bixles 2018-08-31 kl. 23:07.
Citera
2018-08-31, 23:12
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Påminner mig om när man fick skojrösta i högstadiet. Det var innan SD ens hade 4%.
Tror det landade på +70% SD, typ 10% på kalle-anka partiet och resten utspritt.
Våran lärare i samhälle hade gapat om hur dåligt SD var genom flera terminer och blev helt galen efter resultatet.

Vi hade skolval när jag gick i 7:an 1993. Det skulle återkomma varje år som ett utbildande demokratiprojekt.
Resultatet blev närapå dött lopp mellan ett våldsamt extremvänsterparti och ett rasist-nazistparti, jag tror det var VAM eller Svensk samling. Övriga partier fick ca 5-10% var.
Rektorn samlade varje årskurs i aulan, skällde ut oss, och visade något snabb ihopklippt OH-bildspel om nazityskland. Nästa år var projektet nedlagt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in